Karlskrona part 1

Postad i: Travel

Hej hopp jag är fortfarande sjuk men det är ju inte så kul att läsa om så det struntar vi i :))) Istället har jag ÄNTLIGEN börjat må så pass (läs: lite) bättre att jag orkat redigera bilderna från Karlskrona-veckan. Jag fotade helt sjukt mycket med min nya kamera (också något jag ska sluta prata om, men den ÄR ju så bra) att jag delar upp veckan i två inlägg hehe. Åkte alltså ner på förmiddagen Torsdagen den 20 Juni!

Dag 1 - 20 Juni.
Traditionsenlig vegansallad från bästa Togogo på centralstationen som jag glömde bort tills jag kom till Emmaboda pga positivt antagningsbesked haha, stora Lövmarknaden med bror och pappa när jag kom fram, semester-favoritöl och fotbolls-VM i soffan. Jag och bror tog sedan pappas bil till Maxi och handlade all midsommarmat och senare på kvällen fick jag och pappa köra till Emmaboda för att hämta syster och hennes fästman pga massa tågstrul, men det blev en mysig liten roadtrip. Var sedan helt slut allihopa när vi kom hem efter midnatt och somnade på ca en minut.

Dag 3 - 22 Juni.
Midsommarafton visade jag ju här och dagen efter blev det en somrig frukost på altanen med gullig pappa som utsikt, ÄNTLIGEN årets första dopp i bästa bästa Östersjön (närmare bestämt Hallarumsviken) med spontan bryggdisco till zumba och Spice Girls med en kusin som även var med medan föräldrarna solade i lä hehe, öl med bror på altanen till fortsatt 90s-musiklyssnande och fika med mormor och min ena moster som kom på besök. Vad vi gjorde resten av kvällen minns jag inte, men vi kollade säkert någon fotbollsmatch haha.

Dag 4 - 23 Juni.
Maxade syster och hennes fästmans sista timmar med rek inför deras bröllop (3 veckor kvar! <3) på Utkiken och foto-spånande (obs jag ska faktiskt ej fota haha) i fina Wämöparken, firade pappas 65-årsdag som var tidigare i Juni med middag på alltid lika goda Montmartre, sa hejdå på tågstationen, hälsade på mamma som äntligen fått sin vackra sten och vas (ska skriva av mig lite snart) <3 och tog det som vanligt sedan lugnt i soffan med öl, glass, jordgubbar och mammas kolasås från midsommarafton.

Riktigt fina första dagar alltså och mycket mer bad blev det såklart! Var väldigt fint att visa systers fästman lite smultronställen också då han innan han flyttade från Dubai till syster i Göteborg inte hade varit i Sverige förut. Tänk att de snart gifter sig alltså, nä fy börjar nästan grina av tanken :')

Hey you I'm still sick but that's not that fun to read about so we skip that :))) Instead I've FINALLY have started to get (a little bit) enough better that I've been able to edit the pictures from the week in Karlskrona. I shot a lot with my new camera (also something I should stop talking about, but it IS so good) that I'll split the week into two posts hehe. So I took the train in the morning on Thursday, June 20! Try the Google translator in the sidemenu to read about the first days. And I showed you Midsummer's Eve here.