Roadtrip på västkusten

I måndags kväll tog jag som sagt mitt pick o pack och åkte ifrån Syndey. Var väldigt jobbigt att säga hej då till alla! Flög till Perth och landade där vid 00:30, Hanna landade 2h innan mig men väntade på mig på flygplatsen, så snällt! Vi båda var väldigt trötta så vi åkte bara till vårt hostel direkt, det var väldigt fräscht. Sov tills 7:30 dagen efter och gick sen för o upptäcka Perth o oj vad vi gick under dagen. Vi strosade först i centrum lite, gick till Elizabeth Quay och köpte sen lunch o gick till en park. Var väldigt fint i Perth! Men inte jättemycket att kolla på i centrum, vi hann allt typ på en dag där hahah. Men det som låg längre bort valde vi att inte åka till pga tidsbrist. På kvällen mötte vi upp en som vi pluggar med i Linkan och åt middag. Åt supergod pizza men på ett ställe som inte hade bestick?! Så konstigt... Men jättemysig dag och kväll! Var helt slut på kvällen. Somnade som en stock och dagen efter så lämnade vi hostelet och hämtade vår bil. Gick väldigt smidigt att hämta den, den var i princip ny, två personer hade hyrt den innan oss. Den är jättefräsch och enkel att köra. Vi gillar den verkligen!

Första dagen så åkte vi mot Jurian Bay med lite stopp längst vägen i olika nationalparker. Helt sjukt vilka olika miljöer det är på ett kort avstånd. Vi har varit bland sanddyner, gröna trädgårdar och orangea sten miljöer. Ni får se på bilderna sen vad jag menar. Har gått över förväntan att köra tycker jag och så är de väldigt kul. Blir ett helt annat tänk med vänstertrafik men det är spännande 😜

Första natten i bilen gick ändå rätt bra tycker jag, är ganska hård madrass så man får vända sig några gånger per natt men de funkar. Sov dock med öppen backlucka för att det var så varmt under dagen (gick upp mot 37 grader på dagen) så fick lite myggbett. Men men var också tvungen att gå upp mitt i natten o gå på toa som vanligt hahah. Fick man gå till toan med ficklampa, var lite flashbacks till när vi campade varje sommar när vi små och man var tvungen att gå på toa på natten. Vaknade vid 7 och åt frukost sen drog vi oss vidare. Åkte till en nationalpark där det var otroligt dålig väg så fick krypa fram men såg massor vilda kängurus, fick tvärbromsa ett par gånger för att inte köra på dem. Åkte sen till en strand o åt lunch innan vi kom till målet, staden Geraldton. Vi kom dit efter lunch så då passade vi på att handla och tanka. Kan säga att det är otroligt öde här så på de 3 h vi körde idag såg jag ingen annan matbutik hahah. Så då gäller de verkligen att handla o tanka så fort man får chansen. Åkte sen till en gratis camping med bara 5 platser, vi och en till bil kom samtidigt o tog sista platserna. Ligger vid stranden så vi har badat och tagit en strandpromenad. På kvällen blev det lite rester till middag och lite kortspel.

Lite bilder:

Avskeds kommittén när jag tog ubern från lägenheten <333

Min middag på flygplatsen, blev en nachotallrik

Första frukosten, jag tog något som hette deep Fried pancakes. Var som donuts, väldigt sockrigt. Inte direkt vad jag var sugen på hahah hade hoppats på mer fräscht men samtidigt tog jag ju deep fried så får skylla mig själv...

Äkta turister

Från picknicken i parken i Perth, det var så mysigt!

Pizzorna på kvällen, alla var väldigt nöjda men hade velat ha bestick hahah

Sista frukosten innan vi hämtade bilen. Tog en toast och smoothie

Vår fina bil, ni ser ju hur stor den var hahah

Första stoppet som var en nationalpark där vi åt lunch

Fanns fria koalor och kängurus i parken, så fina dom är!

Var brutalt varmt idag (36 grader), så en isglass satt väldigt bra!!

Sen åkte vi till sanddyner, såg väldigt coolt ut!

Sen körde vi runt i den här sten miljön. Fattar ni nu vad jag menar när jag säger att de är helt sjukt hur naturen ändras här?! Är så häftigt!!

En strand vi stannade på och en bild på de olika naturerna.

En bild på campingen, här står vi o lagar mat. Blev aldrig riktigt varmt så pastan blev lite al dente hahah. Men men...

Det värsta med västkusten hittills är alla flugor hahah. Herregud så fort man går ut är de 5 flugor som flyger runt en och sätter sig i ansiktet. Särskilt vid munnen och näsan. Är helt sjukt vad närgångna de är, spelar ingen roll hur mycket man puttar bort dom de kommer hela tiden tillbaka. Så har varit irriterad över det hahah men annars är allt super! Flugorna är så i Sydney också men inte lika många...

Frukost och påfyllning av vatten. Vi har köpt en 10 liters vattendunk och ha i bilen för vissa ställen vi ska bo på finns det inte dricksvatten. Hahah det här är verkligen en äventyrsresa.

Lite bilder från nationalparken vi först körde i, ni ser ju hur vägen såg ut i början hahah

Här satt vi och åt lunch.

Det lutande trädet.

Sen lite bilder från Geraldton.

Stranden vi bor i, det är ganska skräpigt eller vad man ska säga. Men är inte plats utan är ju alger eller vad de nu är hahah. Tjejen med koll här... Men vattnet var mycket varmare än i Sydney i alla fall, skulle chansa på 21 grader.

Hur nice plats och laga mat på o sitta o äta?! Superfint!!

Solnedgången och hur det ser ut i bilen när vi har bäddat upp, är ändå ganska mysigt!

Det var allt för de här dagarna. Ska försöka blogga lite oftare nu eftersom de händer saker hela tiden o vill inte ha alldeles för långa inlägg. Så har ni något att läsa i kylan där hemma. Kan förövrigt berätta att idag gick temperaturen upp till 41 grader :)) är himla tur att bilen har ac alltså hahah. Och temperaturen går ändå ner till ca 22 på natten så man kan sova hyfsat. Imorgon åker vi vidare igen. Vi hörs om några dagar!