En fredag i livet

Hej fina du! Jag hoppas du mår toppen. Just nu har jag hoppat i mysbyxorna och väntar in en myskväll med hela familjen. Min fredag började klockan 07.30. DÅ ringde väckarklockan och det var dags att hoppa upp ur sängen. Eller något hopp blev det inte direkt. Snarare något zombieliknande. De senaste dagarna har jag lagt mig sent om kvällarna. För varje kväll/natt tänker jag att ifall jag är vaken extra länge får jag ut mer av ledigheten. Den tanken resulterar i att jag inte får så mycket sömn om nätterna. Jag var alltså riktigt trött när jag gick upp imorse. Anledningen till att jag satte klockan var för att jag hade satt upp mig på ett spinningpass på gymmet. Klockan 10:00 satt jag på cykeln, trampade på och svettades i 45 minuter. Efter passet övningskörde jag hem. Jag försöker passa på att köra tillfällen när jag ändå ska åka med bilen. För att bli van med bilen.

Vid lunch fick vi gäster. Mamma hade fixat med bröd, grönsaker och frukt.

Under dagen har jag även kollat på resor. Jag är reseledaren i familjen. På senaste tiden är det jag som har bestämt resemål, hotell, hittat bra utflykter, restaurangen med mera. För jag tycker det är riktigt kul.

Till middag idag åt vi rotfruktsbiffar. Dessa vegetariska biffar är så goda! Jag måste dela med mig av receptet för detta är verkligen AMAZING. Fjärde dagen på min vegetariska månad och det går hur bra som helst. Saknar inte kött, fisk eller kyckling överhuvudtaget. När vi åt hade vi ett riktigt härligt samtal. Det var längesedan min storebror satt kvar vid bordet så länge. Varför kan han inte göra det oftare? För det var så mysigt! Nu ikväll ska jag beställa hem kort från både resan till Edinburgh, Parga och Rammundbeget. Vi var i Edinburgh i april men har ännu inte framkallat kort. Eftersom det har strulat varje gång. Utöver det ska jag bara mysa tillsammans med familjen.