Min träning just nu

Hej! Här sitter jag och äter choklad. Vad är då mer passande än att fundera på sin träning? Haha...


Tänkte skriva ett inlägg om hur det går med träningen för tillfället, mest för att sparka mig själv i baken lite, för målet 3x veckan har inte riktigt uppfyllts varje vecka nu.


Som sagt är mitt mål att gymträna tre gånger i veckan, för det är en mängd jag vet att jag hinner med bara jag vill. Mer än så blir lite väl stressigt att få in i schemat och stress är det sista jag vill få ut av träningen. För att upphålla den grymt bra motivationen jag har haft hela året hittills så har jag bestämt mig för att testa på att ha en PT! Vill ha ett program att följa, för att ha det lite konkretare och enklare att träna helt enkelt. Lite tips och råd angående kosten, som jag förövrigt suger på (ingen diét alltså, men säkert tips på vad och vilka mängder jag borde äta för att orka i vardagen), och några träffar tillsammans. Nästa vecka kommer vi att träffas första gången och gå igenom mål etc och sen tre månader framåt kommer hon att hjälpa mig träna. Alltså nästan resten av året! Ska bli jätte kul och jag är förväntansfull. Det känns som att man inte kan skippa träningen när det är någon som håller lite koll på att man faktist gör det som är planerat..!


Jag tränar fortfarande bara för att ha en stark kropp som orkar i vardagen, inget konstigare än så. Ett härligt and(fådd)rum är det förstås också. Så inget har ändrat på den fronten sedan jag satte igång på riktigt vid årsskiftet. Tycker faktist att det är först nu som jag så småningom börjar känna mig lite som jag gjort nån gång före barn för konditionens del, tycker liksom fortfarande att speciellt mag-rygg partiet är svagt. Ingen quick fix där inte.


Yoga håller jag fotfarande också på med. Det har inte blivit varje dag på länge känns det som, men ska försöka bli bättre på det också - komma ihåg att till och med fem minuter är bättre än inget, för kroppen och knoppen mår så gott av det. Det känns ändå att det har blivit "min grej" och att det inte finns risk för att jag skulle sluta helt även om det blir några dagar i mellan. Handstående övar jag nog på dagligen, men det känns så enkelt på något sätt, att bara slänga sitt uppochner mot en vägg nån minut. Hittar fortfarande inte balansen utan väggen, men märker hur jag sakta men säkert har byggt upp lite styrka i axlarna och core. Bara att fortsätta framåt alltså. Just nu känns det faktist löjligt att mitt mål var att kunna stå på händer till den här sommaren. Haha! Jag hade faktist ingen aning om hur mycket övning det krävde, för det var så enkelt att lära sig att stå på huvudet. Varje gång jag ser ett handstand-klipp på instagram känner jag sån respekt för yogisarna som klarar av det. Sån enorm kroppskontroll och styrka! Så nu är det bara att fortsätta med övningarna och låta allt komma i sin tid.

Bild från mitt livs första morgonträning förra veckan. Tränar alltid annars på dagen eller kvällen, men tänkte att jag skulle testa. Ni kan ju gissa att det bara var jag och min vattenflaska på gymmet klockan 05 på torsdag morgon..!

BLAAH. Det känns som att mina bloggskrivar-skills är rostiga. Allt jag skriver ner känns flummigt. Kan visserligen bero på att det är fredag kväll och jag tom. sovit middag idag men... Ni fåt leva me´t. Jag kommer säkert uppdatera lite smått angående träningen eftersom jag ju kommer ha PT en tid. Ni lär nog märka.


Nu ska jag sluta.


God natt!

Gillar

Kommentarer