På Sai Thong Beach stannade vi till för att äta lite mat på restaurangen som finns här och för att få njuta av solnedgången på en lugn och harmonisk strand.

Sairee Beach, som är "huvudstranden" på Koh Tao, är ganska mkt båtar vid och inte jättekul att bada från.

Men på Sai Thong Beach är det mycket lugnare, kristallklart vattet och mindre folk.
Och dessutom ser man solen gå ner rakt framför en i havet.

Koh Tao

Mango Bay

Igår hyrde vi en egen longtailboat som tog oss runt till olika vikar och korallrev för snorkling.

Snorklingen här är väl inte jättespännande om man jämför med andra vikar runt ön , men väl värt ett stopp om man vill gosa lite med gulliga hundvalpar istället...

Efter Mango Bay så åkte vi vidare till baksidan av ön Koh Nang Yuan där det finns ett jättefint och grunt korallrev med hundratals färgglada och något påstrida fiskar.😂

De har nämligen lärt sig att när båtarna kommer, så medför det ofta att de blir matade av turisterna och jag gav dem banan vilket tydligen var himla smarrigt!

Koh Tao

Igår var vi ute med en båt och snorklade runt ön Koh Tao. Vi såg både haj, jättesköldpadda, massa andra fiskar och fina koraller, så synd att vi inte har en undervattenskamera, då det är som att simma runt i ett akvarium.

Sista stoppet var vid en vik som heter Shark Bay, då det finns hajjar där. Dessa hajjar attackerar inte människor och är därför ett populärt snorkel/dyk-ställe.

MEN, jag fick lite smått panik när jag helt plötsligt såg en 1.5 meter lång haj cirkulerandes under oss!!!

Lika fort som den kom fram ur djupet, så försvann den och man visste inte vart den var längre... Det enda jag kunde tänka på var att den skulle nog attackera mig och jag simmade väldigt fort tillbaka till båten!!!

De våghalsiga galningarna som stannade kvar i vattnet fick däremot se en fin (och snäll) stor sköldpadda. Alex som hade följt med mig upp på båten efter vi sett hajjen, slängde sig snabbt i vattnet igen och fick simma bredvid sköldpaddan en stund, innan den dök ner i djupet igen och försvann.

Så här ⬇⬇⬇ glad blev Alexander när han fick simma bredvid sköldpaddan!😜✌

Koh Samui

Hej på er hemma i kylan!!😜🌞

I väntan på båten till Koh Tao så hängde vi vid poolen och åt sushi på Nikki Beach som ligger ca 5 min ifrån piren där båten går.

Det var en himla service vid poolen , vi hade en kille bredvid oss som hjälpte till med allt, och när vi kom upp ur poolen så stod han där oxå, redo med varsin handduk åt oss och följde med oss till uteduschen för att skölja av oss innan vi gick gemensamt tillbaka till solbädden!😂

Kapkunkaaa!!🙏

Både jag och Alexander älskar vackra utsikter, och efter lite Google-arbete från min sida så hittade jag ett ställe som kallas Jungle Club.

Vi bokade taxi som tog oss upp för branta backar och snäva kurvor till en urgullig och vacker resort med resturang högt ovanför allt stök nere på Chaweng.

Koh Samui

Alexander är precis som min mamma när jag var barn... Även fast jag numera är vuxen, så har jag fortfarande en person i mitt liv som talar om att jag inte får köpa massa flytleksaker ( eller andra onödiga måste-ha-prylar)!

Därför tänkte jag sno allihopa och springa iväg med, men Thai-säljar-ligan kom otippat nog ikapp mig och jag fick motvilligt lämna tillbaka dom... 😜✌🦄

Valentine❤

Det var Alla 💖-dag i förrgår och vi hade bokat bord på en italiensk resturang i Fisherman's Village, med en riktig italiensk kock✌ som lagade den godaste tryffel ravioli vi smakat på.

Till det beställde vi in en perfekt Prosecco (kommer tyvärr inte ihåg namnet på den) och bara log hela måltiden igenom, det godaste vi ätit på länge!

Koh Samui

Chaweng Beach på Koh Samui är en lång sandstrand med massvis av barer, restauranger och hotell, på norra delen av stranden är det lite mindre folk och där har vi hängt i 2 dagar.

Häromdagen var det 36 (!!!) grader varmt och vi orkade inte göra mycket mera än att ligga i skuggan och ta oss ett svalkande dopp mellan varven i det varma vattnet 😜🌞.

Dom här konstiga "säckarna" säljs överallt och är himla goa att både ligga i på stranden och flyta omkring i ute på havet.

Men dessvärre lite svåra att komma på enligt Alexander... 😜⬇⬇⬇

( efter några sekunder in i klippet så blir det bättre bildskärpa).

Koh Samui

Igår kväll åkte vi till Fisherman's Village, SÅ himla fint , mysigt och framförallt städat område!! Det kryllade av fina restauranger och roliga barer.

När jag var här för 10 år sedan så bodde jag här , och redan då var det fint, men nu verkar de ha rustat upp hela området ännu mera och både jag och Alexander älskade det!

På en utav resturangerna hade de dukat upp som ett "vardagsrum" mitt på stranden, himla mysigt och god mat! Det ägs av en fransman, och trots detta så pratar alla flytande engelska på stället 😜 (vilket är ganska ovanligt här i Thailand).

Så här⬆⬆såg det ut på ett utav alla ställen du kan gå in och få en massage på i Fisherman's Village. Himla fräscht och samma pris som på de andra ställena.