"Toivon, että oma värikäs ja peloton pukeutumiseni inspiroisi myös muita"

Nouwiin juuri muuttanut Hertta Viljanen ihastuttaa värikkäällä tyylillään ja kääntää varmasti päitä Tukholman kaduilla, mutta hänen tekstinsä menevät usein pintaa syvemmälle! Profile - 1


Kerro meille vähän itsestäsi, kuka olet ja mistä tulet?
Olen 21-vuotias nuori nainen, asun Tukholman Östermalmilla. Tänne muutin syksyllä 2016 aloittaessani politiikan yliopisto-opinnot, ja näin jälkeenpäin voin sanoa sen olleen tähänastisen elämäni paras päätös! Rakastan Tukholmaa kaupunkina, täältä löytää aina uusia hurmaavia asioita - ihmisiä, ravintoloita, luontoa, you name it. Persoonana olen kupliva ja energinen; uteliaisuudennälkäni kasvaa syödessä. Tulevaisuudessa näkisin itseni muuttamassa maisteriopintojeni perässä esimerkiksi Berliiniin! Toisaalta olen myös varsin herkkä tyyppi, ja kirjoittelenkin blogissa myös henkilökohtaisesti hankalista jutuista, kuten esiintymisjännityksestä sekä syömishäiriön kanssa painimisesta.

Miten kuvailisit tyyliäsi?
Värikäs, yllätyksellinen, kimalteleva, naisellinen.

Mistä trendistä olet eniten innoissasi tänä keväänä?
Voiko tähänkin vastata väreistä? Olen ollut tosi onnellinen, kun erityisesti vihreä ja keltainen ovat löytäneet tiensä moniin mallistoihin. Myös Sneaker-buumi on mahtava, vähemmän vaivasenluita milleniaaleilla vuonna 2040!


Mikä on parasta bloggaamisessa ja kauanko olet nyt blogannut?
Aloitin bloggaamisen viime vuoden elokuussa. Miten aika kuluukaan! Tyyli ja muoti ovat olleet vuosikaudet intohimojani, ja näkyneet voimakkaasti arkipukeutumisessani. Yliopisto-opintoni ovat varsin teoriapainotteiset, ja minulle blogi on keino luoda elämää tasapainottamaan leikittelyä, värejä, tyylikokeiluja ja muuta naisellista höpöttelyä! Parasta bloggauksessa on siis se, että aina ei tarvitse ottaa itseään liian vakavasti, vaan antaa luovuuden kukkia ja pursuilla.

Mitä toivoisit saavuttavasti blogillasi?
Monia asioita! Toivoisin, että läheiseni Suomessa pystyisivät seuraamaan elämääni paremmin. Joskus arjen keskellä on hankala ylläpitää kontaktia kotimaahan. Toivoisin myös, että voisin kannustaa esimerkkinä muita kokeilemaan siipiään ulkomaille lähtiessä. Kotiin pääsee aina takaisin! Mitä tyyliin tulee, toivon että oma värikäs ja peloton pukeutumiseni inspiroisi myös muita käyttämään värejä rohkeammin.

Missä näet itsesi viiden vuoden päästä? Bloggaatko yhä?
Haluaisin muuttaa kandiopintojeni jälkeen pidemmälle, mahdollisesti Saksaan tai Lontooseen. Olen sellainen tyyppi, joka on kiinnostunut hirveästi kaikesta, ja toivoisin, että olisin saanut kanavoitua innostustani johonkin tiettyyn ammatilliseen suuntaan. Haluaisin työskennellä ihmisten keskellä, ammatissa jossa pystyn toteuttamaan omaa kunnianhimoani ja luovuuttani. Olen parisuhteessa, ja jos me torvelot jaksetaan katsella toisiamme vielä niin pitkään, niin olisi ihanaa jos hän olisi kanssani. Bloggausta on vaikea kommentoida, mutta se on sen verran terapeuttista puuhaa että ainakin toivoisin jatkavani vielä vuosien päästä.


Mitä löytyy tämän hetkiseltä ostoslistaltasi?
Ostoslistallani ykkösenä ovat laadukkaat, naiselliset mutta käytännölliset kesäkengät. Haaveilen Guccin klassisista mustista leather slippereistä mules-mallissa, jossa kantapäät jäävät auki.

Mikä on paras tyylivinkkisi?
Ole rohkea, pue päällesi vaatteita ja asusteita joissa tunnet olosi kauniiksi ja itsevarmaksi!

Millainen on luottoasusi kiireisinä aamuina?
Beige rento cashmere-neule, mustat nahkahousut, sähkönsininen Celinen luggage -laukku sekä samaa sävyä Asicsin lenkkarit. Jotain rentoa, mutta huoliteltua, aina mukavilla kengillä!


Keiden vaikuttajien tyyleistä saat eniten inspiraatiota? Miksi juuri heidän?
Saan eniten inspiraatiota luovista, kunnianhimoisista naishenkilöistä. Inspiroidun eniten persoonallisuudesta, en niinkään tyylistä; eräs suurimmista esikuvistani on 1930-1970 -luvuilla Harper’s Bazaarille ja Voguelle työskennellyt ranskatar Diane Vreeland. Hänen ajatusmaailmaansa kuvaa alla oleva ote eräästä haastattelusta:

"What these magazines gave was a point of view. Most people haven't got a point of view; they need to have it given to them—and what's more, they expect it from you. It must have been 1966 or '67. I published this big fashion slogan: This is the year of do it yourself. Every store in the country telephoned to say, 'Look, you have to tell people. No one wants to do it themselves-they want direction and to follow a leader!’


Seuraa Herttaa:

Blogi: @HERTTA
Instagram: @herttaviljanen