Dagens träning

Andra passet för veckan och det stod ben på schemat idag. Körde på ett annat sätt under mina set och repetitioner idag vilket jag troligtvis kommer att fortsätta o köra på, iaf liknande. De övningar körde 4 set på började jag på en "lättare" vikt (en vikt där jag vet att de två sista repetitionerna är riktigt jobbiga) första setet och körde 14 repetitioner. Körde höjning efter varje set på vikten och med höjningen så körde jag 2 repetitioner mindre, så mitt sista set var då 8 repetitioner. Vad jag körde för något kan ni se nedan. Passet är runt 45-60 min

Uppvärmning inkl stretch:

Började med o stretcha och sedan över till squats där jag gjorde 1 set tills jag inte orkade längre.

Sedan över till själva passet:

Benpress 4x 8-14

Leg curl 4x8-14

Leg extension 4 x 8-14

Squats 4x10 (där första var "uppvärmning")

Hipthrust 5x10 (lättare vikter fokus på spänn)

Avslut:

10 min på löpband där 5 min var jogg och 5 min cool down

Det var dagens träning, allt lite annorlunda n vad jag vanligtvis brukar göra men variation håller uppe motivationen. Alltid roligt att testa olika upplägg speciellt när det kommer till set och repetitioner. Vanligtvis brukar jag göra 3 set och kanske 12 repetitioner men fler övningar. Imorgon blir det att träna imorgon där jag ska öra någon typ av överkroppspass.

Pussar! - Madde

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229