Gårdagen var först heldagen här i Italien. De blev backen vid 9 tiden, lunch uppe i bergen. Sedan blev de en fika nere i byn och ett besök på en mini Market, efter de åkte vi tillbaka till hotellet. Här finns både ångbastu och vanlig bastu så vi va nere hela gänget och bastade när vi kom tillbaka.

Här ser ni lite bilder ifrån dagen :)

Ha de så bra!

Då va vi äntligen framme i Italien! Vi började köra kl 20:15 igår kväll från Helsingborg och kom fram nu vid 16 tiden, alltså ca 20 timmars bilfärd. De skulle inte tagit så lång tid men vi hamnade i lite bilköer så vi stod nog stilla i ca 3 timmar. Vi stanna ett fåtal gånger för att äta och gå på toaletten, men annars har vi kört allt i ett. Imorgon ska vi hyra skidor och allt men nu ska vi inte göra så mycket mer än att vila upp oss och äta middag.

Ha de så bra!

Äntligen fick jag träffa Josse igen! Vi hade inte sätts sen jag åkte till Asien. Men i lördags fick vi äntligen tid att träffas igen! Josse är en av mina absolut bästa vänner! Vi gick till en restaurang som vi har varit på innan som heter Globetrotter. Där beställde vi lite olika tapas och drinkar, hade såklart en del att prata om så de blev några timmar på restaurangen. Sedan gick vi ut, blev lite olika ställen, de kändes som att vi var överallt. Men vi hade en super rolig kväll!!

Ha de så bra!

Jag och Isak valde att ses under dagen på alla hjärtans dag, mest för att jag har gymnastik grupper på kvällen och inte är klar förrän vid 9. Vi sov hos honom på tisdagen då för att ändå få lite mer tid med varandra. Och på onsdag förmiddag gick vi ner i stan för en mys lunch på Kol & Cocktails, verkligen super god mat! Efter att vi hade ätit gick vi en liten runda på stan. Blev en väldigt mysig dag!

Glad alla hjärtans dag!

Eftermiddags promenad! Pojkvännens familj har en hund som heter Iris, hon är hela 10 år nu. Skulle väl säga att eftersom att jag och Isak nu har varit tillsammans i 5 år så har jag hunnit bli rätt så fest vid henne. Här är vi iallafall, på väg hem efter en eftermiddagspromenad.

Hon tyckte väl vi tog lite lång tid på oss att ta bilder så hon satte sig ner, haha.

Ha de så bra!

Här kommer alltså en liten "this or that" lista, jag valde de som är fettmarkerat :)

Godis / Glass

Ryggsäck / Handväska

Husdjur / Inga husdjur

Ha de så bra!

Då var det dags för oss att lämna Sälen, vi skulle som sagt bara stanna en kortvecka (söndag till torsdag) men jag tyckte att det var en lagom tid att vara där. Åkte mest till Sälen för att det är så mysigt och inte för att där är dem bästa backarna. Det var vecka 6 som vi var borta, och som jag skrev för någon dag sen så ska jag på en skidresa till det är då vecka 8. Då med min kille och några till, vi ska åka till Italien. Får se om jag lyckas uppdatera som jag har gjort nu eller om de kanske inte blir lika ofta. Beror ju också hur bra internet vi har på hotellet. Men ska göra mitt bästa, kommer såklart bli en massa fina bilder.

Ha de så bra!

Mina föräldrar skulle en eftermiddag gå och få massage, då kan man sitta och vänta i Saunavärlden innan. Det är olika typer utav bad och bastu. Jag och min pojkvän valde då att följa med men inte ta någon behandling.

Tog någon bild när vi satt vid relaxen men inte när vi var inne vid baden och de. Här har vi utsikt över backen.

Ha de så bra!

Bild på mig utanför vår stuga innan vi ska gå till Lammet & Grisen.

Framme!

Vi brukar välja att äta deras buffé. Då kan man gå hur många gånger man vill men man brukar gå minst tre gånger eftersom att dem har tre olika sorters kött, fläskfilé, lamm och oxfilé. Sedan finns där olika bufféer till varje kött. Men man kan såklart blanda hur man vill.

Jag började kvällen med en mojito till fördrink. Vi brukar gå och ta i den ordningen som rekommenderas, då börjar man med fläskfilé. Det ser kanske lite ut på tallriken men man måste komma ihåg att man ska gå tre omgångar. På min tallrik har jag fläskfilé, potatisgratäng, rödvinsås och bearnaisesås.

Nästa runa tog jag då, lamm, rotfrukter, lite gratäng, vitlökssmör och rödvinsås. (tallriken till vänster)

På tallriken till höger är det oxfilé med sparris, svamprisotto, jordärtskockpuré och vitlökssmör

Till dessert tog jag en chokladfondant med lite smått och gott till. Bland annat en karamell kräm, kakao sorbet och karamell med havssalt glass.

Allt var som vanligt underbart gott och det är helt klart den godaste maten jag någonsin ätit! Ska tillägga att om man ska dit under sportlovsveckorna får man vara snabb med att boka. Och att det är en lite dyrare restaurang, men det är verkligen värt att ta buffén eftersom att man får äta precis så mycket som du vill.

Ha de så bra!

En helt vanlig dag i Lindvallen, vi åkte skidor sen var de lunch paus och sedan mer skidor, och såklart lite fika där emellan. Just denna dagen skulle vi på kvällen gå till den bästa restaurangen jag vet! Den heter Lammet & Grisen. Den finns bara i Lindvallen och på Öland. Men vi går alltid dit när vi är i Lindvallen. Bilderna där ifrån kommer i eftermiddag.

Vår lunch åt vi på skilodge med mina föräldrar. Det blev gulaschsoppa till mig och focaccia med salami till pojkvännen.