DAG 24

Sovit så dåligt inatt, herregud. Hade en äldre dam i vårt rum o första intrycket man fick av henne var att de satt en lapp på hennes säng att de inte fanns några pengar kvar på hennes kort o sen väl på natten snarka hon så otroligt högt de va helt sjukt!! När hon väl börja snarka brast en av killarna i rummet ut i skratt för att de lät så konstigt, så det har man hört hela natten o typ inte sovit något. Gick upp vid 3:45 o satte i öronproppar, då kunde jag i alla fall sova till 6... så va ingen pigg Malin imorse direkt hahah.

Vi åkte till färjan o där hitta jag internet!!! Inget bra men ändå dugligt så ringde mamma så kolla jag på Melodifestivalen genom FaceTime, BÄSTA!! Asså älskar Melodifestivalen så mycket hahah. Så det satt jag o kolla på med familjen imorse på färjan, asnöjd att de funkade! Hoppas på bättre internet tills nästa söndag morgon! Annars har hela dagen typ bestått av resande. Först färjan i 4h och sen buss i 4h, sen var vi äntligen framme i Kaiteriteri, en sån mysig by!! Finns camping här så massor med pensionärer och barnfamiljer, finns 3 fina stränder på rad också, superfint!! Här skulle Mormor och Erik gilla o campa tänkte jag hahah. Skönt att vi ska vara här i 2 nätter o inte bara i en!

Inte bästa bilden som ni ser men jag var bara glad att jag lyckades se o höra så mycket som det gick! Där står jag på bordet o kollar hahah

Fin utsikt på färjan!

Hade ingen bra lunch på färjan så det här var vår lunch Hahah

Idag tog jag en blåbärsmuffins men Sara blev så amazed över min glass igår så hon tog precis samma goody goody godis glass o cookie crumble, av dom gillade hon cookie crumble mest men den allra favoriten är hazelnötsglass!

Får hoppas jag ser någon mer glass de närmsta dagarna, är sugen på o testa regnbåge och choklad här, har inte gjort det än. Kan aldrig få nog av glass!

Väl framme i Kaiteriteri

Här är ena stranden!

Andra stranden! Fanns även en skylt med att man inte fick ha hundar på den andra stranden för att pingviner höll till där, men vi såg inga tyvärr :( hoppas vi ser det någon gång!

Tog en choklad milkshake till efterrätt, hette thick shake och den var så mäktig!

Spelade sen lite kort o åt svenskt godis! Både jag o Sara tackar Almrots och Schlyters för gåvan!! Så gott med gott godis (no shit), är alltid svårt o hitta utomlands tycker jag, särkilt lakrits! Mmm så gott!!

Imorgon ska vi paddla kayak på förmiddagen och sen gå runt i Abel Tasman National park, är så taggad!!! Ska va så fint! Gäller att se bra ut på bilder imorgon alltså hahah. Ska ses vid 8 så upp skapligt imorgon med. La oss ganska tidigt då vi va helt slut! Det var allt för idag, känns skönt o komma bort från Windy Welly (Wellington kallas det pga så blåsigt) och komma till sol o värme!

CIAO

Eva
Eva,
Tja tja bloggen, Tänk att godiset har räckt så länge.....jag hade ätit upp allt för länge sen 😜. Vad spännande att vi ska få se sydön nu. Det är så vackert överallt eller så är du en mästerfotograf. Vann rätt låt på mello?... Massor kramar från oss. (PS, du måste säga Tja tja bloggen varje dag 😄 (Johan)
malinenglund
malinenglund,
Hahah tja tja, blir lite jobbigt med den upprepningen hela tiden men jag ska göra det några gånger i alla falll. 😜det är nog jag som är mästerfotograf 😉 eller så är det så vackert så det är svårt att ta dåliga bilder! Jag tyckte om Nanos låt så det var rätt i alla fall! Godiset kommer räcka ett tag till o de är vi nöjda över, vi tar bara några åt gången o njuter! Hälsa hela familjen! Kramnouw.com/malinenglund