DAG 36

Gick upp tidigt för o hinna facetimea med pappa innan bussen gick från Wanaka till Queenstown! Va mysigt! Åkte sen bara några 100 meter till puzzling world hette det, är ett museum med typ olika illusioner o labyrinter o så! Vi gick inte in utan fikade istället, tog en jättegod brownie! Nästa stop på bussresan var en fruktaffär, de hade även en fin trädgård som jag strosade runt i (skulle mammas syjunta ha gillat ;-) ) sista stoppet var kawarau bron där jag hoppade bungyjump!! Gud vad nervös jag var hela dagen! Det är världens första bungyjump o är "bara" 43m, de räckte gott o väl för mig! Dom frågade om jag ville nudda vattnet och jag sa helst inte. Men de sa att jag bara skulle nudda fingertopparna och de va väll okej men nudda jag bara fingertopparna? Nej jag kom enda till naveln under vattnet hahah herregud. De va lite synd för va rädd att jag skulle tappa linserna så blundade en del o då missa jag utsikten. Men tittade själva hoppet såklart! Det var sån häftig känsla o bara slänga sig ut där! Sara sa att jag skrek mest av alla, vem är förvånad hahah. Skulle lätt vilja göra om det! Men då utan att nudda vattnet!

Väl därifrån fick jag sitta blöt på bussen i en halvtimme innan vi var framme! Queenstown är mycket mindre än jag trodde! Vet inte riktigt vad jag tycker om staden än, men de är så sjukt mycket goda restauranger här. Det man gör i den här staden är typ sola eller chilla vid stranden/parken, äter och festar hahah. Vi träffade Heidi som vi första gången träffade i Kaiteriteri, det var hennes sista natt här så de va kul att vi hann träffa henne. Tyvärr missa vi Taryn precis, hon åkte igår... eftermiddagen hängde vi med Heidi, satte oss i parken o prata massor i solen. Gick o fixa oss, köpte vin, köpte mat från Devil burger och satte oss i parken och åt. Burgaren var så sjukt stor (om man tog en stor burgare fick man gratis pomme om man visade upp hotestellsnyckeln). Min burgare var så sjukt god!! Här i Queenstown finns de två kända burgarställen, Devil burger och Fergburger. Det är alltid en diskussion vilken som är bäst, så vi får se vad vi tycker efter vi har testat Fergburger med!

I alla fall satt vi o prata o så i parken med ett gäng, bland annat några andra svenskar. Vi drog sen ut, allt är jättenära här o de finns massor olika barer! Det är också gratis inträde så vi var på massor ställen för o se vilken vi tyckte va bäst!

Är sådana här skyltar överallt, tycker de va lite udda

En nervös tjej

Fingertopparna var de ja...

Inte alls blöt hahah

Efter hoppet drog de in en i en båt, så där ligger jag därnere!

Nu är vi i Queenstown!

Där är hostellet vi bor på, vi bor i ett åttamannarum, är väldigt varmt i rummet då vi bara har små fönster o ac:n knappt funkar!

STARBUCKS!! Hahah saknat jordgubbs frappucinon!

Jag tog bottlomless pit, så himla spännande o god!

Vi drack vin i Mc Donalds muggar hahah, på bilden kan ni också se Heidi!

Glass till efterrätt (förstår inte hur vi kunde orka de med?!). Jag tog vanilla & cookies på Patagonia, ett känt glassställe! De va nog den godaste cookies glassen jag ätit!

Heidi tog med mörk choklad på!

Ett svenskt par gjorde dirty dancing hoppet till solnedgången!

Väldigt många som satt i parken o drack!

Cowboys hette det här stället med massor uppstoppade djur överallt hahah

När vi kom tillbaka möttes vi av två som hade de lite mysigt i våningssängen över Sara... sprang snabbt ut haha, något man får räkna med på ett hostell kanske...

Det var allt från idag, imorgon skulle de va nice o bara chilla o sola! Hoppas vi gör det!