12-15/2
Dessa dagarna spenderade vi här på Boracay i Filippinerna. Tanken var däremot att stanna på Boracay och i Filippinerna betydligt längre, men då de varnat för tropisk storm i delar av landet kände vi inte för att stanna här längre. Så inatt drar vi oss till (förhoppningsvis) solsäkra Thailand igen. Vi börjar med några nätter i Bangkok och får se vart vi sedan tar oss! Då de enbart varit moln och regn från morgon till kväll har vi inte haft jättemycket för oss, men vi har bland annat fikat, ätit gott, och gått på bio. Ni får lite vad vi har haft för oss i dagarna i form av en bildbomb, here you go!

11-12/2
En 24 timmars resdag. Vi tog båten tillbaka Bali från Gili runt 12 tiden för att sedan ta oss till flygplatsen i Denpasar. Famme på flygplatsen var vid runt 17 men vårt flyg till Manila i Filippinerna gick inte förens 23.20. Men vi måste säga att de 6 timmarna gick oväntat snabbt, skönt! 03.25 var vi framme i Manila och vårt nästa flyg ut till Boracay gick 06.00. Efter lite buss, båt och taxiåkande var vi framme på hotellet runt 10. Det blev alltså en 24 timmars lång resdag för oss. Några timmar sömn behöver vi innan vi kan ta tag i oss själva igen. Vi hörs!

10/2
Sista dagen här på Gili Trawangan spenderade vi på stranden. Först tog vi oss dock en sovmorgon+morgondopp i poolen för att sedan äta frukost på hotellet. Vi hade frukost som ingick denna gången så vi har varje morgon fått beställa det man velat ha, gott!
Under eftermiddagen kom även Elin, Ruut och Moa och gjorde oss sällskap, trevligt! Blev även en mysig middag tillsammans med tjejerna innan vi var tvungna att packa och fixa för resdag imorgon! Mycket lyckade dagar här på Gili, imorgon drar vi till Filippinerna☀️

9/2
Som sagt, utflykt stod på schemat idag, så vid 11 tiden åkte vi ut med båt för att på tre olika ställen stanna för att snorkla och bada. Det har regnat en del här på sistonde vilket gör att vattnet inte är lika klart som det brukar, och det påverkade tyvärr snorklingen en del, vattnet var väldigt grumligt och det var lite dålig sikt på vissa ställen. MEN vi fick iallafall se sköldpaddor(!!!!) och det var det viktigaste, men även en hel del fina fiskar. Vi var på utflykt i cirka 5 timmar så vi var tillbaka på hotellet igen kring 16. Efter en dag ute tills havs blir man faktiskt lite smått sjösjuk, men även väääldigt trött. Blev en tidig ”middag” bestående av gröt och pasta. Hörs!!

8/2
Vi vaknade upp till strålande sol och klarblå himmel, så härligt! Efter frukost som vi åt på hotellet hyrde vi oss en varsin cykel och trampade för att hitta dagens location, en strand såklart. Vi bor bokstavligen 10 meter från havet men för att komma till lite finare och lugnare strand tog vi en 5 minuters cykeltur. På ön får man varken köra bil eller moppe så det är med häst och vagn och cykel man tar sig fram. Det gör verkligen ön så fin, mysig, tyst och lugn, lite skillnad från Bali där vi var förut. Vi begav oss för att äta lunch runt 13 tiden, därefter blev det väldigt molnigt så vi tog återigen våra cyklar för att utforska ön vidare. Det tar enbart 1.5 timme att cykla runt hela ön, så den är inte särskilt stor. På kvällen åt vi varsin Zucchini Lasagne, den smakade så bra, mätta och belåtna gav vi oss tillbaka till rummet för att chilla och sedan blev det tidig läggdags!
Imorgon ska vi nämligen på utflykt, snorkling står på schemat, vi hörs☀️

7/2
Nu är vi framme på Gili Island, här är verkligen så underbart! Dagen började tidigt då taxin som skulle ta oss till piren kom redan vid 06.30. Igår köpte vi frulle som vi kunde ”tillaga” inne på hotellrummet då vi inte hann äta någon annanstans, men det blev faktiskt över förväntan(bild nedan). Taxin tog oss alltså till piren, och båten från Bali till Gili Trawangan tog bara 1.5 timme så vi var framme på hotellet redan vid 12, skönt, dessutom är hotellet och vårt rum verkligen jättemysigt, vi är nöjda!! Vi lade oss vid poolen och chillade efter incheckning fram tills vi blev hungriga. Det blev en tidig kvällsmat, redan vid 18 gick vi för att äta, det blev smoothiebowls(vår favorit) för att sedan även lägga oss tidigt, man blir helt slut efter en dag av resande.
Hörs imorgon!

6/2
Så var det redan tisdag och även vår sista dag här på Bali. Herregud vad snabbt tiden går...! Vi tog sovmorgon till 10 för att sedan bege oss mot vårt favvo ställe - KYND - och käka frulle.
Solen tittade fram lite då och då och vi gick vidare till gymmet och tränade ett bra tag. Vid 14 var vi tillbaka på hotellet, vi bytte om och gick upp på takterrassen ett tag för att ta det lugnt o läsa bok. Sedan var det dags att duscha och fixa inför morgondagens resande. På kvällen åt vi på Seacircus eftersom dem hade #tacotuesday och ni som känner oss förstår då att detta var ett GIVET val av restaurang, hihi. Vi gick inom en mataffär för att inhandla frukost till morgondagen eftersom vi blir hämtade på hotellet redan 06:30. Vi packade allt och sedan somnade vi gott. Nästa gång vi uppdaterar befinner vi oss på Gilli Islands.
Nattinatti <3

• Bali

5/2
Hade bokat skjuts från hotellet vid 9 så det blev tidig uppstigning för att gå att äta frukost på vårt numera favvoställe, KYND. Bilen tog oss till två olika vattenfall som ligger i Ubud, cirka en timme bort. Tegenungan Waterfall och Kanto Lampo hette de två vattenfallen. Vid de förstnämnda hade det tyvärr regnat för mycket så där fick vi inte bada, det fick vi däremot i det andra, det var såå häftigt, verkligen en upplevelse utöver det vanliga. Efter dagens ”utflykt” blev det en sväng till gymmet och avslutningsvis kvällsmat. Väldigt lyckad dag!

4/2
Vaknade upp till klarblå himmel och strålande sol, äntligen, det hade vi saknat. Begav oss ner mot stranden för att hitta en plats att spendera dagen på. Stranden här på Bali är verklig ingen trevlig historia, den är fylld med massa skräp så som plast, gamla kläder, skor och massa annat bråte. Dessutom är det fortfarande röd flagg, så i havet får man inte bada. Stranden var därför inget alternativ. Istället slutade det på en jättemysig liten restaurang som både hade sköna sittkuddar och pool. Efter några timmar där var vi nöjda och begav oss mot hotellet. Tanken var sen att vi skulle gymma, men väl framme där så hade de tydligen stängt på söndagskvällar... istället blev det en powerwalk på hela 8 km, rätt trötta i benen efter det...
Maten för kvällen blev grekiskt, mycket gott!
Innan läggdags kollade vi gårdagens deltävling av Mello.
Imorgon är det dags för vattenfall!

3/2
Blev lite sovmorgon för oss idag, vid 9 gick vi mot dagens frukostställe som hette Kynd. Ett litet men mysigt ställe, mindre kul att vi fick vänta närmre timmen på vår mat...
Vid 11 hade vi bokat en taxi som först tog oss till de berömda risfälten. Väldigt häftig, och väldigt svettig upplevelse, haha. Branta backar och många trappor, men verkligen värt ett besök. Därefter åkte vi vidare till kaffeprovning, där fick vi smaka på 16 olika kaffe och tesorter, väldigt unika och goda smaker. Blev faktiskt att vi köpte med oss några sorter hem. Sedan blev de taxin tillbaka till hotellet, en dusch, och sedan begav vi oss ut på stan för middag. Efter det var vi inte jättesugna på att göra då regnet ÖSTE ner(köpte oss en varsin poncho, haha) så vi tog oss tillbaka till rummet kollade på talang och hade lördagsmys!!!