Godmorgon alla fina. Äntligen måndag, eller ny vecka nya möjligheter? Sådär hurtig är det minsta jag känner mig idag Snarare tvärtom. Jag brukar alltid vara uppe med tuppen och idag känns det som om jag bara vill krypa tillbaka till sängen och bara sova. Hur ska jag då mina träningsmål? 2 pass styrka och 2 pass kondition innan fredag? Det är bara att ta sig ner till gymmet och sätta igång eller hur? Sluta tänk, bara gör passar väl bra en sådan här dag eller vad säger ni?

Att gå till gymmet i all ära, eller vara ute och springa en timme är väl med all säkerhet bra, men tänker på det att vara vardagsaktiv? För oss vanliga gör väl det mycket mer egentligen? Ta bilen, åka till gymmet, träna en timme, åka hem och krypa ner i soffan igen, hur mycket gör det egentligen? Visst allt är bättre än inget, men det där man gör i vardagen. Cyklar eller går till jobbet, ta trapporna istället för hissen, ta en extra promenad. Ni förstår vart jag vill komma? Jag har alltid rört mig väldigt mycket men sista tiden har jag blivit extremt lat, trött eller kalla det för vad ni vill. Nu behöver jag verkligen ta tag i det igen. Plockade därför fram världens bästa PT igen. Min stegräknare. Där får man ett mått på hur mycket man rör på sig på riktigt. De där små sakerna som i slutändan blir det viktigaste vi gör. I vanliga fall brukar jag gå runt 10000 steg per dag+ några pass på gymmet per vecka, men just nu känns det som om jag står på ruta 1 igen. Tänker sätta målet på 7000 steg per dag, den här veckan och allt därefter kommer läggas in i appen som motion.

Många gånger då man blir överviktig som jag är beror just på att man inte rör på sig så som man ska göra, och till det äter lite extra. Får alltid höra att börja med maten och ta träningen sen. Jag har alltid gjort tvärtom, börjar jag träna kommer jag äta bättre för att jag orkar det. Försök hänga på gymmet med enbart en snickers i kroppen? Säger sig själv.

Tyvärr har jag alldeles för många som tycker det bär emot att gå till gymmet, eller vara ute och röra på sig då man ser alla vältränade snygga människor som kommer med hurtiga råd och man vet att man kanske klarar en tredjedel av vad dom tycker? Hur lätt är inte det att tappa sugen då? Jag tänker, utgå alltid från dig själv. Gör en skattning vart du står just nu? På med en stegräknare en vecka och skriv upp hur du går utan att göra något extra. Därefter ökar du på med 500-1000 steg per dag under första veckan tills du är uppe i det du vill göra. Jag brukar hamna på 10000 steg per dag och då går man mycket. Har utmanat mig själv ibland och ska ta 30 000 steg på en dag, men lovar er. Jag gör inget annat den dagen en att gå. Det ska vara en rimlighet i allt, och de dagarna man inte kommer upp i det blir ett misslyckande och det vill vi inte ha eller hur?

Så på med stegräknaren och där börjar ni er träning för att om ett år kunna hänga på gymmet och lyfta skrot och känna er bekväm med det.

Kram M

Gillar

Kommentarer

Chawah
,
Kändes att det var måndag minsann! Mina måndagar är hemska!😫 Jag tycker också att det känns bäst med att börja med träning och fixa till maten sen. Stegräknare är ett superbra hjälpmedel! Lycka till med dina mål!💖nouw.com/chawah
Madelena
,
Kostar inga stora pengar, och man får ett kvitto direkt 😊 Så bäst för oss lata hihi nouw.com/madelena
IP: 82.99.3.229