22h in the archipelago of Karlskrona

Postad i: Travel

Nu ni. Triggervarning för hög andel semestervibe på bildkavalkaden nedan :))) Det är dags att visa hur jag hade det Söndag-Måndag när jag tog skärgårdsbåten så fort jag kommit till mina hemtrakter (efter mysig roadtrip från Göteborg med pappa <3), till en av mina bästisar vid hennes familjs sommarstuga på en ö i Karlskronas skärgård. Nu kör vi!

UNDERBAR båtresa hade jag. Men det framgår kanske.

Min bästis och hennes mamma mötte mig i den lilla hamnen och så tog vi en golfliknande bil upp till stugorna. Och i denna lilla gäststuga sov jag. Typ den finaste stugan jag sett!!!

Jag var ganska hungrig när vi kom fram då jag inte ätit sedan frukost så vi stekte korv och åt med bröd och lite andra grejer. Hade även fått en välkomstdrink <3 Helt okej utsikt att äta middag till alltså.

Sedan tog vi en promenad. Bambi visade mig detta undangömda ställe som är så knäppt?! En blir lika fascinerad som obekväm av att någon gjort det här haha. Det finns misstankar om vem och det är inga barn :)))

Vi läste om massa intressant historia på skyltarna längs stigen och så kom vi till en av de mest magiska platser jag sett! Så OERHÖRT vackert på denna sida av ön!

Och så promenerade vi till den andra sidan, den sida där hamnen är.

Jag menar, titta. Tror jag åh'ade och stönade hela tiden vi satt där på klippan nära ytan. Karlskrona skärgård, I love you.

Resten av kvällen hängde vi mest på terassen med min bästis mamma samt grannen och gulliga hundarna <3 Efter ett tag var vi yngsta trötta haha så vi gick in i gäststugan och skvallrade, pratade och kollade roliga insta-videos innan vi delade upp oss med sovplatser. Sov så fruktansvärt bra i gäststugan.

Det blev morgon och vi åt frukost i solen på den lilla terassen på framsidan med den bästa utsikten.

Sedan gick vi ner till bryggan där vi var kvällen innan och badade, solade, löste korsord och lyssnade på musik i typ 2-2,5h. Solen brände verkligen denna dag så var gött att det var lite svalt i vattnet.

<3!!!!!!

Sedan drack vi lite mer kaffe och packade ihop oss för att ta skärgårdsbåten till fastlandet på eftermiddagen.

Alltså guuuuu vilket dygn! Den absolut bästa starten på denna vecka! Få kramas och hänga med bästis som lär mig hela tiden att våga släppa taget, försöka hitta ett lugn och bara vara. Kramas med hennes föräldrar och hundarna som jag saknat allihopa och bara omges av den vackraste omgivningen. Nej, är svårt att beskriva hur fantastiskt detta var. Vi skrev häromdagen att om vi bara hade varsitt jobb som en kan jobba med hemma, hade vi utan att blinka blivit bofasta på en ö. Denna eller någon annan. Shit vilket lifegoal det vore alltså. Tack Bambi för allt du ger och lär mig <3

I övrigt är jag fortfarande ganska sjuk. Sov ungefär 11h inatt vilket inte verkar ha hjälpt dessvärre.. Så himla synd nu när äntligen syster, hennes man och hans bror och son anlände igår. Har liksom inte energi att hitta på äventyr och vara den vanliga sociala människa jag annars är. Aja, ska nog ringa Sjukvårdsupplysningen nu istället för att googla :))))

Finally, here comes the post about the most amazing start of this week -when I spent almost 24h on an island where one of my besties and her family has their summer house. Try the Google translator in the sidemenu!