Recept: Vegansk Choklad-Milkshake

Godmorgon fina läsare! Det här receptet är verkligen perfekt, speciellt om man är en chokladälskare som jag är. Det här receptet är nyttigt, veganskt, enkelt och fruktansvärt gott. Smakar som en onyttig milkshake fast 100 gånger bättre för kroppen och den här går att äta till både frukost, lunch och middag. Jag använder aldrig mått utan går alltid på känn, bananer går också att lägga till eller ta bort beroende på hur tjock milkshake du vill ha.

2 portioner:
3 frysta bananer (spara en halv till att skiva på om du vill servera i skålar)
Vegansk mjölk
Kakao
Jordnötssmör (ha i cirka hälften av mängden kakao)

Mixa allt och sen servera!

Tips: Fryst banan är mycket godare än vanlig, så unna dig det om du har tid. Havre, soja och ris - innehåller minst vatten och är därför mina favoriter, känns så himla dumt att lägga 25 kr på en "mjölk" som har 2% mandlar i sig. Passar super att toppa med kokos som jag har gjort på bilden här under. Annars är det alltid ett plus i kanten om man har ekologiska produkter, både för dig själv och miljön (fullt medveten om hur svårt det här kan vara ekonomiskt, men också för att man ibland inte har det hemma och då ska man självklart äta upp det innan man går och köper nytt tycker jag. Det om något är miljövänligt!).

Ha en underbar dag! Kram

Gillar

Kommentarer

Att skriva journal

Nästan varje morgon startar jag dagen med att skriva journal och notera: med avstängd mobil!! För mig är det så otroligt viktigt att ha min egentid innan jag tar in vad alla andra gör på sociala medier, för mig blir varje morgon en tid att se över drömmar, mål och sätta intentioner. Just nu har jag en bok med färdiga frågor som jag fyller, den räcker i ett år, kan inte bli lyckligare!!! Där fyller man i dagens topp 3, dagens intention, ens dagliga yoga praktik osv. Men innan jag skaffade den och även vid behov så skriver jag journal i ett helt vanligt anteckningsblock. Kom ihåg att man verkligen inte behöver ha en dyr journal, det viktigaste är att man avsätter tiden till att skriva varje dag. Jag föredrar morgon och kväll. På morgonen kan man verkligen titta ordentligt inåt och lyssna på sig själv utan att bli påverkad av andra eller dagens händelser, jag upplever att jag är friare och närmare mig själv då. Kvällen är bra för självreflektion, reflektera över dagen, hur man agerade, varför man gjorde det osv.. men även för att rensa tankar och kunna släppa saker.

Så varför är journal-skrivande så fantastiskt?
Det är det absolut enklaste sättet att se till att man följer den väg i livet som man vill följa, när man varje dag påminner sig själv om sina mål, drömmar och värderingar är det nästan omöjligt att inte följa dom. Jag tycker alltid att skriva ner mina tankar eller att säga dom rakt ut väger tyngre än att bara tänka det. Det är som att det faktiskt är på riktigt om jag skriver ner det. Det är också helt underbart att ha en bok där du kan skriva precis vad du vill för det är bara du själv som kommer läsa det. Testa i några veckor och jag lovar att du kommer märka positiva skillnader i ditt liv.

Vill ni att jag skriver ett inlägg med tips på vad man kan skriva om i sin journal?

Kram Mira

Gillar

Kommentarer

Take a deep breath and be grateful.

Today I want to share how grateful I am. In the last few weeks, I have realized what really matters. Realizing that I have not been living in the moment for a very very long time. I have not been here and now for too long and it breaks my heart. Here I am, at a café, drinking my free birthday gift. Thanks to stillness and silence I can hear my soul speaking, and today I just wanted to share my gratefulness for all the small things in life, such as this caramel latte. Pause for a moment and thank universe for being alive. Right here. Right now. Because now is the only thing that truly exists.

X

Gillar

Kommentarer