15k run + mina bästa löptips

Innehåller affiliate-länkar

Träningskläder STRONGER

Hur gör du för att starta veckan på bästa sätt? Vad gör du för att ge dig själv dom bästa förutsättningarna för att göra den nya veckan så bra den bara kan bli, och dig själv att kunna gå ut och äga världen?
Ta en liten stund och reflektera kring det!

För det är så att det går att göra på så många sätt. Jag menar verkligen inte att du ska hoppa upp ur sängen 06:00 och skriva ett nytt CV samtidigt som du sitter på spinningcykeln (om det nu inte är precis det som Du vill göra). Nej, jag menar att skillnaden mellan att aktivt ta kommando över sin Måndag och att snooza sig igenom 6 larm för att sen stressat springa till bussen, är skillnaden mellan Isabella Löwengrip och Katten Gustaf.
Antingen kan du pina dig genom dagen eller så kan du sätta tonen för hur din vecka ska bli

Självklart kan du också snozza dig genom dagens första larm och få en grym dag, för det går som sagt att kicka igång veckan på många olika sätt.

Antingen kanske du väljer att ge den en mjukstart och förlänga helgen så gott det bara går. Det vill säga att efter skolan/jobbet blir det hämtmat och en glassbytta framför senaste Marvelsfilmen.

Eller så kanske du gör precis tvärt om. Sätter larmet på 05:30, tar med dig den färdigpackade väskan till gymmet, bränner av värsting passet för att sen gå och jobba övertid för att beta av alla veckans värsta uppgifter och veta att från och med idag blir det bara bättre

Själv gör jag nog ett mellanting. Trots att jag inte hade föreläsning förens vid 10 gick jag upp innan 7 (älskar mina rutiner!). Därför kunde jag i lugn och ro göra mig i ordning, fixa en drömmig smoothiebowl och krypa upp i soffan framför Nyhetsmorgon, med tända ljus på bordet. För att oavsett hur dagen sen utspelar sig, så vet jag att jag har gett den en ärlig chans att bli grym!
Sen är det otroligt viktigt för mig att få dra iväg och träna.
Det beror på att 1. Jag älskar det (ni bah: bo shit Sherlock), 2. Det är bevisat att rörelse ökar syreupptagningen som i sin tur leder till ökad inlärningsförmåga och hjärnaktivitet, 3. Det känns lite som att det väcker kroppen och rensar ut allt ”slagg” från helgen (kan ni förstå vad jag menar?), och 4. Jag vill ha en stark, frisk kropp som kan ta mig genom hela livet, och efter ett träningspass vet jag att jag ökat den chansen =)


Kommer ni hit just nu skulle ni därför finna mig liggandes mot väggen för att stretcha efter en fantastisk löptur. Eftersom att jag inte sprungit på snart 2 månader skulle jag ”bara” springa milen (no hate). Tack vare mitt fantastiska lokalsinne lyckades jag dock springa vilsen och kom precis över den 15 km när jag väl var tillbaka vid lägenheten. Men vet ni vad? Det gjorde absolut ingenting!
Även om tiden inte var den snabbaste kändes det så otroligt lätt. Jag var beredd på att det skulle vara otroligt tungt, men runners high slog till på direkten. Så statusen just nu = endorphins high!

Jag hade egentligen tänkt att jag skulle langa mina bästa löptips i det här inlägget, men mina tankar sprang iväg åt ett helt annat håll. Så ni får helt enkelt överleva med lite Måndagspepp så får jag återkomma med dom tipsen någon annan dag. Om ni vill alltså? Annars ska jag inte tvinga dom på er, haha!

Hoppas ni fått en fantastiskt start på den här veckan och att det kommer fortsätta minst lika bra <3

Gillar

Kommentarer

megkaup
megkaup,
Alltså hur "råkar" man bara springa 15 km? Milen är jobbig nog haha! Du är sjukt grym 😊nouw.com/megkaup
Matildaberlin
Matildaberlin,
Hahaha! I know... Kram fina <3nouw.com/matildaberlin
johnssons
johnssons,
Alltså så grym!<3nouw.com/johnssons
Matildaberlin
Matildaberlin,
Ska du säga söta <3nouw.com/matildaberlin
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229