London

Hej! Känns som om det var en hel evighet som jag skrev här, även fast det knappt gått 10 dagar, herregud haha. Beror dock på att jag har gjort och att det har hänt så himla mycket förra veckan. Men vi börjar med London, den "tråkiga" delen av veckan först (i alla fall för er som endast läser mina au pair relaterade inlägg😜) Varning för långt inlägg!

Dag 1

Klev upp kl 04:00 på lördagen, åt frukost som bestod av ett glas apelsinjuice (har seriöst ingen aptit så tidigt på morgonen) och fick skjuts av pappa till Arlanda så att vi kom dit ungefär 5:45. Flyget gick 7:20 så har inte alls stressad. Stod först i kö till att lämna bagaget, sedan gick jag igenom säkerhetskontrollen och hann typ till gaten så att jag precis hann gå på toa och köpa med mig frukost innan det var dags att gå på planet :) Flyget tog ca 2,5 timmar och jag landade i London vid 10-tiden, perfekt! Åkte in till London med tåget, kom till Victoria och åkte därefter till hotellet som låg i Notting Hill.

Efter jag lämnat av väskorna så gick gick genom hela Hyde Park ner till butiken Fortnum & Mason. Det ligger precis bredvid The Ritz, ni vet där Anna Scott bor i filmen Notting Hill😌 Efter jag köpt teet där så gick jag vidare upp mot Picadilly och sedan mot Oxford St. Väl där så satte jag mig på Starbucks och spontanbokade en musikalbiljett till The Lion King samma kväll, lite ovant mig, men jag kände att jag fick passa på😝 Då var klockan ca 16:00 så då började jag strosa vidare längs Oxford innan jag tog en tunnelbana till hotellet, duschade och bytte om, innan jag tog tunnelbanan in till musikalen. Den varade i ca 2,5 timmar med en paus på 15 minuter, och alltså den är så himla bra!!! Se den om ni har möjligheten alltså, ni kommer inte att ångra er!😍

Dag 2

På söndagen så började jag med frukost på Starbucks och sedan en prommis i Hyde Park till Buckingham Palace där jag skulle se Changing of the Guards. Kom på att jag varit i London ganska många gånger förut men att jag aldrig sett det. Den började iaf vid kl 11:00, jag var där vid 10:30 och fick en helt okej plats. Det var rätt häftigt att se hela orkesten, och alla vakter såklart, när de gjorda själva bytet. Check på den!💂

Efter den så var det dags att gå mot The Palace Theatre där Cursed Child spelas! Jag var så himla taggad, det är så himla bra och maffig pjäs! Det enda jag var lite orolig för var bara att jag inte skulle hitta, förra gången virrade jag bort mig lite grann och det var ju inte superkul, men nu hittade jag det lätt som en plätt! Konstigt, men nu så tog jag en annan väg så det var nog därför... Ligger väldigt nära Picadilly Circus. Väl där så hämtade jag ut mina biljetter och Frick komma in relativt snabbt, första delen är 2,5 timmar lång (dock med en paus på 20 min), men jag var ändå noga med på att ha med mig vatten in och gå på toaletten innan.

Efter första delen så var det en paus på ca 2 timmar så jag gick till Shake Shack som ligger mitt emot och åt en snabb middag (aldrig ätit där förut och herregud var allt var gott! Tipsar deras lemonad, så himla god!) och satte mig sedan på Nero Café och tog en cappuccino och läste lite innan det var dags för del 2. Del 2 är lika lång som del 1 så från att pjäsen började kl 13:30 så var den klar 20:30, det blev alltså en heldag med Harry Potter. Inte för att jag klagar😜 Efter alltihop så gick jag ner till The Stage Door och träffade de flesta av personerna som var med och medverkade, så kul! Säger det igen, den här pjäsen är ett måste, spelar ingen roll om man tycker om Harry Potter eller ej, den är så himla bra gjord och det är ibland ren magi!

Dag 3

Idag var det soligt och fint så efter att ha ätit en god frukost på Pret A Manger (så gott och väldigt fräscht) så gick jag, surprise, genom Hyde Park, fast den här gången med Marble Arch som mål. Gick i t-shirt, det var så härligt! Älskar verkligen Hyde Park, det är så fridfullt bland alla träd och alla ekorrar som skuttar överallt. Anyways, kom fram och gick upp längs Oxford St tills jag nådde Oxford Circus, där åt jag en snabb lunch på Starbucks innan jag tåg tåget till Watford! Då hade jag nämligen köpt en biljett till The Harry Potter Studio Tour kl 15:00! Jag var så himla taggad, hade hört att de hade lagt till en till utställning så var så himla taggad för att se den!

Väl där så insåg jag att de inte bara byggt till en utställning, utan att de hade byggt om entrén, lobbyn, lagt till kaféer, byggt om shoppen och början till touren också var ombyggd. Alltså... Hur??? Hur är det möjligt att göra något 100 gånger bättre när det redan var perfekt från första början? Kändes iaf som ett helt nytt ställe jag gick till, väldigt uppskattat to say the least, haha. Själva touren varade i kanske 4 timmar för min del, hade en Digital Guide så det var rätt intressant att gå runt och lyssna på lite roliga fakta om själva inspelningen. Kom ut sedan i shoppen och köpte inte alls många saker, bara en halsduk, några nyckelringar (med planer bakom de), choklad till mina syskon, en luvtröja och en korthållare. Jämfört med mina tidigare köp så var detta ingenting, haha. Fikade på deras nya kafé The Chocolate Frog, tog en "Gringotts Goldpiece" aka en chokladbrownie, så himla god, men sååå stor! Efter det så åkte jag hem till hotellet.

Dag 4

Inget spännande egentligen, dagen då jag åker hem. Äter frukost på Pret A Manger igen, en avocadotoast, mango med granola och en cappuccino, och sitter sedan och läser i Hyde Park innan jag beger mig mot flygplatsen.

London var så himla mysigt och väldigt välbehövt. Gick totalt 6 mil och drack mycket mer vatten än vad jag brukar göra vilket är en väldigt stor förbättring! Vill verkligen bli bättre på mitt vattendrickande... Sedan var det skönt att åka själv och bara tänka, och känna sig bekväm med att resa själv. Jag reser ju snart, så jag ville bli lite mer vän med mig själv (om det makes any sense) innan jag åker... Men jag känner att jag är mer lugn nu, så check på den! I nästa inlägg, vilket inte blir idag för detta tog en evighet, så blir det au pair stuff!