SÅDAN FÅR DU DRØMMEKROPPEN

Hello there

Dette er et utrolig efterspurgt indlæg! Jeg har tænkt rigtig meget over, om det er et indlæg jeg overhovedet havde lyst til at skrive. Ikke fordi jeg ikke vil opfylde jeres ønsker om indlæg, eller fordi jeg ikke vil dele min træning med jer, men fordi det så nemt kan misforståes. Det kan nemt forståes som om jeg har den perfekte krop, eller ved alt om træning, eller for den sags skyld tror jeg ved alt om træning og kost. Det vil jeg lige slå fast; Jeg ved IKKE alt om træning og kost.

Det jeg vil dele med jer i dette indlæg er, hvordan jeg selv træner, hvad jeg spiser, og hvad der virker personligt for mig, i forbindelse med træning. Jeg er ikke faglært i træning og kost overhovedet, derfor kan jeg kun tale for hvad der virker for mig. Når det er sagt, så lad os komme igang.
Jeg kan mærke dette indlæg går hen og bliver liiidt langt, så hent en kop te eller kaffe, og hyg jer med dette indlæg.

Jeg startede med at træne da jeg gik i 9 klasse, fordi jeg havde lidt for meget fedt på kroppen. Jeg har aldrig været decideret tyk, men jeg har haft en del mere fedt på kroppen, end hvad jeg har nu. Dengang gik jeg all in, og trænede nok i bund og grund lidt for meget, men træning virkede som en form for meditation for mig. Jeg trænede dengang 2,5 time 3-4 om ugen. Derudover prøvede jeg så vidt muligt at spise så sundt jeg kunne, meeeeen, det var nok ikke kosten der interesserede mig så meget, hehe.


Opvarmning

Nu prøver jeg at træne 4 gange om ugen, i omkring 1 time pr gang. Jeg har erfaret at det for mig er bedre at træne 1 time insensivt, og ikke 1,5 timer, hvor jeg slagger lidt undervejs. Jeg starter altid ud med cardio, for at blive varmet op, men også for at få forbrændt nogle kalorier. Jeg vælger oftest løbebåndet, hvor jeg går med en stigning på 15, og der står jeg til jeg har forbrændt 400 kcal (omkring 30min).

Når jeg er færdig med opvarmingen/forbrændingen, går jeg videre til styrke. Jeg vælger hvilken muskelgruppe jeg vil træne, og går igang med det. Her op til sommer træner jeg oftest mave og ryg, eller ben og balder, da det snart er bikini vejr igen, hvilket betyder en masse insta billeder, derfor skal kroppen helst se godt ud, og tage sig ud fra sin bedste vinkel, hehe.


Mave og ryg øvelser

Mave er helt klart den muskel gruppe jeg elsker allermest at træne! Når jeg træner mave, gør jeg det faktisk mest på en madras. Jeg starter med at lave 100 mavebøjninger, derefter laver jeg 100 af en øvelse jeg ikke helt ved hvad hedder, men jeg kan kort prøve at forklare den. Man sidder på numsen, med let bøjede ben, med en vægt i hænderne (Jeg bruger normalt 10kg), så fører man vægten skiftevis hen ved siden af hoften på hver side. Dette gentages 100 gange (20 gange, pause, 20 igen og pause osv). Denne øvelse kan jeg virkelig godt lide, føler den giver rigtig godt. Nedenfor har jeg fundet et billede, der hjælper med at forstå øvelsen lidt bedre.

En anden mave øvelse jeg også ofte laver er, hvor jeg ligger på ryggen på en bænk, med numsen udover, og fører benene op, så de er 90 grader med min krop, og langsomt fører dem ned igen. Denne øvelse er specielt god, da man kan lave den næsten alle steder, på spisebordet, en bænk i parken osv. Den giver så godt ! Er helt vild med dem. Når jeg laver den, laver jeg 10 X 3 sæt.

Planken er også en klassiker! Den er så god og effektiv, og kan udføres over alt! Når jeg udfører planken gør jeg det 3 min X 3 sæt.

Det skifter meget hvilke øvelser jeg laver, men ovenstående er dem jeg bruger oftest lige nu. Det ska lige siges at jeg har lavet lidt flere på det seneste, men de er simpelthen for svære at forklare. Det er meget svært at forklare, når ikke jeg kan vise jer dem.. Men jeg prøver at gøre det så tydeligt jeg kan, ellers må i lige efterlade en kommentar, så skal jeg prøve at uddybe en lille smule!

Når jeg træner ryg er det egentlig hovedsagligt en enkelt øvelse jeg laver. Jeg bruger det ''stativ'' vi har i det center jeg træner i, hvor man bukkker op og ned. Jeg holder altid 10kg i hænderne mens jeg laver øvelsen, da det lige giver det sidste.

Baller og ben

Når det kommer til baller, er der jo utallige øvelser, og jeg har igennem tiden fundet de øvelser, der træner mine baller bedst!

De øvelser jeg ALTID laver når jeg skal træne mine baller, er 2 øvelser med elastikker. Jeg tager to trænings elastikker rundt om mine ben, så de sidder på midten af mine skinneben. Jeg står i hofte mellemrum mellem mine ben, og starter med højre ben, så spreder det så langt væk fra det ventre jeg kan, det gør jeg 10 X 3 sæt, og så selvfølgelig også på det andet ben bagefter.

Næsten øvelse gør jeg lige efter. Jeg står i samme stilling som før, så strækker jeg benene skiftevis bagud, så langt jeg kan. Dette gør jeg også 10 X 3 sæt. De er super gode, og kan mærkes med det samme! Håber virkelig i kan forstå hvad jeg mener, haha

En klassiker er selvfølgelig squat, som jeg også er kæmpe fan af! Alle piger ønsker jo runde fyldige baller, og det giver denne øvelse altså bare! Jeg laver både almindelig squat og sumo squatn og når jeg ydfører squaten, holder jeg altid 10kg i hånden, for at få lidt vægt på. Jeg laver som alle de andre øvelser 10 X 3 sæt af hver. Den mængde gentagelser, har jeg erfaret er helt passende for mig. Jeg varierer lidt om jeg laver squat med eller uden elsastik, det kommer lidt an på om jge har brugt elsastikken i tideligere øvelser. Jeg prøver så vidt muligt at variere mine øvelser, så godt jeg kan, så det ikke bliver for ensformigt, fordi så går jeg død i dem.


Launches laver jeg også, hvilket er en øvelse hvor du tager et skidt frem med det ene ben, så dit knæ næsten rører jorden, og dine ben er i 90 grader. Den er lidt svær at forklare, men jeg har lagt et billede nedenunder, så i kan se øvelsen der. Men laver jeg selvfølgelig også 10 X 3 føt af.

Det er nogenlunde de øvelser jeg laver, når jeg er i fitness. Jeg håber i kunne forstå hvad jeg mener, haha, men det er som sagt ret svært at forklare på skrift!.. I er selvfølgelig mere end velkomne til at kontakte mig, hvis i har nogle spørgsmål, så længe i husker, at jeg ikke er faglært i fitness, men at jeg blot har erfaret, at disse øvelser virker super godt for mig! Når det er sagt, er jeg altid villig til at hjælpe jer.

Kosten

Lad og rykke videre til kosten.

Når det kommer til kosten, gør jeg faktisk ikke det store, i hvert fald ikke noget jeg tænker over. Jeg er hverken på en speciel diet eller kur! Jeg spiser egentlig det jeg har lyst til, i passende mængder. Selvfølgelig tænker jeg over hvad jeg spiser, jeg spiser ikke bare en plade Marabou, sådan lige. Heldigvis til min fordel, elsker jeg salat, og frugt. Jeg elsker at spise sundt mad, og for den sags skyld også at lave maden selv! Jeg prøver så vidt muligt at holde mig fra slik og søde sager, og hvis jeg en sjælden gang spiser noget slik, så har jeg en god tommelfinger regel ''spis til det ikke smager lige så godt, som første stykke'', det første stykke slik smager altid fantastisk (!!), men når man har spist 10 stykker, smager det ikke lige så godt som det første, og det er der man skal stoppe! Fordi det er der, man bare spiser for at spise, ikke fordi det smager fantastsik! Det er noget jeg har lært mig selv igennem tiden, da jeg har været den største slikmund ever!! Jeg kunne spise en plade chokolade om dagen, uden problem!

Om aftenen prøver jeg så vidt muligt at tage 1 portion, og igen kun spise mens jeg er sulten, og ikke tage en ekstra portion, fordi det smager godt, hvis jeg ikke er mere sulten. Jeg spiser ALTID en aften snack, generelt er jeg bare en kæmpe snacker, jeg elsker snacks!! Om aftenen er det ofte noget lækkert frugt og nogle friske dadler, det elsker jeg! Ellers laver jeg en smoothie, det er også så lækkert!

For mig er det sværeste ved kosten helt klart madpakken! Jeg hader madpakker, jeg hader at maden har været i tasken og ikke i køleskabet! Derfor ender jeg ofte med at have meget frugt med, og noget pastasalat, da det er det der smager bedst, når det ikke har været i køleskabet. Jeg har også altid snacks med i skolen, f.eks nogle mandler, en müslibar eller nogle dadler.

Om morgenen sørger jeg ALTID for at få en masse mad, da jeg ikke er til at holde ud, hvis jeg er sulten, haha! Jeg spiser næsten altid skyr med vanilje, et stykke 80% chokolade, noget frugt, hakkede mandler, rosiner og kokos flager! Det smager hammer godt, er sundt og holder mig mæt i nogle timer. Det kan jeg klart anbefale.

Hvis jeg er sulten når jeg kommer hjem fra skole, men snart skal spise aftensmad, laver jeg oftes en smoothie, fordi jeg simpelthen elsker smoothies! Man kan kan lave den lige som man vil, og det er jeg stor fan af! Jeg topper gerne min smoothe med noget kokos, og nogle gange nogle chia frø og nogle frosne bær!

Når det kommer til kost, tror jeg personligt bare det er vigtigt at følge sit hjerte, og tage alt med et gram salt. Jeg synes ikke man skal gå på slankekure, eller dieter, da jeg selv mener man går død i det, og derfor ingen vegne kommer. For mig virker det bedre, at spise hvad jeg vil, og bare tænke over mængden. Selvfølgelig inkorperere nogle sunde råvarer såsom, frugt, grøntsager, og kød! Det er hvad der virker for mig.

Jeg håber i kan bruge dette indlæg, og at det er det i har efterspurgt!
I må have en dejlig søndag aften

Kisses M

Synes godt om

Kommentarer

Louise
,
Kan du ikke lave et indlæg om dine smykker? Synes de vildt smukke og vil gerne hører hvor de er fra 😊 og fantastisk indlæg! Kunne godt bruge dine råd😍❤ elsker din blog!
Mettehogh
Mettehogh,
Tusind tak, hvor er du sød! Det kan du tro jeg kan, det er en super god ide. Er glad for du kunne bruge indlægget <3
nouw.com/mettehogh
Emma
,
Nu har jeg fulgt din blog i længere tid, og dit indlæg omkring træning og kost har virkelig hjulpet mig. Var stået lidt i stå angående både træning og kost, og nu har jeg forsøgt mig frem med de forskellige øvelser og kostråd du nu gør hver eneste dag og har virkelig hjulpet mig med at finde min motivation igen. Tusinde tak ❤
Mettehogh
Mettehogh,
Tusind tak for din besked! Jeg er så glad for at jeg kan hjælpe dig, igennem mine indlæg! Sejt du har fundet motivationen igen! Tak fordi du følger med, og god aften til dig ❤️
nouw.com/mettehogh

Instagram @mettehogh