- On a boat with Samir And Viktor -

Resor/utflykter

Nu är det dags igen vi höjer stämningen så sjung!! ...

Måste börja detta inlägg med att GUD så härlig denna resa varit!! Började morgonen den 3 november med att hämta upp Loan och åka till Alvesta. Där kom en taxi som tog oss till Värnamo, och vi blev avsläppta, men.... Chauffören hade släppt av oss på del ställe!! Så han kom tillbaka och körde oss till nästa station några mil bort.

Vi hann precis i tid, så det var bara in med väskorna och "njuta" av resan. Efter Huskvarna och tills vi kom fram till terminalen i Stockholm var det ett jäkla liv på bussen då några "ungdomar" ( i själva verket 40 åringar) som bråkade och spelade hög musik. Då vi hade många äldre på bussen och barn så blev man lite irriterad över att dem var så respektlösa.

Väl framme i Stockholm så tog vi våra väskor och klev ombord. Upp till 9 däck och kolla in våra hytter, ja vi fick 2 st! Med havsutsikt dubbelsäng och dusch! Vi fixade till oss lite lätt då vi behövde det efter ca 6 timmar i bussen. Vi åt på seawiev och nu måste jag svära FAN va gott det var! Jag är somsagt sjukt kräsen när det kommer till mat, men åt laxrulle till förrätt och grymt gott kött till varmrätt. Kan fortfarande känna smaken.

Uppträdandet av Samir och Viktor va skit bra!! Exakt lika taggade och härliga som jag gillar! De fick med alla i publiken och skämtade och var verkligen underhållande, vid ett tillfälle bad dem alla över 25 att sjunga ( alla mammor och pappor) och sedan barnen. Tycker verkligen dem är grymma, det står jag för. För dem går sin egen väg, och det har verkligen fungerat solklart i mina ögon. Sedan ska jag inte sticka under stolen att jag tycker Samir är sjukt snygg, och Viktor med! Ett förbaskat fint ögongodis för en tvåbarnsmamma!

Frukosten var underbar, man satt lugnt och skönt uppe på seaview & åt i lugn och ro, sedan spenderade vi resten av dagen i sängen och pratade och myste. Hann med att gå upp på däck och kolla in skärgården med.

Min vän som jag tog med på resan har en pojke med adhd, och för honom är Viktor verkligen en idol. För Viktor har sagt att att ha adhd är en superkraft. Och detta har gjort att denna pojken inte skäms över att ha en diagnos. jag tycker att det är så fint ❤ Att dem når ut till så många, och bara kör sitt race!! FORTSÄTT SÅ GRABBAR!!

Resan hem var lång, jag lyckades få feber så satt och halvsov och skakade hela resan hem. Vi stannade och tg en hamburgare och glass, det piggade upp mig lite. Och sist men verkligen inte minst TACK till min underbara vän Louise som ville åka med mig på denna lilla resan. Tack för att du finns där när jag behöver en axel att luta mig mot, och för att jag kan prata med dig utan att du dömer mig ❤

Och ett Stort tack till Viking Line/cinderella för denna resa.