Veckans hemmaträningspass

Jag har insett att jag måste lägga om min träning lite granna. Jag är en grupptränings- och konditionstränings-människa. Men ska min kropp må bra och för att jag ska få dom resultaten jag vill ha behöver jag lägga in mer styrka. Så min tanke är att jag nu ska köra ett "riktigt" gympass i veckan (wish me luck!), men under tiden jag nu varit hemma och gymlös har jag fått vara lite uppfinningsrik. Så i veckan körde jag en helkropps EMOM.

–Vad betyder EMOM?

Det betyder every minute on the minut. Det innebär att du sätter igång en klocka och kör den första övningen så många repetitioner som står. Sedan vilar du tills det har gått en minut och då börjar du på nästa övning. Du börjar alltså hela tiden på en övning när en ny minut börjar, resten av tiden vilar du.

Helkropps EMOM:

Minut 1: 25 x sprawles (burpee men utan armhävning)

Minut 2: 25 x squats

Minut 3: 10 x armhävningar med axel-tap

Minut 4: 10 x fällkniven (tips: ta en tyngre bok, sten eller liknande om du vill göra det lite tyngre)

Minut 5: 40 mountain climbers

Minut 6: 15 x omvända flyes med gummiband (alt. rygglyft om du vill jobba utan redskap)

Minut 7: 10 x combo av lunge, lunge, squat

Minut 8: 30 x planka med hip dips

X4 varv =32 minuter 💥

Gillar

Kommentarer

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin