Kostutbildningen - vad jag lärde mig

Under träningsutbildningen hade vi också en dag gällande kost. "Tyvärr" kunde jag redan det mesta då det var på grundnivå, men det jag tar med mig är ordet variation.
Jag är ett praktexempel på en periodare. Framför allt när det kommer till frukost. När jag hittar något jag gillar då äter jag det, varje dag, månad efter månad, tills jag plötsligt gör en helomvändning från den ena dagen till den andra och börjar äta något annat.
Men vi behöver variation. Det betyder 5-6 olika mellanmål i veckan och minst 3 olika frukostar. Så det är mitt mål, min utmaning. 3 olika frukostar att variera mellan och inte två av samma i rad.

Det jag har ätit dom senaste månaderna är filmjölk med frysta hallon i - sååå himla gott! Dock kosta hallon väldigt mycket och jag äter ju inte lite varje gång heller. Så min plånbok kommer absolut att tacka min förändring, haha!
Så vilka är mina frukostar nu? Well filmjölk med hallon toppat med müsli kommer att vara kvar, är inte riktigt redo att släppa den än. Men dom andra dagarna kommer jag bland annat att äta:

Keso med Apelsin och kanel 

Såg det på en blogg för ett par dagar sen (minns tyvärr inte vems) och blev helt såld! Så på vägen hem köpte jag med mig både keso och apelsin.

Gör såhär:
Lägg keso i botten på ett glas eller en skål
Skär en apelsin i mindre bitar och lägg ovanpå keson
Toppa med kanel! Hon som jag hittade den hos hade också toppat med nötter vilket såg så gott ut (gillar dock inte nötter, haha), så verkligen ett stort tips för er som gör =)

Superenkla Proteinfrallor

Det är inte särskilt ofta man får tid till att baka på morgonen, men när jag väl får det ska jag passa på att göra nybakat bröd. Hur gott? På 20 minuter har man färdigt, nyttigt bröd - mums

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175
Blanda ihop: 1 ägg, 1 dl havregryn, 1 tsk bakpulver, 1 skopa proteinpulver (valfritt), 0,5 dl grahamsmjöl och 2 msk naturell kvarg och kryddor efter eget tycke (hade i lite timjan och lite kanel)
Klicka ut i fyra klumpar på ett bakplåtspapper och stoppa i ugnen i cirka 15 minuter, tills dom fått en lite härligt, gyllene färg - klart!

Proats

Eller vanlig havregrynsgröt om man så gärna vill. Snabbt, enkelt och billigt = perfekt!
Vad är skillnaden mellan havregrynsgröt och proats? Jo, att man har i proteinpulver för att även få i sig protein till frukosten, vilket jag gillar då jag håller mig mätt längre. Plus att vem säger väl inte nej till gröt med chokladsmak, hihi?

Vad äter ni till frukost? =)

Gillar

Kommentarer

Linnéa Gustafsson
Linnéa Gustafsson,
Härliga bilder 😍 Äter oftast avokado mackor eller yoghurt till frukost.devote.se/gustafssonlinneaa
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men mums vad gott!! Kram söta <3nouw.com/matildaberlin
JuliaVNMelin
JuliaVNMelin,
HÄRLIGT INLÄGG 😊 Nu är det mina smoothies igen som gäller,gärna knäcke eller finn crisp med avocado eller äpple på 😊 <3nouw.com/juliavnmelin
Matildaberlin
Matildaberlin,
Men guuu vad gott det låter! Får ta och blanda in det med =)) Kram <3nouw.com/matildaberlin
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229