Det var otroligt många som var intresserade av ett inlägg om mitt besök på Nu Skin i Kuala Lumpur och Singapore och självklart ska ni få det!

Min Nu Skin resa började för bara ett par månader sedan och jag kanske är lite seg, men jag försöker fortfarande lista ut mina varför och mina business drag. Jag har mycket i tankarna och otroligt mycket som jag vill och SKA göra med min business, tyvärr så går mycket av det inte att göra på resande fot men självklart har jag tagit mig tiden till att göra det jag kan!

Innan vi åkte på vår resa kollade jag snabbt upp vilka av länderna i Asien som har Nu Skin. Vilket alla länder som vi besökt än så länge har! Men, alla länder har inte center som man kan besöka. Det finns ett center i Bangkok men eftersom vår resa började i kaos hann vi inte med ett besök där...dock blev jag super glad över att det fanns kontor i både Kuala Lumpur och Singapore! Jag hörde av mig till båda på Facebook och jag var såklart hjärtligt välkommen!

När vi kom till Nu Skin i Kuala Lumpur hade jag ingen aning om vad jag skulle möta. Jag hade inga förväntningar eller förhoppningar, det enda jag visste var att det skulle bli kul att se ett av våra kontor/center! Och tro mig. Jag var i chock när jag såg hur stort det var! Detta center låg i en hotell/kontors byggnad och man hörde ett sorl av prat när man kom utanför. Stora lysande Nu Skin skyltar och massor av människor! När jag kom fram till den öppna ingången möttes jag av 3 kvinnor som stod och packade upp lite produkter och en äldre dam frågade om jag behövde hjälp med något.

Jag presenterade mig och sa att jag var en Brand Ambassador från Sverige och de skakade genast min hand och börja presentera sig. Och jag fick förklarat för mig att jag just i sekunden stod framför de 2 mest framgångsrika kvinnorna i Nu Skin Malaysia. Varav den äldre damen (som är 72 år) är i toppen på vår kompensationsplan och ingår i vår 20 Million Dollar Cirkle (vilket innebär att hon har tjänat 20 miljoner dollar i endast provision under sin tid i Nu Skin) och jag förstod inte hur stort det var då, de sköljde över mig efteråt.

På centret jobbade minst 10 personer bakom en disk och signade in nya business partners, tog hand om kundservice och tog produkt beställningar på plats. De hade också en stor zon där man kunde testa produkter och även produkter som vi inte har i det svenska sortimentet. Men något av de som inspirera mig mest var deras ”Wall of Fame” där de satt upp bilder på alla som ingår i våran olika Million Dollar Cirkle grupper, och hela väggen var fylld av både ensamma powerkvinnor och powermän, men även par! Det var då jag förstod hur stort Nu Skin är och hur hållbar vår business är!

Efter mötet i Malaysia var jag helt överväldigad, nästan så mycket så att jag ville gråta faktiskt. När vi gick där ifrån var jag skakis och fick även en bild med den otroligt trevliga damen Monica. När det var dags för Nu Skin i Singapore var jag överlycklig att jag lyckats pricka in ett datum då de hade showcase (produktvisning) så att jag skulle få testa massa produkter och även se ännu fler produkter vi ej har i svenska sortimentet!

Det var nästan så svårt att hitta Nu Skin i Singapore så jag var nääästan på väg att ge upp haha! Men tillslut hittade vi dit och detta var otroligt nog ännu större! Detta låg i ett kontor/galleria skyskrapa mitt i city och eftersom det var showcase var det otroligt mycket folk! Hur många personer som helst som lämnade gallerian med stora blå Nu Skin påsar och personer som fick demo av våra fantastiska produkter. Ett stort rum fyllt med personer som satt i möten med potentiella business partners och ett helt rum endast för produkter. Både jag och Danny testade bland annat vår Lumispa och sen även en maskin (såg ut som en våg) som mäter ens kroppsfetter, BMI och liknande. Otroligt häftigt!

I Singapore fick jag inte direkt en chans att prata med de som arbetade där då alla var otroligt upptagna, men det förstår jag på en sådan dag! Jag var i alla fall otroligt stolt över att se ett pris/trofé skåp som de hade där. Med vunna priser på våra produkter och vår kompensationsplan och liknande och framförallt för våra humanitära organisationer Force for good Foundation och Nourish the Children. Det värmde mitt hjärta så mycket att se detta och att vi gör en sådan otroligt skillnad. Dessutom läste jag för några dagar sedan att vi nu donerat över 600 miljoner matpåsar till undernärda barn och jag kan inte bli mer lycklig i själen ❤️

Mitt besök på dessa 2 center fick mig att inse att Nu Skin är något värt att kämpa för. Något som kan hjälpa mig som individ att göra en skillnad både för mig själv och andra, med vårs produkter, med vår business och med våra donationer. Detta fick mig att tränga bort allt negativt alla säger om nätverksföretagande och ”pyramidspel” för detta är inget strunt. Det är på riktigt något man kan leva för och jag insåg där och då att detta är något jag SKA kämpa för. Något som kan ge tillbaka till mig och något jag kan bli uppskattad för. Min Nu Skin resa har bara börjat. Och det har också min förändring till ett bättre liv och en framtid för mina framtida barn. Detta är absolut bara början på något fantastiskt. Och jag är glad för alla er som följer med mig på min reda ❤️🌟

God kväll på er där hemma!

Idag har vi endast varit på hotellet då Danny fortf är ganska sjuk och varenda butik och resturang har varit stängt här dag pga deras Kinesiska nyår! Vi fick promenera ca 30 min innan idag för att ens hitta en öppen resturang så vi kunde äta 😅

Igår var vi på utflykt hela dagen och besökte Ha Long Bay! Vi blev hämtade på hotell tidigt på morgonen och fick moppeskjuts till en buss vi skulle åka på ca 3 timmar. Vi åkte med ett bolag som heter Dragon King tror jag 🤔 det var i alla fall en jätte bra organiserad tour och guiden verkligen älskade sitt jobb och gjorde allt för att informera och underhålla oss!

Efter bussresan gick vi på en båt som körde rundor oss i Ha Long Bay bukten och runt det otroligt fina landskapet! Vi fick även en stor buffé med massa olika maträtter på båten och det var super trevligt! Man fick dela bord med 2 andra par så man kunde prata lite under båt turen vilket var jätte trevligt! ☺️

Under båt turen var guiden även duktig på att berätta om de olika öar som vi åkte förbi och de vi skulle besöka. Vi fick även åka förbi den ön där senaste King Kong filmen spelades in, ganska coolt! Och sedan fick vi stanna till på 3 olika platser. Bland annat en plats där vi fick promenera en halv km i trappor för att komma in i 3 olika grottor! Super fint och det fanns mycket historia bakom dessa grottor. Vi fick också stanna till på ett ställe där man åkte båt igenom en vatten grotta och in i en super fin lagun! Och sist stanna vi på en plats där man kunde promenera upp för berget till en viewpoint eller stanna nere på stranden!

Otroligt fina platser fick vi besöka och ännu än gång blev jag förvånad vilken otroligt fin natur Asien har överallt man kommer. Om ni vill besöka Ha Long Bay rekommenderar jag dock att göra detta när det är sommarperiod här så man kan bada och så och njuta av vädret. Det positiva med att åka nu var dock att det inte alls var lika mycket turister! 🌟

Imorgon åker vi äntligen vidare till nästa destination och värme igen, kan ni gissa vart? ☺️

• Resor

Nu ligger vår nya video uppe på kanalen så gå gärna in och titta på den och lämna en schysst kommentar! 😍

• Resor

Vi anlände ganska sent igår och såklart har vi åkt på en ny sjukrunda...

Att komma från underbara Singapore till Hanoi..äeh jag vet inte haha! Vi fick höra från andra som vi mött på resan att man ej ska missa Vietnam och varför vi valde Hanoi var för att uppe i norr finns Ha Long Bay och bland annat deras otroligt fina risfält!

Men..att komma från ett så otroligt utvecklat land som Singapore är detta heeelt annorlunda! Självklart är det roligt att se kulturen och vilka skillnader det kan vara, det är ju lite de vår resa handlar om såklart så det är ändå spännande. Men skulle nog inte säga att just Hanoi är en stad som passar alla haha.

I alla fall så anlände vi igår kväll och vårt hotell är superfint, ligger mitt i centrum med stora gatan 1 min här ifrån. Detta hotellet är även byggt bara för 2-3 månader sedan så det är faktiskt modernt och super mysigt trots priset. Det kostade oss 160kr per natt 👌🏼

Med oturen vi har så har Danny lyckats bli sjuk nu när jag börjar bli frisk. Genom förkyld, hosta yadayada...dessutom så förvärrades min hosta idag och jag tror på riktigt att det är för avgaserna och luftföroreningen för det ligger hela tiden en dimma i liften pga detta. Eller så är det bara min hosta som ej vill släppa. Så idag har vi endast varit på rummet (förutom när vi gått och käkat) för att vila upp oss så vi ska orka morgondagen!

Vi har nämligen bokat en heldagstur inför imorgon, till Ha Long Bay! Vi blir upphämtade redan kl 08:00 och kommer vara iväg till 21:00 ungefär så blir en lång utflykt! Sen är det ju så att de firar kinesiskt nyår här imorgon kväll/natt så efter vår tur kommer vi befinna oss på stan under fyrverkerier och fira in nyår på nytt! Ska faktiskt bli spännande att se hur livad staden kommer att vara! 😍 sen lämnar vi igen den 17e, kan ni gissa vart nästa destination är?

Jag är så sjukt tacksam för det vi gör, verkligen 🌟

Godmorgon!

Nu är det dags för oss att röra oss mot nästa destination! Båda storstäderna Kuala Lumpur och Singapore har varit helt fantastiska och vi blev helt förälskade i båda platserna 😍

Men som alltid är det roligt att röra sig vidare och se nya platser så nu ser vi fram emot att komma till Hanoi i Vietnam! 🤩

Vårt flyg lyfter 14:55 vår tid. Nu är kl 13:43 här och vår gate öppnar om ca 10 min. Singapores flygplats har ju blivit utnämnd till världens bästa flygplats och jag förstår varför haha! Just nu sitter vi nämligen i gratis fotmassage innan det är dags för oss att gå in i gaten 😍

Hoppas ni tycker det är roligt att hänga med på vår resa! Kommentera gärna vad ni skulle vilja se mer av 🌟

Efter 1 månads resande bland sol och bad i Thailand var det ganska skönt att komma till en stor stad!

Kuala Lumpur - Både jag och Danny älskade verkligen Malaysia. Det kändes som att vara i Asiens New York nästan haha!

Eftersom vi upplevde att många i Thailand inte var så värst trevliga blev vi chockade över hur snälla och trevliga alla var i Kuala Lumpur och vi blev glatt överraskade över hur bra Engelska de pratade. Något vi också uppskattade väldigt mycket var variationen på maten, med tanke på att Kuala Lumpur är uppdelat på 4 nationaliteter fanns det otroligt mycket att välja på så man inte behövde äta samma hela tiden!

Något vi också blev glatt överraskade över var att det faktiskt var billigt och kommunaltrafiken var otroligt smidig och lätt att ta sig fram med! De hade också ett lätt system att förstå med deras Metro, tåg, buss linjer och det fanns kartor på varje station vilket gjorde att det faktiskt var roligare att åka kommunalt!

Det fanns en stor variation av aktiviteter och saker att se. Definitivt en storstad som skulle passa alla vill jag påstå! Det fanns all typ av shopping och stora shopping center och liknande. Mycket kultur för de som är intresserade av de. Fantastisk mat från de 4 olika nationerna, kinesiskt, indiskt, arabiskt och malaysiskt (fanns självklart också thaimat) vilket gjorde det lite roligare att välja mat. Aktiviteter för både stora och små! Mycket stora häftiga skyskrapor och skybars som man måste besöka! Även mycket torn och liknande. Har man barn med så fanns det parker lite var stans som var mycket barn vänliga och de har dessutom ett Legoland i Malaysia!

Kuala Lumpur är definitivt en stad jag gärna vill besöka igen och skulle rekommendera alla att besöka i alla fall en gång i livet. Ända nackdelen egentligen är väl trafiken, speciellt på kvällen, därav är kommunalt ett mycket bättre sätt att ta sig runt på!

Jag måste prata om en sak med er.

Under vår resas gång har jag börjat ogilla vårt Svenska beteende mer och mer. Missförstå mig rätt jag älskar Sverige och mitt hemland och allt som vi har. Men det är så otroligt mycket i vårt beteende som är fel...

Om man sticker ut i Sverige pratar alla bakom din rygg, du blir pekad på och folk skrattar åt dig, varför i hela världen är det så?! Sticker man ut här (som jag upplevt att jag gör pga att jag är en utlänning i deras land, är vit och full av tatueringar som faktiskt inte är så vanligt i alla länder vi besöker) då får man komplimanger, personer kommer fram till en och frågar öppet eller vill ta bild.

Folk här är otroligt hjälpsamma och omtänksamma. Jag har ALDRIG sett en äldre dam få hjälp över gatan i Sverige, har du det? Här händer det hela tiden. Ser man vilsen ut kommer de fram till en och frågar om man behöver hjälp eller vad man söker. Lokalborna delar med sig om sina historier frivilligt och de svarar på alla ens frågor. Blir man tilltalad av en främling i Sverige ryggar man tillbaka och tar sig ur situationen.

Jag ska inte säga att jag inte har gjort detta själv eller har haft detta beteende själv, men nu när jag upplever allt i en annan miljö och med andra förutsättningar ser jag saker ur perspektiv och ser klart på allt.

Svenskar är heller inte lika respektfulla. Har man en åsikt som den andre tycker annorlunda blir det väldigt väldigt ofta sura miner. Här är det helt okej. Tycker man annorlunda eller inte vill göra samma sak är det ok och sedan går man vidare. Jag är för det frispråkiga och jag gillar vår yttrandefrihet men har man inget vettigt att säga så tycker jag att man inte bör säga något alls. Vi måste lära oss att vi alla har olika åsikter, vi tycker olika och vi väljer olika vägar i livet, varför måste man klanka ner på någon för att de väljer annorlunda och påpeka att det är fel? Det finns ingen logik i det.

Något som vi Svenskar också är, är att vi är skeptiker. Här finns det ingen tid och rum till att vara skeptisk! Och är du skeptiskt här ger dom dig heller ingen uppmärksamhet eller tid. Hur kommer det sig att vi är så skeptiska i Sverige när vi har ett så bra och fungerande system? Och varför kan vi inte ge nya saker och ting en chans? Varför väljer vi att gå miste om så mycket i våra liv pga osäkerhet och skeptism?

Landet lagom börjar trötta ut mig. Det är också lite komiskt att vi är ett land med så otroligt mycket åsikter och tyckande, men så lite action. Tänk om alla som tyckte och tänkte så mycket också kunde använda den energin till att göra och ta emot möjligheter. Tänk så mycket bättre vi hade kunnat bli då! Jag kan ärligt säga att jag inte ser fram emot att komma hem till Sverige om några månader. Hade det inte varit för familj och vänner hade det inte funnits något att komma hem till...

Jag dog för Universal igår 😍

Jag säger bara, ni som gillar nöjesfält och åkattraktioner och liknande bara måste besöka Universal om ni har vägarna förbi (land spelar ingen roll) vi hade så otroligt kul och där fanns så sjukt mycket att se och göra utöver karusellerna.

Det fanns också mycket shower som utspelade sig runt om i parken som var gratis för alla! Men skulle dock rekommendera att ta Express Pass för att hinna med allting! Vissa karuseller hade liksom 70min kötid och så, så det var tur att vi valde att lägga extra är pengar för Express Pass!

Nedan får ni lite bilder från dagen 🌟

Gårdagen gick så otroligt snabbt och man tappar tidsuppfattning här så vi var ute lite sent på vissa ställen haha men vad gör de...

Vi rörde oss till Marina Bay igår på dagen som ligger mitt emot Merlion Park! Vi vandrade vid kusten, bland skyskraporna och på ett shoppingcenter som endast har märkes butiker så som Gucci, Chanel osv! Jätte mysigt älskar denna staden också 😍

Vi drog oss hemåt vid 18:00 för att ladda om kamera batterierna och byta om och lite så sen tog vi oss ut mot Gardens by the Bay! Asså det kändes som en dröm, så overkligt såg det ut! Jag var helt tom för att det var så fint 🌟

Vi var dock där lite sent så vi kunde ej gå in i deras inomhus trädgård men de ska vi göra ikväll i stället!

Njut av bilder från gårdagen så ska vi åka till Universal Studios nu! 😍

Godmorgon på er!

Nu är klockan snart 15:00 här och vi har haft full rulle idag! När vi besökte Nu Skin i Malaysia så vad jag så ledsen för jag missade deras produkt expo dagen efter men upptäckte igår kväll att de skulle ha en liknande här i Singapore idag! Så självklart var jag tvungen att ta tillfället i akt!

Efter Nu Skin promenerade vi till Merlion Park, samma ställe som igår, för att filma lite och så! Vi är fortfarande här just nu och Danny ska flyga drönaren lite ☺️ efter detta ska vi röra oss vidare mot Marina Bay så vi har en dag full av aktivitet idag 😍