JEG SKAL PÅ TUR!

KENYA & TANZANIA

God kveld dere! Er noen fortsatt våken?

I går bestilte jeg og Sara turen vår til Afrika! Endelig er det i boks! Klassen min skal på studietur i oktober, i en hel måned! Turen går til Kenya i 4 uker og etter dette skal jeg og Sara til Zanzibar i Tanzania én uke. Vi skal bo på spahotell, sole oss og drikke coconut på stranden <3 Jeg gleder meg helmaks <3

Vi fikk billettene våre, til utrolige 4000 kr tur/retur Oslo-Nairobi. Fra Kenya beveger vi oss til Zanzibar siste uken og kommer tilbake til Nairobi for å ta flyter hjem igjen til Norge. Det blir helt fantastisk! Nå er det en stund siden jeg har vært i Afrika. Hele 2018 reiste jeg kun i Europa og det var helt tilbake til høsten 2017 hvor jeg var i Mexico. Det er lenge!

I 2016 var jeg i Sør-Afrika med Audun <3 Og i 2015 var vi i Egypt. Så jeg har opplevd en liten prosentdel av Afrika. Men nå vil jeg ha mer. Maten klarte jeg aldri å bli ordentlig vant med, men strendene, safari og markedene elsket jeg. Historien er også veldig spennende og interessant. Mange triste skjebner, men jeg har troen på at en slik tur hjelper ekstremt mye på selvutviklingen. Én etter én reise. Veldig takknemlig for at jeg har fått oppleve så mye reising hele livet og at jeg får fortsette med det.

Studieturen vår har et program hver dag der vi skal bo både urbant og på landet i familier. Det er et veldig kristent land og et land som sist hadde terror for noen mnd siden. Så det er litt å tenke på. Men jeg har allerede lest regjeringene sine anbefalinger og råd + at jeg har meldt i fra når jeg skal være borte. Jeg har tatt nesten alle vaksinene siden jeg har reist mye, men jeg mangler én tror jeg, og det er Gulfeber om jeg husker riktig. Trengte ikke å ta den til Sør-Afrika, men mener å ha sett et kart over Kenya at man må ha Gulfeber vaksinen.

Det er litt å fikse før en slik reise, men jeg har én mindre ting å fikse nå som jeg og Sara har bestilt tur <3 Åhh, så glad for at vi endelig har fått gjort det. Det neste på planen er å komme meg til vaksinekontoret, bestille visum, lage pakkeliste og betale hotell og fly til Zanzibar <3 Om noen av dere har vært i Zanzibar må dere gjerne komme med anbefalinger!! <3 Både på hotell og annet man kan gjøre der. Råd og tips til Kenya tar jeg også i mot <3 Vet at skolen jobber for å ha et best mulig program for oss og at mange av dagene er fulle, men det blir sikkert tid til noe fritid og egentid <3 :D

Marta Alise

Liker

martineeljostveit,
Jeg har selv hvert på Zanzibar, så gled deg. Du kommer til å elske det og så mye fine motiver å ta bilder av🤩 missuner deg så sykt ❤️
martaalise
martaalise,
Hei Martine 😃 Så kjekt! Jeg tittet innom bloggen din for å sjekke om turen din. Men fant ingen bilder og innlegg om det?
nouw.com/martaalise
martineeljostveit,
Jeg var der før jeg begynte å blogge her dessverre😊
Amadiane
så heldig du er, det høres veldig gøy ut! du og Sara må kose dere masse, det Virker som dere er blitt veldig glade i hverandre og finner på mye gøy! ❤️ plis prøv og blogg når du er i Afrika selv om du er på skoletur og ferie!
Amadiane
martaalise
martaalise,
Hei Amadiane 😃 Det skal vi få til! Sara hjelper meg med bloggen i Afrika <3 Da blir det sikkert kjempelett å få fine bilder og mye å skrive om! Klem til deg <3