Idag kände vi för en liten utflykt så vi tog oss till Petitenget-tempel som ligger ganska nära där vi bor. Riktigt fint och kändes lite häftigare än det vi såg i Bangkok. Vi blev också ”helade” och spådda. Efter det åkte vi vidare till Nook ett café som låg mitt bland risfälten. FANTASTISK mat och miljö!!

Vi bjuder på två väldigt vackra bilder på oss från templet också...

Hejsan, nu är vi fram i Bali (eller har varit det sen i fredags). Vi har börjat i Seminyak som ligger ganska nära flygplatsen och åker vidare till Ubud på onsdag. Än så länge har vi inte hunnit med så mycket förutom att sola, bada, äta smoothiebowls och dricka kokosnötter.

Efter en ca 14h lång resa från koh Phangan till Bangkok är vi äntligen framme. Kom fram halv 4 på natten och valde att spara in på en hotellnatt så vi har strosat runt sen dess. Så vi har ändå hunnit se en hel del bl.a. soluppgången i en park, en alldeles för påverkad 20åring som bestämt hade FBI efter sig och blivit skjuten 3 gånger inatt (vart var dock oklart då vi tydligen inte såg det han såg) och så har vi besökt Wat Pho som är ett tempel. Nu hoppas vi på att få checka in på rummet snart så vi kan ta en nap innan vår matlagningskurs i eftermiddag.

Hej, idag lämnade vi Koh Samui och åkte vidare till Koh Phanang. Planen är att det här blir sista stoppet i Thailand innan Bangkok och sen drar vi vidare till Bali!

I tisdags så fyllde ju Malin år och det firades hela dagen! Startade dagen med drinkar och en massagé och sen tog vi det bara lugnt vid poolen. På kvällen gick vi sedan ut och åt och fick äntligen äta en varsin köttbit.

Nu har vi varit ganska dåliga på att uppdatera på sista tiden men ofta något som kommer emellan eller dåligt internet. Men här kommer iaf lite bilder från vår snorklingtur på phi phi för några dagar sen! Så vackert överallt med riktigt klarblått vatten. Besökte även ”the beach” där filmen spelats in vilket var coolt att se. Sen med vår otur så behövde ju såklart något gå fel... och det blev ju några motorstopp och en bogsering men vi lyckades tillslut ta oss tillbaks. Nu har vi iaf lämnat phi phi och befinner oss på Krabi.

Hejsan! Idag känns det som vi har hunnit med mycket bl.a. att bränna oss.. vi startade iaf dagen i Nai yang beach (nära phukets flygplats) för att sedan åka mot Phi phi. Efter stt ha hittat boende blev det en eftermiddag på stranden och sedan en promenad till Phi phi viewpoint!

Idag blev det också en stranddag och påväg tillbaks till hotellet gick vi förbi en matmarknad. Såg ut att ha mycket gott så det blir nog tillbaks dit för middag ikväll.

Hejsan, imorse lämnade vi Karon Beach för att ta oss uppåt mot Nai Yang beach som ligger precis vid phukets flygplats. Här tänkte vi stanna tre nätter innan vi möter upp Simon på måndag för att sedan ta oss till phi phi. Annars har vi bara legat på stranden idag som var mycket lugnare än Karon Beach vilket var skönt!