Mina smoothiebowls!🐱

Godmorgon pÄ er!! NÀr jag vaknade sÄ funderade jag pÄ vad jag ville Àta till frukost, detta Àr alltid min första tanke, och blev sjÀlvklart sugen pÄ smoothiebowl precis som vanligt! Men nu nÀr jag gjort sÄ himla mÄnga sÄ Àr det kanske dags att jag berÀttae vad jag brukar ha i dem! Jag började göra smoothiebowls allt eftersom jag fick tips och inspiration av andra, sÄ nu fÄr jag ju ocksÄ sprida lite tips!

Ein. Fundera pÄ vad du gillar mest och vad som passar ihop! Jag brukar oftast ta blÄbÀr, naturell soyghurt/yogoat, chiafrön, kanske hallon, hampaprotein och sen eventuellt lite banan och kanske havremjölk och det blir för fast! Idag gjorde jag en helt ny, jag slÀngde i: en hel banan, tvÄ kiwis, en apelsin (ganska söt), en 1/4 citrons saft, chiafrön och nÄgra skvÀttar havremjölk för att tona ner pÄ syrligheten frÄn min ena kiwi som inte var riktigt tillrÀckligt mogen... Men det blev iallafall supergott! Freestyla Àr alltid roligast, Àven om det kan smaka öronvax i slutÀndan - man lÀr sig ÀndÄ!

Deux. TĂ€nk pĂ„ konsistensen! Du mĂ„ste Ă€ven se till sĂ„ att du inte fĂ„r en trög smet eller en vattnig saft att försöka slurpa i dig... Är den för lös? SlĂ€ng i linfrön/chiafrön/psylliumfrön/vanliga havregryn/mer baaaannaaaan eller annat! AlltsĂ„, ta nĂ„got som suger upp vĂ€tskan eller som glr det fastare! Blir den för fast? DĂ„ ska du helt enkelt vara slĂ€nga i mer vatten/mjölk/juice eller vad du nu tycker passar!

Tre. SnÄla inte! Det Àr lÀtt att man Àr försiktig med smakerna och ingredienserna - don't! Tar du bara massa yoghurt och endast liiite blÄbÀr i rÀdsla av att det ska smaka som pesten sÄ kommer du stÄ dÀr med en skÄl babymat - nÀstan smaklöst och inte sÀrskilt intressant! SlÀng i lite chili! Lite koriander! Kanske kardemumma? Spenatresterna frÄn gÄrdagen? Dagstidningen i brevlÄdan? Go crazy och mixa!

Four. Kom ihÄg att du mÄste toppa med nÄgot! Det hÀnder ofta att jag gjort en bomb ass smoothie och sÄ ser jag att jag inte har nÄgot passande tillbehör! AlltsÄ gÀller det att planera din smoothie och dess topping samtidigt, annars kan hela arbetet vara förstört nÀr du i panik försöker krossa lite skorpor med kanel över din sommarsmoothie! De toppings som jag alltid har hemma Àr: kokosflakes eller flingor, linfrö, chiafrön, crunch, cornflakes, granatÀpple och havregryn! Det Àr oftast bara detta som jag öser över min smoothie!

Cinco. Du mÄste ta bilder och göra andra avundsjuka! Nu Àr det sÄhÀr att smoothiebowls rÀknas till hÀlsosam mat, alltsÄ mat man bör skryta med - Àven om bilderna inte blir de bÀsta! SlÀng alla McDonaldsbilder och bilder pÄ dig sjÀlv med choklad - nu Àr det hÀrliga smoothiebilder jag vill ha! SÄ glöm inte att lÀgga upp snyggt och ta mÄttligt med crunch innan bilden tas! (efterÄt Àr smoothien försvunnen under urberget av crunch).

Detta var nog allt jag hade att dela med mig av, hoppas ni har en trevlig torsdag!
Kram! 🌾

  • Foodhacks
  • 36 visningar

Gillar

Kommentarer