Jak nawiązać współpracę na blogu

Jak nawiązać współpracę na blogu

#Nouw30DayChallenge - Wiele osób sądzi, że tylko topowe blogerki nawiązują współpracę z różnymi markami, jednak nie jest to prawda. Wszystko zależy od tego, jak zaprezentujesz się danej firmie. Oto kilka kroków, które pomogą ci zdecydować, czy możesz wdrożyć swój blog w świat biznesu! Blogging tips - 3

1. Stwórz liste marek, z którymi chcesz nawiazac wspólprace
Stwórz dokument, w którym wypiszesz firmy warte kontaktu. Mozesz ich poszukac we wpisach innych blogerek. Znajdz równiez takie marki, które nie sa zbyt czesto obecne w social media, a twoim zdaniem warto byloby je tam pokazac.

2. Napisz pierwszy mail
Czas na kontakt. Twój pierwszy mail powinien odrobine o tobie powiedziec. Przedstaw siebie, swoje umiejetnosci, bloga, Instagrama oraz uzasadnienie, czemu dana marka powinna nawiazac wspólprace wlasnie z toba. Nie musisz sie skupiac na statystykach, podaj je dopiero w momencie, kiedy cie o nie poprosza. Warto równiez wyslac przykladowy post. Mów z przekonaniem, jakbys juz wiedzial, ze dostaniesz pozytywna odpowiedz, to bardzo dobry trick sprzedazowy. Przykladowo: Czekam na panstwa odpowiedz, abysmy mogli omówic dalsze szczególy wspólpracy.

3. Znaj swoja wartosc
Pamietaj o swojej wyjatkowosci. Mozesz zaoferowac bardzo dobra reklame dla danej marki. Nie mozesz byc jedynie wdzieczny za to, ze zaoferowali ci wspólprace, to oni powinni byc wdzieczni za to, ze moga wspólpracowac z toba. Wiele firm nie docenia sily reklamy i jest to oczywiscie denerwujace. Mozliwosc zareklamowania swojej marki na blogu jest naprawde wielka szansa dla firmy, nie zapominaj o tym.

4. Rozmawiaj z innymi blogerami
Kiedy jestes poczatkujaca osoba w swiecie blogosfery, moze byc ci ciezko ustalic forme wynagrodzenia za wspólprace. Poradz sie innych blogerów. Niektóre firmy nie maja budzetu, co moze byc nieco dziwne. Nie ma np. mozliwosci wyswietlenia w telewizji reklamy bez zaplacenia za nia. W tym momencie musisz zdecydowac, czy chcesz zrobic to w ramach barteru, czy wcale. Nie zgadzaj sie na kazda wspólprace, bo zasmiecisz swój blog - wybieraj madrze!

5. Wykonanie
Kiedy ustalisz juz z klientem forme wspólpracy, nadchodzi czas na wykonanie zlecenia. Nie zapomnij zaznaczyc, ze post jest sponsorowany lub "we wspólpracy z..." Kiedy zakonczysz wspólprace nie zapomnij o spytaniu, czy marka bedzie zainteresowana wspólpraca w przyszlosci. Dlugofalowa wspólpraca sprawia, ze jestes postrzegany jako wiarygodna osoba, której mozna zaufac.