Träna hårt & fylla på energidepåerna

Dagens träning:

Mål/syfte med träningen:
Utmattning och muskel ökning i storlek.
Idag blev det både rygg och axlar. Har under en tid nu kört en muskelgrupp åt gången, tyckt om det men vill ändra lite igen och se vad som är bäst. Fördelen med detta är att jag kan hinna köra det två gånger på en vecka ibland, dock kör jag ju färre övningar per tillfälle och då är frågan vad som ger bäst effekt. Men nu testar jag detta.

Det är också dags att addera in cardio i planeringen igen, varit ifrån de ett tag på grund av skador så nu hoppas jag på de bästa, vet att jag behöver de för att kunna prestera bättre i slutändan! Vi har pratat mycket om detta i skolan att man behöver göra båda delarna för att få riktigt bra resultat, för att bli riktigt stark behöver jag träna kondition och få bättre uthållighet, orka köra fler och vila mindre mellan seten. För en som vill bli duktig på att springa så behöver den personen träna styrka för att bli starkare och kunna sprina snabbare eller längre. Den personen kanske inte behöver köra massa bicepscurls men den behöver definitivt köra övningar som liknar löpningen och involverar samma muskler.

Crosstrain 5min

Latsdrag
2x20 uppvärmningsset 34kg
4x8 50kg

Chins i maskin 4x8

Stångrodd T 4x8 25kg

Sågen 4x8 22kg

Axelpress i Smith 4x8 25kg

Sittande Axelpress med hantlar 4x8 16kg

Hantellyft i sidan 4x8 10kg

Korset underifrån 4x8


Jogging på bandet, distans 5km

(skriver ut vikterna för min egen skull, för att kunna gå tillbaka nästa träning och veta vart jag ska ligga. Man känner själv hur mycket man själv ska ta, alla är olika. Så det är inga rekommendationer att lägga er på samma vikter, vissa tar mer och andra kanske måste ta mindre, viktigast är att ens egna muskler blir utmattade, inte vad någon annan tar.)

Träningen kändes faktiskt ovanligt bra! Riktigt nöjd och jag hade inte tänkt jogga 5km men jag krigade på och tog mig igenom de. Mest på grund av att vi pratade om det i skolan och då sa min klasskompis till mig att tills vi ses nästa gång skulle jag ha kört löpning en gång och lade sen till 5km. Tänkte inte jag skulle göra de ändå men när någon säger de till mig så ger jag mig fasen på att jag ska klara de. Så otroligt nöjd med de.
Också försökt höja vikter i det mesta och istället köra färre reps än vanligt kanske. Tog också fasta på vad min lärare sa, börja hellre för högt och behöv sänka vikterna, istället för att köra för lätt. Varje set ska vara utmattande, börjar man för lätt så blir ju första setet ett uppvärmningsset, inte utmattande. Så nu satsar jag högt, hellre sänka till nästa set. Det är ju väldigt sant det han säger och jag är väldigt bra på att faktiskt göra så, så nu får jag försöka ändra lite.

Efter skador och vila från konditionsträning så var detta fullt tillräcklig hastighet för mig. Alla är olika och jag är ingen löpare men jag ska jobba på det och jag är helt okej nöjd ändå. 34minuter - 5km

Dagens lunch! Riktigt gott, extra mycket energi dagen till ära haha. Saken är ju faktiskt sådan att muskler bränner mer kalorier även i vila, så har man muskler så behöver man äta ordentligt. Vill man bygga muskler gäller samma sak!
Men idag blev det sötpotatis, kycklingfärs och broccoli! Tre favoriter!

Nu blev det mycket utvärdering och fundering kring träning och även lite kost, hoppas ni tycker det är lite roligt att läsa om.


Något annat som hänt idag är faktiskt att jag såg när jag skulle skicka en snapchat i morse att jag hade tappat min piercing! Var faktiskt en som skrev att han tyckte min piercing(den i andra örat) var snygg så då kollade jag på båda av någon anledning och insåg att jag tappat den andra i natt, så väldigt tur att han sa det, annars kanske jag inte hade märkt det. Men den låg i sängen under täcket så jag hittade den.

Nu ska jag läsa lite, har tenta i veckan så behöver kolla igenom alla kapitel tills dess och se över de så jag vet att jag har koll på allt. Känns än så länge ganska lugnt men jag kommer vara nervös på torsdag när det är dags.

Ikväll har vi gymnastikträning och det ska bli roligt!

Gillar

Kommentarer

Nattis
Nattis,
Grym är du!nouw.com/nattis
lydiaemanuelsson
lydiaemanuelsson,
Emilochsnobben
Emilochsnobben,
Fin du är, 😘😊nouw.com/emilochsnobben
lydiaemanuelsson
lydiaemanuelsson,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229