Ibland blir jag så trött på min kropp...eller mig själv rättare sagt eftersom det är jag som måste ta hand om den. Inte nog med att jag aldrig har tränat speciellt tidigare, jag är inte heller den som tar mig till sjukvården i onödan! Nu börjar det verkligen kännas i kroppen. En gammal skada i axeln som jag skulle ha opererat men fick ställa in på grund av en annan operation har lett till att min axel hoppar ur led lite titt som tätt utan någon speciell anledning. Idag till exempel sträckte jag på mig, ni vet så där gött när man är nyvaken, ja, då hände det igen. Ibland kan det hända när jag ska sätta på mig eller ta av mig en tröja. Just när det händer tänker jag att nu måste jag göra något åt det men när värken är över och allt känns bra igen så glömmer jag av det. Känner ni igen er? Eller tar ni tag i sådant direkt? Detta är bara en av flera saker som jag måste ta tag i...frågan är bara när!!!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

2018 och löftena är lagda. Först och främst ska jag bli av med överflödet av fett på kroppen. Träning satte jag igång med redan i mellandagarna. Målet är att gå ner 20kg men det kan bli svårt till sommaren så delmålet är 10 kg. Har börjat tänka mer på vad jag äter och försöker använda mig av appen #lifesum. Det har gått relativt bra men måste tänka mer på rätt kost. Har ni tios på bra frukostar, lunch och middagar som är smala, lättlagade och snabblagade får ni gärna dela med er.
Andra målet är att sluta röka! Jag har inte tagit ett bloss sedan nyårsafton. Det går relativt bra men man får sina dippar. Men nu jäklar ska jag lyckas. 42 år och en kropp och hälsa som en 60 åring är inte något jag vill ha. Nu är det dags för förändring!! Har ni några löften för det nya året?

Likes

Comments

Om du inte är så förtjust i havregrynsgröt har du här ett gott alternativ. Du tar bara lika stor del havregryn (jag använder mig av glutenfri) och kvarg. Lite bakpulver och salt efter smak. Pensla med vatten innan du sätter dem i ugnen i 20 minuter på 200 grader. Ex.

Ca. 3 st

2,5 dl havregryn
2,5 dl kvarg
1 tsk bakpulver
En nypa salt

Blanda ihop och rulla till bullar.
20 minuter i 200 grader

Hoppas det smakar 🌸

Likes

Comments

Idag har jag varit ordentligare. Kom ut på min powerwalk vid underbara strandpromenaden med klarblå himmel. Det blev ca 6 km.
Dagens mat ser ut så här:

Frukost: lite lättyoghurt och två knäckebröd
Lunch: broccolisoppa med knäckebröd
Mellanmål: morot
Middag: korvstroganoff med råris ( gjorde storkok så det blir det ett par dagar) ☺️
Kommercta nått lätt nu ikväll också då jag har ca 300 kalorier kvar att unna mig.

Likes

Comments

Eftersom jag inte varit hemma på hela dagen blev det lite slarvigt till en början. Jag fick ta vad som fanns där jag var till frukost och lunch, vilket inte var en fröjd men men...Jag var hemma till kvällen så middagen blev något bättre ☺️

Frukost: tunnbröd med baconost
Lunch: panpizza
Middag: 1 dl kokt råris med korvstroganoff gjord på kycklingkorv (väldigt gott).

Har haft sjukt ont i nacken i dag så det har inte blivit så mycket motion heller. Det är bara att ta nya tag imorgon.

Natti natti 😴

Likes

Comments

Nu har jag kommit igång med att ändra kosten. Jag använder mig av Lifesum för att hålla koll på kalorierna och avstår helt från socker och undviker gluten (på grund av magen mest).

Började dagen med ett varmt glas vatten med pressad citron i.
Frukost: Tonfisk och gurka
Lunch: kycklingburgare (hemmagjord)
Middag: mozzarellasallad
Motion: 12 km gång, ca 17000 steg

Är ganska nöjd med dagen 👍🏻☺️

Likes

Comments

Ja, hur går det nu för mig med mitt nya jag?! Inte så bra...Jag har inte slutat röka helt...ännu... men har minskat en hel del. Mitt mål är att fimpa helt på måndag. Mår ju så jävla dåligt av att veta vilken stryk kroppen får av dessa giftpinnar ☹️Så på måndag SKA det bli av.
Jag har börjat att tänka på maten. Minskat portionerna. Har ätit lite sött vilket inte kommer hända igen. Däremot dricker jag nu varje morgon ett glas varmt vatten med pressad citron i. Detta har resulterat i att magen fungerar något bättre redan. Jag fick nämligen diagnosen IBS för ett tag sedan och behöver hitta rätt kost för att magen ska må så bra som möjligt.
Motionen har jag inte heller kommit igång med ännu. Har tittat på årskort till Friskis och Svettis vilket jag kommer införskaffa mig när jag får lön nästa gång.
Imorgon blir det nya tag och nya möjligheter! Tills dess...Ha det bäst!! ❤️

Likes

Comments