FYRA TIPS FÖR ATT KOMMA IGÅNG MED TRÄNINGEN

Hej på er! jag tänkte dela med mig utav lite träningstips just för att träning är sådan stor del av min vardag. Till en början kände jag inte alls någon motivation till varken träning eller gym överhuvudtaget, vilket var synd!! Men efter jag "följt" dessa fyra tipsen har det gått och blivit helt tvärt om. Jag hoppas ni som känner 0 motivation till träning kan använda er utav dessa tipsen och förhoppningsvis ändra er. :)

Först måste jag bara säga att bilderna är hittade på Google så jag har inte tagit dom själv, är tyvärr inte såhär snygg när jag tränar. :(

1. Mitt första tips är att göra upp ett schema innan du sticker till gymmet för då vet du hur du ska gå tillväga. I början kunde jag verkligen 0 övningar eller hur tungt jag skulle lyfta när det kom till vikter. Kolla vad dom andra på gymmet gör eller ta inspiration från nätet. Om ni dock är osäkra på någon övning är det bättre att ni frågar dom på gymmet eller en kompis än att göra fel och skada er själva. Man pushar på sig själv lite extra när man har ett schema. Nackdelen utan ett schema blir ju att man kommer till gymmet och bara går runt eller inte får någonting gjort. Tro mig, ett schema underlättar mycket.

2. Tips nummer två handlar om att inte ge upp. Många som gymmar räknar med resultat direkt efter vecka 1. Det tar ett tag att se någon utveckling och det är väl någonstans där många ger upp för att det tar sådan tid. Jag tror jag började se resultat efter 3 veckor. Det var resultaten som gav mig ännu mer motivation till att fortsätta träna. När jag såg hur min träning utvecklades ville jag helst till gymmet varje dag, haha.

3. För er som vill bli "större" precis som mig eller bygga muskler rättare sagt handlar det mycket också om hur mycket du tränar, vad du tränar och hur du lägger upp dina måltider. Jag kollade på en film gjord utav en engelsk PT när han gick igenom lite om kost, träning mm. Jag fick göra ett slags test för att hitta till rätt film som handlade om min vikt och vad mitt mål med min träning var. Önskar jag kom ihåg vad länken till filmen hette men hittar tyvärr inte den. Han nämnde iallafall att det var viktigt med kosten dvs att jag bör käka mindre mål oftare för att gå¨upp i vikt. Minst 5 mål om dagen var 3-4h och jag har testat detta konceptet och kan därför meddela att jag ser en TYDLIG utveckling bara genom att käka oftare men lika mycket som vanligt.

4. Det fjärde och sista tipset är väl egentligen inget tips utan mer bara lite hur jag gör. Efter jag sett filmen har jag som mål att träna mellan 3-4 ggr i veckan. För er som vill bli starkare eller större precis som mig rekommenderar jag tyngder. Arbeta med tyngder och maskiner för det ger bäst resultat. Många tror att om man använder tyngder kommer man se ut som man men tro mig vår kropp är uppbyggda olika. Var inte rädd att testa med tyngder, men kom ihåg att kolla extra nog så du gör rätt.

Hoppas ni fick några tips som kan hjälpa er med eran träning. Dessa 4 tipsen gav mig motivation och hjälpte mig med min träning och därför ville jag dela med mig utav dom. KRAM!

Gillar

Kommentarer

matildardn
matildardn,
Så sjukt bra tips!! Är inne i en träningsperiod just nu och är mer peppad än nånsin och att planera träningen är verkligen ett så bra tips!
nouw.com/matildardn
Mathildalungberg
Mathildalungberg,
Håller helt med, det underlättar sjukt mycke!!
nouw.com/mathildalungberg