Monkey Mia och Carnarvon

Morgonen innan vi lämnade Kalbarri var vi först med på pelikan matning vid stranden. Gud vilka stora fåglar alltså. De skulle också tävla om maten Hahah. Men det var kul att se! Påväg till Monkey Mia så stannade vi på några ställen, först en öde liten by. Fanns ett motel, en mack och lite andra hus. Men det var heeelt öde, inte en själ där. Så läskigt! Körde snabbt därifrån Hahah. Stannade sedan på en strand där de var lite fler turister. Passade på att laga lunch där. På eftermiddagen kom vi till Monkey Mia och vi bodde på ett resort som heter RAC Monkey Mia. Det var nybyggt och allt var superfräscht! Fanns flera pooler, fräscha duschar o en restaurang. Vi badade lite på eftermiddagen och lyxade sen till det med att äta på restaurangen. Hanna testade kängurukött men jag körde vanligt kött. Fick dock smaka och tyckte de var lite smaklöst o fluffigt men hade kunnat tänka mig äta det igen. Dagen efter går vi upp lite tidigare för att mata bottlenose delfiner. De var så söta och närgångna! Resten av dagen slöade vi bara vid poolen. Njöt så mycket av att kunna svalka mig med att bada, badade säkert 8 gånger Hahah. Låg där o läste, lyssnade på podd osv. Superskönt! På kvällen lagade vi mat och spelade kort.

Dagen efter körde vi till Carnarvon, det tog ca 4h att köra o man börjar bli riktigt van med vänstertrafik faktiskt vilket är skönt. Väl framme i Carnarvon som är en liten större stad checkade vi in på campingen o åkte sen o gjorde lite ärenden. Vi handlade mat så förrådet fylldes på igen och tankade. Vi kollade också in stan men det var inte så mycket att se ärligt talat Hahah. Fanns en ”huvudgata” med två caféer och två banker. De flesta man gick förbi verkade påverkade av någon drog och en allmänt öde stad. Jag och Hanna undrade vilka som ens vill bo här? Vi köpte en kaka och satte oss vid vattnet. Sen tog vi oss snabbt därifrån till vår mysiga camping istället. Eftermiddagen spenderades vid poolen med att läsa och jag kollade lite paradise hotel. Blåser väldigt mycket just nu här. Blev till o med så att vi tog på oss mjukisbyxor på kvällen. Första gången sen vi börja resa som vi inte hade shorts o t-shirt tills vi gick o la oss. Är ju ändå bara 23 grader nu på kvällen så är lite kyligt Hahah.

Från pelikan matningen

Från öde staden, de enda vi såg som var levande var en emu familj.

Andra stranden vi stannade på, första gången vi åt maten inne i bilen.

Ett stopp vi gjorde, vet inte om det var tidvatten eller torka som gjorde att vattnet var så långt ut. Men förmodligen tidvatten.

Andra bilden är från när vi tankade på ett ställe, låg precis vid vattnet och var väldigt gammaldags.

Lite bilder från resorten i Monkey Mia

Från middagen, köttet var väldigt gott! Var verkligen en bra restaurang. Mysigt att äta ute då o då, man börjar bli lite trött på att äta pasta till lunch och middag varje dag...

Lite bilder från matningen av delfinerna. Var fyra delfiner där, två mammor o två barn. Så söta!

Såhär glad var jag över pool Hahah. Har börjat läsa på första boken av ”män som hatar kvinnor”. Än så länge gillar jag den!

En emu familj som bodde och vandrade runt på resorten Hahah

En bild efter vi hade stor shoppat med mat. Vi lyxade till det o köpte lite godis den här gången.

Första bilden är en bild på stadens ”centrum” Hahha.

Sen en liten strandpromenad där vi åt vår fika. Blåste dock storm så var inte supermysigt...

Ett par linschips som är väldigt goda här.

En bild från när vi åt middag förut.

Imorgon åker vi till en nationalpark och ska bo mitt i den utan dusch eller dricksvatten i två nätter :)) kommer aldrig våga gå ut o gå på toa på natten då i alla fall. När jag gjorde det igår så lös jag med ficklampan påväg till toan och hörde hur något stort till höger om mig började springa i sanden. Gissar på att det var en emu men jag sprang lika fort som djuret till toan Hahah. Vi både blev livrädda... Men det ska bli spännande och läskigt att sova mitt i en nationalpark. Hoppas det är några fler som också ska campa där. Efter de två nätterna åker vi till ytterligare en nationalpark men bor då lite utanför den. Så kommer förmodligen inte ha internet nu på en vecka. Det är i alla fall det jag ställer in mig på. Så förvarnar lite så att ni inte blir för oroliga om ni inte hör från mig på ett tag.

Ni får hålla tummarna att jag inte blir attackerad av något djur Hahah. Har verkligen märkt under resan vilken mes jag är Hahah. Är livrädd för alla djur typ, särskilt när de är mörkt. Så ska bli väldigt spännande de kommande nätterna... Wish me luck! Saknar er alla i Sverige!