Middag med utsikt

I måndags var första heldagen här på Skiathos. Dagen började med hotellfrukost ute vid poolen. Frukosten var godkänd för om bara jag får olika frukter så är jag nöjd. Efter frukosten packade vi strandväskan och gick till koukounaries beach vilket är en av de 60 stränderna på ön. Denna strand var tydligen en väldigt populär strand vilket märktes för efter ett tag blev det fullt med folk. Då valde vi att gå tillbaka till hotellet och lägga oss vid solstolar med utsikt över stranden istället.

Här är utsikten från solstolarna på hotellet. Efter ett tag blev min storebror rastlös så vi bestämde oss för att ta en promenad mot en mataffär lite längre bort. Vägarna här går antigen upp eller nedåt så det blir som ett litet träningspass att gå runt.

Mot kvällen gjorde vi oss i ordning för stan. Vi hade bokat en buss dit klockan 18:00 och även bokat bord på min favoritrestaurang.

När vi kom fram till stan började vi gå lite sakta mot restaurangen. Den ligger högt i staden så det är en del trappsteg.

Här har vi den, min favoritrestaurang som heter Windmill. Jag var här för första gången när jag fyllde 16 år 2017. Såklart ville jag äta här även i år. Restaurangen är en väderkvarn med det perfekta läget. Utsikten därifrån är verkligen magisk. Detta är också en plats på Skiathos där jag får en speciell känslan i kroppen. Jag tror att jag trivs i miljöer med fin utsikt.

Till varmrätt åt jag samma som för två år sedan vilket var lax med gremolataris. Detta kan man verkligen kalla för perfekt stekt lax. Bilden är faktiskt tagen för två år sedan och då slapp jag fota supermycket den här gången utan kunde lägga undan mobilen.

Till efterrätt blev det hemmagjord brownie med vaniljglass. JA JA JA! Om jag inte smälte av värmen så gjorde jag garanterat det under tiden jag åt denna goding.

När vi var alldeles för mätta gick vi till Anderssons Bar för drinkar. Där fick vi köra silent disco vilket går ut på att man får ett par hörlurar och de kan man ställa in i olika färger, de olika färgerna speglar olika musikgenrer och alla som har samma färg hör samma låt samtidigt. Grön färg passade bäst för mig för det var moderna hitlåtar. Detta var verkligen så kul! Ett bra avslut på en underbar dag.