Övning - jobbet

1. Se saker för vad de är;

Jobb - har ingen riktig kontroll, har lite svårt att hitta var jag har problemen och när jag väl hittar dem har jag svårt att lösa dom. Jag har gått i från att delegera och tro på att medarbetarna har de bästa lösningarna. Jag kan se problemet och dess lösning fladdra förbi, men då är jag inte snabb nog att dokumentera det. Det är rörigt och ostrukturerat, jag har sparat en massa filer och nu har jag nästan slutat att spara och i stället så är det bara öppna dokument. Jag har deadlines som jag är orolig att jag ska missa. Jag har även arbetsuppgifter som jag glömmer bort till och från.

2. Hur vill jag att det ska vara;

Jobb - kontroll, jag har en lugn i mig själv för jag vet vad som händer och vilket resultat jag kan förvänta mig. Jag har goda rutiner och superkoll på vad jag bör prioritera. Jag har ordning och reda i mappar och jag har en tom inkorg varje dag. Jag har ett schema och en månadsplanering, en veckoplanering och en dagsplanering. Koll helt enkelt. Dessutom gör min grupp bra resultat och de trivs.

3. Bestäm mig för att ta ett första steg och gör jobbet;

Jobb - första steget: gör en månadsplanering med deadlines och rutinuppgifter, gör veckoplaneringen samt den dagliga planeringen. När gör jag vad? Planera in tid för återhämtning.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229