Grekland 2019

Jag är så sjukt glad att vi vågade boka en resa och åka iväg med barnen. Vi var såklart lite oroliga innan, men allt gick verkligen över förväntan! Att flyga med barn var nog mitt största orosmoment, mycket för att jag själv är en aning rädd för att flyga. Men båda barnen skötte det galant! Elliot var nöjd, tittade ut över molnen och spelade spel på plattan. Charlie somnade när vi startade och sov ett tag för att sedan leka tittut med passagerare bakom oss.

Jag hade läst på väldigt mycket om olika hotell innan vi bokade, och herregud vad nöjda vi är med det vi valde! Jag tror faktiskt inte att ett ställe kan bli bättre än sådär.

Tui Family Life Aegean Park, dit kommer vi definitivt att åka igen. Elliot har varit på piratfest, chokladparty, sommarfest, 611-klubb och varje kväll stod han längst fram vid scenen och dansade med i showerna. En av tui-representanterna, Jacob, blev Elliot bästa kompis. Vilken kille! Elliot såg upp till honom och ville vara med på alla lekar han höll i! Jacob blev en riktig idol. Elliot hittade även ett gäng andra barn han lekte och spelade fotboll med. Så kul att se honom skina sådär!

Vi åkte med all inclusive, bokade transfer och måltider på flyget. Det var nog det bästa vi har gjort! Att kunna springa och hämta glass, dricka och annat när man är sugen har varit guld värt. Restaurangen där vi åt våra måltider var toppen, ett sådant härligt barntänk de hade och alla var så snälla mot barnen och delade ut high fives. Poolerna var många, lite kalla i början av veckan men sedan när temperaturen i luften steg till 32 grader var det härligt i alla. Grönområdena på hotellet var välplanerade och så bra skötta! Lekparkerna bjöd på roliga saker för alla åldrar. Hotellrummet var över förväntan, balkong med utsikt över hela poolområdet. Utanför hotellets staket gick det getter i godan ro och tuggade i sig gräs. Bakom hotellet var det ett stort maffigt berg, någon gång ska vi minsann gå upp på det!

Vi tog en dag och åkte buss in till Rhodos stad, gamla stan var så häftigt att se! Vi var även inne i en kyrka som var så fin. Det enda jag tyckte var jobbigt att se var alla som körde moped utan hjälm. De hade även barn med sig som var små och även dem åkte utan hjälm i höga hastigheter. Jag förstår att det inte är samma säkerhetstänk som vi har i Sverige, men det gör mig ändå ledsen.

En annan dag gick vi in till den lokala byn, Kolymbia. Så mysig på alla sätt! Små lokala butiker, större turistshoppar, glada människor som hälsar hej vilt, fina gångvägar och en superhärlig strand! På stranden stannade vi länge, kastade sten, badade benen (för kallt för ett riktigt dopp, haha, solade och lekte med vågorna som slog mot stranden.

Jag hade kunnat skriva hur mycket som helst egentligen, men det hade blivit för långt, haha. Vi är iallafall så nöjda med denna resan och som jag skrev tidigare, vi kommer definitivt att åka tillbaka! Härligare ställe får man leta efter. Vi ger hotellet 10 av 10 möjliga stjärnor ⭐