Diett er så gøy!

De fleste vil kanskje rynke på nesen når de leser overskriften. Diett skal jo være slitsomt og kjedelig ikke sant? Det blir litt hva du gjør det til har jeg funnet ut av. Jeg synes foreløpig at alt med diett er morsomt og spennende. Det er så deilig å spise riktig, man blir ekstra kreativ og finner mye inspirasjon i maten, samtidig blir ikke mat en så stor del av livet ditt, man glemmer det litt + at jeg får ønsket kropp med på kjøpet. Tenkte jeg skulle oppdatere dere på hvordan det går akkurat nå. Jeg klarte å gå ned 8 kg de første 17 dagene på dietten. Målet mitt var egentlig 10 kg, men det klarte jeg ikke.. Skjønner ikke hvorfor og er litt småsur på meg selv for det. Men jeg prøver også å være stolt over det jeg har oppnådd hittil! Klarte selvfølgelig å legge på meg nesten 2 kg når jeg var en uke i Bergen. Ihh.. Det var bursdagsuke, så jeg nøt hver dag men hadde hele tiden i tankene at jeg SKAL forsette med diett når jeg kommer tilbake til Arendal. Og dermed, ble det ikke jævlig å gå på vekten igjen etter endt spise-kake-godteri-og-alkohol-ferie.

Tok noen bilder for å vise dere hvordan dietten min ser ut nå. Det går veldig mye i egg, frukt, yoghurt, kylling, bær, kalkun, tunfisk og grønnsaker. Nå som jeg er i syklus 2, dvs 17 nye dager, så kan jeg unne meg litt granola, havregryn, knekkebrød. Rett og slett litt karbohydrater - slik at kroppen får sjokk! Haha. Jeg spiste en tacolefse i går og to grovbrødskiver med reker i dag. Følte det ble helt feil, men det funker jo! Har funnet ut at alt er med måte. Men hittil så må jeg si at jeg likte best syklus 1, jeg liker egentlig å holde meg unna karbohydrater, det går jo fortere på vekten også. Så tenker litt å hoppe over til syklus en når jeg er ferdig med syklus 2. Vi får se.

Jeg holder meg unna rødt kjøtt så langt det lar seg gjøre. Så: entrecote til Audun og indrefile til meg.

TIPS - fra meg til deg

Aldri mer enn en halv avokado per dag

Aldri mer enn en banan per dag

Vær forsiktig med salt

Drikk lunkent vann med sitron hver morgen for å rense

Ta tre kopper grønn te hver dag. La en mugge stå kaldt i kjøleskapet med masse sitronsaft - enklere og bedre å innta

Vei eller mål deg to-tre ganger i uken for å se om det fungerer det du gjør

Ikke gå sulten - spis gulrot, vannmelon, eple

Ikke bli for mett

Ha smoothie, gulrotskål eller fruktskål klart i kjøleskapet om du blir desperat

Et lite tips som fungerer her hjemme er å lage mange smoothier hver tredje dag. Jeg lager slik at vi har til tre smoothier til tre dager. Fungerer ekstra bra når man er fysen om kveldene. Er vel kveldene som er min største utfordring og da prøver jeg å gjøre det lettest mulig for meg selv så jeg ikke sprekker.

En stor grønnsaksskuff er et must for meg. Jeg blir ekstra kreativ når jeg skal lage salater. Mixer på tvers av grønnsaker og frukter.

Det er veldig morsomt at så mange vil følge meg på dietten og jeg blir veldig glad på deres vegne hver gang jeg åpner en snap med sunne måltider og bilder av vektnedganger. Dere er skjønne! Jeg ble ekstra imponert av en dere som hadde gått ned hele 6 kg på under to uker! Heier på dere! Skal bli flinkere til å legge ut oppskrifter og oppdatere dere litt oftere på dietten og hvordan det går. Om dere har noen spørsmål eller tips dere vil dere så kommentere gjerne, jeg svarer så fort jeg kan! Om dere har forslag til innlegg angående diett og slikt må dere gjerne si dem, det er litt sånn vanskelig å se selv hva som er nødvendig for å gi mest og best mulig informasjon.

Fra mandag av skal jeg starte ordentlig med snap av hva jeg spiser, så om du vil følge meg kan du legge meg til:

martalise

Marta Alise

Liker

Kommentarer