Avslutningen på Zalandos prisbluff

Historien har ett slut, även om det för mig inte är ett så "lyckligt" slut. Om det skulle var någon som hittat hit men inte läst början på hela "Zalando prisbluff" historien kika gärna på mina första inlägg (Zalandos prisbluff och Uppfölning på Zalandos prisbluff ). Här kommer slutligen avslutningen på Zalandos prisbluff.

Det här var det sista mailet jag tog med i förra inlägget om allt detta. Trodde inte att jag skulle få något mer svar (det ledde ändå ingenstans) men det kom ett svar.

Det här svaret från Monica fick jag tisdag förra veckan, igår kommer det alltså gått en vecka sedan Monika lovade att de ska ändra priset på sin webshop. Tidigare har de även sagt att de ska ändra namnet, vilket jag kan tycka är viktigare. Här var jag reda rätt less på Zalando men skrev ändå ett svar utan någon som helst förhoppning att det skulle göra någon som helst skillnad.

Nej, det var inte bara jag som tyckte det hela inte var helt okej. På zalandos facebooksida hittade jag följande inlägg:

Hoppas på att den här kunden blir mer nöjd med zalandos icke-svar än jag är. Monika tog sig i alla fall tid att besvara mitt mail och i och med det mailet avslutas zalandohistorian.

Åtgärdat så fort det går säger Monica. Det är i dag en vecka sedan de blev uppmärksammade på detta problem. Tror ni de ändrat namn eller pris? Nope, än i dags ser det ut så här i deras webshop:

30 % rabatt men ändå dyrare än överallt annars. Fortfarande fel namn vilket gör att man vilseleds när man försöker jämföra priset. Att det tar mer än en vecka att ändra pris och namn tycker jag är otroligt oprofessionellt. De har även valt att inte publicera mina (har försökt två gånger) recensioner av tröjan på deras webshop där jag försökt varna för att det är fel namn på tröjan. Bra att veta att de inte publicerar dåliga kommentarer, gör recensionerna värdelösa.

Zalando har hela tiden påpekat att jag kan skicka tillbaka tröjan, och visst kan jag det! Problemet är inte att jag är missnöjd med tröjan, jag är missnöjd med Zalando! Då jag använde ett presentkort när jag köpte tröjan så kommer jag ändå behöva köpa något mer hos Zalando om jag lämnar tillbaka tröjan, eftersom man får värdet av presentkortet "till godo" på sitt konto. Jag kan alltså inte ens sälja presentkortet.

Jag är som sagt inte missnöjd med tröjan, tvärtom! Den är supermjuk och varm, helt perfekt jobbtröja.

Gillar

Kommentarer

survivan
survivan,
Monkan kanske jobbade på Nelly förut 😉
nouw.com/survivan
survivan
survivan,
Tröjan är det inget fel på i allafall
nouw.com/survivan
Ms_Spara
Ms_Spara,
Tröjan är underbar 😊 så småningom slutar jag nog också att tänka på zalando när jag har på mig den 😂 Zalando och Nelly kanske har samma kundtjänstutbildare 😝
nouw.com/ms_spara
survivan
survivan,
Jag tycker att du ska dela ditt blogginlägg på Zalando facebooksida, det gjorde jag med Nelly. Det kommer inte att göra någon skillnad för dig men kanske andra som upplevt samma sak kan känna igen sig och få lite fighting spirit ✌
nouw.com/survivan
Ms_Spara
Ms_Spara,
Testar att göra det nu. Tyvärr har de inte så att man kan skriva ett eget inlägg på deras sida utan bara att man kan kommentera deras inlägg.
nouw.com/ms_spara
survivan
survivan,
Hittade inte ditt inlägg där
nouw.com/survivan
Ms_Spara
Ms_Spara,
Skrev på två ställen: https://www.facebook.com/zalando.se/photos/a.330734976989504.82247.308909522505383/1291422497587409/?type=3&theater (under svar till camilla) och https://www.facebook.com/zalando.se/photos/a.330734976989504.82247.308909522505383/1308883229174669/?type=3&theater
nouw.com/ms_spara
Mickan
,
Super fin va tröjan passar dig perfekt. 👌🏻Jag försökte också varna för tröjan min kommentar godkändes inte heller 😡
Ms_Spara
Ms_Spara,
Tack så mycket! Nej, kommentarer om det här verkar inte så populära. Kan inte se mina på facebook längre heller...
nouw.com/ms_spara