Nystart, detox - kalla det vad du vill

I samarbete med Sportkost

Nämen hörni - jag är så taggad på den här hösten! Som jag har sagt så är hösten för mig en större nystart än nyår, födelsedagar och allt vad det nu kan vara. Och i förrgår slog det verkligen till. I förrgår var det nystart!
Vad är det jag är taggad på då? Jo, att må bra igen. På att bli hälsosam. På att bli taggad på livet. På att bli mig själv. Och nu hörni, nu är jag påväg dit!

Jag har precis kommit hem från min tredje morgon promenad den här veckan. Check på Veckans utmaning, woop woop! Hur går det för er förresten?? Så himla kul att det var så många som var på! (Har ni missat den så hittar ni den HÄR). Och kan vi snälla ta en liten stund för hur otroligt vackert det är här ute? Som Gotlänning uppskattar man kust och vatten så otroligt mycket, och efter mina bara-traska-ditt-fötterna-bär-mig-promenader har jag hittat både den här otroliga dammen/lilla sjön (update: tydligen är det Lappskärret, haha), kusten ut till Lilla Värtan och en liten strand. Så fantastiskt!
Dessutom har jag btw bara 19 minuter från min dörr in till T-centralen. Jämför det med mina tidigare 40+. Om jag kommer trivas bra här?? Well I think so!

Back till min nystart. Steg nummer två efter morgonpromenaderna (som jag ska se till att fortsätta med!) är att jag varje morgon är tillbaka till mina älskade proats. Som jag har skrivit innan så har jag varit i total obalans gällande kosten, och det är framför allt frullen som har f-at allt. Jag överdriver inte när jag säger att jag kan äta 2 skålar gröt, 2 mackor, 4-5 skålar yoghurt med frysta bär och en massa flingor plus ex antal nävar/skålar med bara flingor. Förstå att jag 1. mått illa, och 2. inte blir hungrig till lunch. Vilket i sin tur lett till att jag skippat den, ätit något skit på eftermiddagen, knappt varit hungrig till middagen och sen varit svinhungrig och tillbaka i den onda cirkeln när jag vaknat på morgonen.
Men nu måste det vara slut på det. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag. Let's go!

Och frullen - proats! Varför? Jo, jag tror att vi alla vet att haregrynsgröt är bra frukost. Hur många gånger fick man inte hör det när man var liten?? Hahaha! Men genom att sen lägga till protein och något slags frukt eller bär så får man en frukost som man både står sig bra på och som innehåller en massa bra näringsämnen kroppen behöver (både på morgonen och i allmänhet). Så stort tips på det! Plus att det är oerhört gott! jag menar, vem klagar på frukost med smak av choklad, salted caramel milkshake (den jag har nu, så god! Ni hittar den hos Sportkost) eller kanelbulle?? Inte jag i alla fall!

Morning Proats

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

INGREDIENSER

40 g havregryn
1 kryddmått salt
2 dl vatten
20 g proteinpulver

(Alternativt gå helt på känsla, typ som jag gör, haha)


GÖR SÅHÄR

1. Koka ihop havregrynen, vattnet och saltet i en kastrull tills att du har fått önskad konsistens. (Går såklart att även köra i micron för den som är lite lat - hehe, check på den)
2. Blanda i proteinpulvret. Tillsätt extra vatten om det behövs.
3. Toppa med bär, äpple, banan, kokosflingor, kanel, kardemumma eller något annat gott.
4. NJUT!

I know. Så enkelt att jag egentligen inte hade behövt skriva ut det. But there you go! Och vad säger ni förresten? Lika taggade på höst och nystart som jag?

Gillar

Kommentarer

linndossing
linndossing,
Men nej vad gott! Äter havregrynsgröt varje morgon, så kanske skulle testa detta! Har också en nystart just nu och det är helt fantastiskt! Blir så glad av att läsa om din nystart, blir så peppad!! Kram <3nouw.com/linndossing
Henrik Olsson - Föreläsningar
Jag gillar din inställning och önskar dig all lycka 😊

Kram
www.henrikolsson.eu
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229