Vår Londonresa

För er som vill veta vad vi har hittat på i storstan så lägger jag upp en liten update här! Vi är verkligen precis hemkomna men jag kunde knappt vänta att skriva ner vårt lilla äventyr.

På måndagmorgon tog vi tåget från Karlskrona och hamnade på Kastrup drygt tre timmar senare. Ludwig sov en halvtimme här och var pigg och glad resten av resan. Framme i Köpenhamn lunchade vi på Burger King och strosade runt på flygplatsen. Ludwig somnade sen på planet och vaknade lagom till landningen. Perfekt!

Framme på brittisk mark så fick Ludwig lite gröt innan vi tog tåget in till London. Vi landade på Luton men det tog bara drygt en halvtimme till stan med tåg. Slutet av tågresan la Ludwig en stor bajs. Så typiskt... Vi hade lite problem med att hitta toalett så vi skyndade oss till hotellet. Det tog oss ytterligare ca 20 minuter innan vi väl var framme och detta var enda gången under dagen som Ludwig var lite gnällig. Fullt förståeligt och vi var så stolta över vår duktiga kille, och därför blev man lite stressad över att inte kunna byta på stackarn. Men incheckningen på Hilton gick snabbt och de var väldigt hjälpsamma med allt som kunde tänkas behövas till Ludwig.
Den kvällen köpte vi hem sushi till rummet och bara chillade. Ludwig ville såklart sträcka på benen så kändes dumt att ta med honom till restaurang efter allt resande.

På tisdagen så gick vi en hel del, men det vi planerat att vi skulle gå på en hel dag hann vi med innan lunch. Vi får nog tacka Ludwig med som väckte oss 05:20, pigg som en lärka. Vi bestämde oss för att sela Ludwig den dagen istället för att ta resevagnen (bra beslut). Så på morgonen gick vi genom parken till Buckingham Palace och tittade på högvakten som äkta turister. Där fick vi lära oss att de jobbar i skift om 1 dygn, och 2 dygn på vintertid?! Alltså what? Ska aldrigaldrig klaga över mina jobbtider igen.
Hursomhelst så hann vi också med att se Westminister Abbey (här somnade Ludwig), Big Ben, London Eye och Picadilly Circus. När vi gått ca 45 minuter vaknade lilleman så då satte vi oss på ett Starbuck's för att vila upp oss.

Så här stod Ludwig och vinkade till alla som gick in på Starbuck's, så alla britter lyste upp när de klev innanför dörren. Även vi smällte!

Efter fikan begav vi oss till magiska Hamley's, en superstor leksaksaffär där man blir heelt förtrollad av alla fina saker. Ludwig hade ju varit så duktig så klart han fick med sig ett litet gosedjur hem. Vi strosade sedan hem mot hotellet, och åt lunch på en engelsk pub på vägen. Efter vi vilat upp oss på hotellet gick vi sedan en lång promenad i vackra Hyde Park, och avslutade dagen på Hard Rock Café.

Vi hann med nästan allt på tisdagen så onsdagen tog vi det mest lungt. Efter frukosten (som var underbar varje dag, fullt av frukt, bröd och gröt som Ludwig fick ta del av) gick vi mot shoppinggatorna. Jag handlade ett par skor på Topshop innan vi spenderade ett par timmar på Harrod's. Ännu en magisk affär och man hinner inte med en tiondel ens. Men lite hann vi handla i alla fall.

På eftermiddagen åt vi på Planet Hollywood och shoppade lite mer. Sen skulle vi egentligen på Madame Tussaud's men jag hade redan varit där och varken jag eller Macke kände suget. Det roligaste är tortyrkammaren och där känns lite olämpligt att gå med Ludwig då det är skådespelare som går runt och skrämmer där nu. Så vi besökte "Ripley's Believe it or not" istället. Det är lite samma sak, mycket vaxfigurer men som lustiga huset samtidigt. Det finns liknande ställen på många delar av världen och jag och Macke har besökt det i Köpenhamn och Hollywood tidigare.  Hursomhelst, dit gick vi med och Ludwig älskade det (fastän han var trött). Särskilt förtjust var han i en stor mekanisk dinosaurie, den va superhäftig.

Torsdagen hann vi inte göra så mycket på. Vi tog en lång frukost och sen vid 08 begav vi oss till flygplatsen. Tågresan dit gick bra, men flygresan hem och tågresan från Kastrup gick inte lika smidigt som på ditvägen. Verkligen inget kaos men på flygplatsen somnade Ludwig för sin förmiddagsvila, men fick inte sova många minuter utan skulle bli väckt vid säkerhetskontrollen. Så jäkla typiskt, det resulterade i en trött och grinig Ludwig resten av dagen. Resorna gick bra, men inte alls lika problemfria som de tidigare. Vi hade verkligen blivit bortskämda med en galet nöjd bebis i London, och mer kunde vi knappast önska oss. Hem kom vi i alla fall, nöjda och trötta efter en fantastisk resa.