Så hittar du träningsmotivationen

I samarbete med Spartoo

Efter morgonens möte (skriver allt om det imorgon) så har jag fått en riktig nytändning när det kommer till träning. På riktigt! Som jag nämnt innan har den här hösten varit en riktig dipp, and I don't like it! För vet ni vad (jo, det gör ni) - jag ÄLSKAR att träna! Och jag har saknat den där riktiga kicken av att fullkomligt brinna för det. Men nu är jag förhoppningsvis tillbaka =)

Jag får ofta frågor om hur man håller sig motiverad och hur man gör träningen rolig. Jag vet att jag har svarat på det här flera gånger, men eftersom att jag också behöver det just nu tar vi en recap på hur man hittar och behåller träningsmotviationen.


1. Hitta något du tycker är roligt! Att ta sig ut på en löprunda 3 gånger i veckan när man hatar att springa är inte kul. Att köra yoga när man älskar högintensivt är inte kul. Att lyfta tunga vikter i gymmet, när man bara vill dans, är inte kul (yes, jag talar om mig själv!). Så testa, testa, testa och hitta det du tycker är roligt!

2. Variera dig! Även om du hittar det du tycker är roligt så är det inte kul att göra samma sak pass efter pass efter pass. Så variera din träning och kliv gärna utanför din comfortzone =)

3. Gör det till något socialt! Boka träningsdater med dina vänner, börja prata med tjejerna på gruppträningspasset som du ser varje vecka eller kanske börja prata med hon som du blir så inspirerad utav inne bland dom fria vikterna. Hemma på mitt favogym brukade mina besök vara ungefär 3 timmar långa. Jag kom 20 minuter innan passet började för att byta om och förbereda, tränade i 1-1,5 timme och sen hängde jag kvar ute bland fåtöljerna och pratade med både den ena och den andra. Vi kallar det Form-syndromet. Ingen kom därifrån inom en timme efter det att dom slutade, haha!

4. Sätt mål! Jag är lite splittrad på den här punkten. Jag tror absolut att mål är guld värda för dom som har problem med motivationen, men känner att jag själv aldrig behövt några direkta mål. Kanske beror det på att jag brinner för att instruera och att en stor del av min motivation ligger i att få stå på scenen. Men för er som "bara" tränar tror jag absolut på mål! Vilket är ditt? Kom ihåg att det ska vara mätbart (hur vet du annars när du har uppnått det?). Är det att träna 3 gånger i veckan i ett halvår? Är det att klara 10 armhävningar på tå? Två strikta chins? Att springa 5 kilometer utan att behöva pausa?
Sätt upp dina mål och sätt upp vilken belöning du får när du lyckats. Kanske får du unna dig nya träningsskor? Eller en träningsresa? Skriv upp, gör en moodboard och kör!


171204


.

1. HÄR // 2. HÄR // 3. HÄR // 4. HÄR // 5. HÄR // 6. HÄR // 7. HÄR // 8. HÄR // 9. HÄR // 10. HÄR

5. Köp nya träningskläder! Bästa och enklaste tipset av dom alla! Vem har inte känt känslan av hur peppad man blir när man drar på sig dom nya tightsen som sitter som en smäck, och hur bra passet blir efter det?? Jag vet massor av personer som aldrig känner sig så snygga som när dom har träningskläder på sig (kanske inte efter ett supersvettigt pass, haha).

Så, klicka hem en ny träningsoutfit efter det som du tänkt träna och lör ett magiskt bra pass! Motivationen efter det är magisk!!

Gillar

Kommentarer

artibus
artibus,
Vilka bra tips! Tack! 💞
nouw.com/artibus
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men åh!! Tack söta! <33
nouw.com/matildaberlin
Ellen,
Woho, bra pepp! Jag började träna för bara drygt en månad sedan och tycker om det för första gången i mitt liv. Gillar kicken jag får av det och att känna mig stolt över mig själv. Älskar också att göra en massa olika grejer. Hittills varvar jag löpbandet med yoga, bodybalance, bodypump och zumba. 😊
ellengrantz.blogg.se/
Matildaberlin
Matildaberlin,
Så himla grymt!! Tycker det låter som en fantastisk combo av pass (många av mina favoriter =) ) Heja dig! <33
nouw.com/matildaberlin
mathiildaeklund
mathiildaeklund,
Man blir verkligen motiverad och inspirerad av dig. Säger bara YOU GO GIRL 💪🏼❤️
nouw.com/mathiildaeklund
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men alltså åhh! TUSEN tack sötaste!! <3
nouw.com/matildaberlin
deniseeelarsson
deniseeelarsson,
Första punkten tycker jag är så viktig. Tycker man inte träningen är rolig blir den inte av ☺️
nouw.com/deniseeelarsson
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men eller hur?? Så är det verkligen! kram <3
nouw.com/matildaberlin
Gabriella ,
jättebra inlägg!! 😃
gabriellasigfridsson.se
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men åhh! Tusen tack fining!! <3
nouw.com/matildaberlin
Ellieb
Ellieb,
Så bra tips!
nouw.com/ellieb
Matildaberlin
Matildaberlin,
NICOLE,
Kul att läsa 😊
nwistrand.forme.se
Matildaberlin
Matildaberlin,
Tack fina du! <3
nouw.com/matildaberlin
jlandgrens
jlandgrens,
Bra tips! 😃
nouw.com/jlandgrens
Matildaberlin
Matildaberlin,
Tack söta!! <3
nouw.com/matildaberlin
Tacemumford
Tacemumford,
Gud vilka bra tips! Behövs! kram
nouw.com/tacemumford
Matildaberlin
Matildaberlin,
Tack fining!! Kram <33
nouw.com/matildaberlin
MALINDENISE,
Bra inlägg!! 😃
devote.se/malindenise
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men åhh! Tusen tack finaste! <3
nouw.com/matildaberlin

Instagram @matildaberlin

Instagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlinInstagram matildaberlin