Wedlug_nas: 10 sposobów na lepszy sen

#Nouw30DayChallenge - problem bezsenności dotyka każdego z nas przynajmniej raz w życiu. Jak więc temu zapobiec? Kilka rad przygotowała dla nas Asia. Lifestyle - 6

Zwycięzcą trzeciego tygodniowego challenge'u #nouw30daychallenge jest @wedlug_nas! Poza opublikowaniem posta na łamach magazynu Nouw, otrzyma również nagrodę od naszego sponsora Daniel Wellington.

Ludzie często nie doceniają roli snu, traktują go machinalnie. Zabiera on nam średnio 1/3 życia, więc powinniśmy dbać o jego jakość. Wtedy nasz organizm odpoczywa i regeneruje się. Powstało wiele o śnie. Ja w tym wpisie chciałabym dać wam kilka porad, które stosuję, i dzięki którym rano budzę się gotowa do działania.

1. Wieczorem unikajcie picia napojów energetycznych oraz kawy. Podnoszą ciśnienie i pobudzają, co z pewnością utrudni zasypianie.

2. Lekką kolację powinno się jeść 3 godziny przed snem. Każdemu z nas zdarzyło się w nocy zamówić fast fooda. Ja po takiej kolacji nie mogę zasnąć, a następnego ranka czuję się zmęczona.

3. Regularność. Wstawaj i chodź spać o tej samej porze. Pomoże to uregulować cykl snu. Ja w telefonie mam aplikację, która informuje mnie, kiedy najlepiej iść spać i rano budzi mnie przyjemnymi dźwiękami w odpowiedniej fazie snu.

4. Świeże powietrze oraz odpowiednia temperatura w sypialni . Dobrze wywietrzony pokój przed snem ułatwi zasypianie.

5. Zrezygnuj z porannych drzemek. Kiedyś Darek coś takiego praktykował, a ja po jego 5-cio minutowych drzemkach (które trwały ponad godzinę) byłam tak zmęczona, jakbym całą noc nie spała.

6. Ruch to zdrowie, wpływa na wszystko. Osoby, które ćwiczą, śpią lepiej od tych, które tego ruchu nie mają.

7. Komfort spania. Nic nie pomoże się wyspać, tak jak wygodny materac oraz poduszki.

8. Większość z Nas popełnia ten błąd. Badania potwierdzają, że niebieskie światło emitowane z ekranów telewizorów, laptopów a nawet telefonów może zakłócać fazy snu oraz utrudniają zaśnięcie. Przyznać się, komu się zdarzyło, że zamiast iść spać, to oglądał do późnej nocy maraton z serialem?

9. Mgiełka do poduszki działa kojąco na układ nerwowy, relaksuje i ułatwia zaśnięcie. Ja korzystam z lawendowej.

10. Łóżko powinno służyć do spania. Znam to z doświadczenia, że nie ma nic gorszego niż praca/ nauka w łóżku. Jest się wtedy rozleniwionym, wpadają często drzemki, no i w efekcie nasza praca jest nieefektywna. Nasz mózg powinien kojarzyć je wyłącznie z wyciszeniem, relaksem.


A jakie wy macie sposoby na udany sen? Bez czego nie możecie zasnąć?

Tekst: @wedlug_nas

Writer
Redaktionen