DAG 63

Det här inlägget kommer att komma upp när jag är hemma igen pga min mobil har gått sönder, yeay. Va ett hål i kanten på skärmen så kom svett in där idag så hela la av. Så var inte direkt på top humör efter det, tur att jag är hemma om 6 dagar i alla fall (nu egentligen men har skrivit ner om dagen)

I alla fall åt vi frukostbuffé imorse o jag var nöjd. Är inte så kräsen av mig. Vill ha juice, macka, frukt och pannkakor ibland. Det fanns så jag var nöjd! Sara var dock inte lika nöjd med frukosten, av det varma gillade hon bara en sak. Så hon var lite besviken. Vi chokladen sen lite på rummet innan vi kollade in staden. Vi bor väldigt centralt vilket är nice, när till både strand, restauranger och affärer. Kollade lite i butikerna idag och köpte två klänningar. Känner mig nöjd ändå! Den ena är jag mer nöjd med än den andra.

Till lunch åt vi sushi, aldrig testat det så var lite kul. Testade avacado och lax. Avacadon var med sjögräs o den gillade jag inte särskilt mycket. Laxen va dock helt okej. Men tror inte riktigt sushi är min grej då jag inte är ett så stort fan av ris. Men var kul att testa! Sen gick jag o kollade stan lite, fick en lite bättre uppfattning av det hela.

Sedan gick jag hem och då var det min mobil gick sönder. Fick panik då jag skulle facetimea med mamma o hade längtat efter det. Men fick prata i några minuter i Saras mobil. Sedan deppade jag lite på hotellrummet och kollade film. Åt middag ute, jag tog pasta marinara. Va rätt god faktiskt! Sara tog pomme och tsatsiki på en grekisk restaurang. Sen har mission varit att få igång mobilen. Den ligger i en påse ris men är ytterst tveksam. Måste nog laga den i Sverige :(

Finns asmånga fina tavlor här på Bali. Jag o Sara brukar peka ut vilka vi skulle vilja ha för varandra. Här målar en till och med när vi var i butiken

Här var allt hemmagjort, typ handväskor med streckkoder fast inplastade då. Det var coolt! Golvet här är helt fullt med kapsyler!

Hittade en sjöjungfru baddräkt, slog till direkt! Eller inte hahah

Gick förbi ett frozen yoghurt ställe som tydligen skulle öppna imorgon men vi fick komma in o testa olika smaker, det är service!

Sushi stället vi var på hade rullande band där man tog sushin ifrån, coolt!

Avacadon var som sagt ingen höjdare för min del.

Sara tog även tonfisk.

Laxen var helt okej, men skulle nog spontant inte ta sushi igen.

Så hette sushi restaurangen

Vi fick en varsin ros av dom när vi gick därifrån!

Här gick jag runt i olika små affärer.

Gick o kollade in stranden, såg fin ut men väldigt vågigt! Hade Hanna, Ella och Amanda sagt med! Att det typ inte gick att bada där pga vågorna. Tur att man har badförbud då hahah

Såhär såg strandpromenaden ut ibland, vissa ställen fint och så kom lite fattigare områden.

Här var det mysigt!

En mysig affär jag gick förbi

Gatan vi bor på.

Poolen vid hotellet var väldigt lockande att hoppa i!

Här är sundecket på hotellet, väldigt nice! Vill lätt hänga där någon solig dag.

Grekiska restaurangen Sara åt på.

Jordgubbsjuicen jag tog på andra stället var fräsch och god!

Min skaldjurspasta, va som sagt helt okej! Kan tänka mig att ta om den.

Det var det, hoppas verkligen min mobil börjar fungera igen... SÅ JOBBBIGT! Aja hemma om 6 dagar...