FREDAGENS EXERCISES

Blev ett träningspass hemma idag. Jag kör oftast bara pass som innebär egen kroppsvikt vilket är så underskattat. Så jag sätter antingen ihop egna pass med övningar för hela kroppen eller kör redan klara pass av (@2bjennifer på instagram) som hon har i samarbete med sin pt (@robinabeerg på instagram). Älskar dom passen!!!! Tänkte att jag därför delar med mig av passet jag körde idag och vill ni ha video på hur man kör exakt så har @2bjennifer det på instagram.

Kan börja med att tipsa om en tabata timer app för att ta tid, kör 40sek arbete och 20sek vila 6 varv vanligtvis men idag 4 varv.

Så först är det Core med kissande hunden. Kör 40sek arbete per ben. Tänk där på att göra dig så lång som möjligt. Därefter ben med korta knäböj, och oj vad det är jobbigare än det ser ut haha. Där anpassar du själv djupet under övningen. För att sen gå vidare till överkropp med en övning som fungerar så att du sitter på huk och arbetar dig framåt med armarna till en armhävnings position. Där brukar jag göra ett eget tillägg och göra en armhävning, sen arbeta dig till baks till att sitta på huk igen. Ha raka armar och händerna under axlarna. Därefter tillbaks till ben med utfall diagonalt bakåt med en pulsering. Och där har ni passet. Kör alltså detta vanligtvis 6 varv. Med 40sek arbete och 20sek vila. Men hur många varv du kör bestämmer bara du själv!!

Precis sånna här pass som får mig att må bra och gör mig glad. Att träna med bara kroppsvikt och inte med massa maskiner och tyngder. Jag kan i ett annat inlägg förklara varför jag inte längre går till gymmet och kör med maskiner och har en massa mål som ska uppnås inom träningen.

Nu ska jag fortsätta min kväll med att kolla youtube, läsa bloggar och kanske online shoppa lite nya höstplagg.

Ni får ha en fin kväll finisar!!

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229