Nu har vi äntligen landat på Bali! Efter mycket om och men. Efter Panglao åkte vi till Manila som är huvudstaden i Filippinerna. Där åkte vi till Greenbelt som är en stor galleri med 5 olika byggnader. Efter en dag i Manila hade vi nog den jobbigaste dagen hittills på resan. Vi flög till jakarta för att sedan flyga vidare till Bali, men resan gick inte helt så enkelt som planerat, första planer var försenat vilket gjorde att de blev väldigt bråttom till nästa flyg. Och eftersom ingen visste vilken terminal vi skulle till bröt vi ihop lite och träffade väldens sötaste flygvärdinna Tina som betalade hjälpte oss hela vägen till gaten och satt med oss till vi flugit iväg. Hektisk dag med mycket hemlängtan, men vi tog oss igenom den och nu lever vi livet här på Bali 😃

Nu när vädret äntligen blivit bättre bestämde vi oss för att åka på en tur ut i djungeln för att se vattenfall och grottor. Vid 10 på morgonen hyrde vi mopeder för att sedan kunna ta oss fram på egen hand. Vår vän Wille fick hänga på och agerade reseledare. Totalt blev de en tur på 9 mil där vi fick se två vattenfall och en grotta, samt köra runt på smala leriga stigar mitt ute i djungeln, det var en upplevelse vi sent glömmer 😃

Nu befinner vi oss i Panglao, och för några dagar sedan begav vi oss ut i regnet för att se bland annat chocolate hills. De var en rolig tur med konstant ösregn som förstörde en del, men vi överlevde detta och nu har äntligen solen börjat visa sig här i Fillipinerna också!

Igår (torsdag) gjorde vi en jätte rolig utflykt till två vattenfall och Wille agerade guide när vi körde runt ön med mopeder, mer om detta senare.

Här kommer lite bilder från vår regniga tur 😃

I torsdags landade vi på vårt lägenhetshotell i Cebu city i Filippinerna! Hur fint som helst med utsikt över hela cebu! Efter två dagar av uppvilande och lite rundgång på stan så bestämde vi oss idag (lördag) för att ta en utflykt ner till Oslob, där dagen började med att vi fick simma med valhajar, vilket uppskattades stark av alla tre medlemmar. Därefter skulle vår gulliga chaufför ta oss vidare till Moalboal för simning med bland annat sköldpaddor och sardiner, men efter 3 timmars väntan på guiden gav vi upp och begav oss hemåt istället. Imorgon åker vi vidare till Bohol för fina stränder, vattenfall och grottor!

Hej allihop nu är vi på gång, resan började på tågstationen i Laholm vidare mot kastrups flygplats, därefter flög vi vidare mot heathrow och efter lite väntan flög vi 14 h för att landa i Manila Filippinerna där vi är just nu. Väl nu har vi 10h väntetid för att senare ta flyget mot cebu där vi ska spendera första natten 😍