Resan del 4

2018-02-13

Idag började dagen med frukost och det blev enbart frukt. Älskar ju dock frukt men man blir snabbt hungrig igen. Det var som sagt svårt att försöka få han att göra någon special beställning så det fick duga.
Efter frukost gick vi ner till stranden och stannade där till lunch. Till lunch valde vi ett mysigt litet ställe på stranden och jag åt kyckling och ris. Dock satte vi oss precis under ett träd, vi ville ju sitta i skuggan, och det satt nog någon liten apa i trädet som kastade ner stå kastanjer eller liknande. Jag fick en i huvudet haha.
Efter lunch vi tillbaka till hotellet och till poolen. När vi kommer ligger det handdukar på alla 10 solstolar och det kanske är 3-4 som används. Detta skedde ungefär varje dag på detta hotellet och det var så sjukt provocerande. Jag lade mig på terrassen men solen försvann ganska fort och det känns tråkigt när stolarna är ”upptagna” utan att utnyttjas. Så klockan tre fick jag syn på en solstol som såg ledig ut och gick dit för att så lite sol en sista timme innan jag skulle till gymmet!
Precis när jag skulle gå kom Adde tillbaka, som suttit i baren och kollar på Champions leage. Han tyckte jag gott kunde tränat efter lunch medan han kollade på de. Medan jag njuter av solen så mycket det går och sen kan jag roa mig med andra aktiviteter när solen försvunnit.
Tog två bananer ifrån frukosten imorse och det fick bli dagens mellis och pwo! Två bananer och vatten gick lätt ner och sen på med hörlurar och promenera bort mot gymmet. Där jag köpte en stor flaska med iskallt vatten. Promenad till gymmet och ett skön pass på eftermiddagen. Tränade benböj, benspark, bänkpress, latsdrag och gynstolen. Sen promenerade jag hem.
Tog en dusch innan middagen och det var skönt efter dagen på stranden. Vädret har varit så blåsigt och speciellt nere på stranden. Där blåste det konstant sand och när man då hade badat var man som en panerad fisk direkt efteråt så det var lite jobbigt. Men annars är det väldigt skönt nere i havet. Tyvärr får jag panik på att jag får sand överallt men ah, får skylla mig lite också när jag väljer att ha fotografering sittandes i sanden!
Så det var skönt att få duscha av sig allt. Sen smörja in sig i världens bästa after sun. Hade bränt mig lite första gången idag så det behövdes verkligen även om jag smörjer mig med den varje dag oavsett. Jag använder den från hawaiian tropical, de är helt underbara och luktar fantastiskt! Funkar superbra för min torra och känsliga hud dessutom.
Väntade sen på Adde som hade somnat i hängmattan och passade på att lägga en order från Nelly. Kände att min bikini som jag gillar därifrån ser ganska tråkig ut nu så tänkte jag kunde lämna den här och så finns där en ny att hämta ut när jag kommer hem. När jag kommer hem väntar också ett paket från proteinbolaget på mig hemma och bland annat massor av bcaa och eaa. Ska prova att göra både isglass och godis av det!

Nu middag och idag äter vi på samma ställe som i söndags och jag tog samma rätt. Så god.
Dock sprang verkligheten ikapp mig och det blev bara för mycket på en gång. Grät och grät i ett par timmar och genom hela middagen. Sen kunde jag inte sluta gråta när jag väl börjat för då tänkte jag hem! Mest på min lilla Märta som jag fick inse att jag saknar till förbannelse. Att då veta att hon har ont och ska opereras den 26 februari blev bara för mycket. Det brast totalt och jag vill bara få gosa och kramas med henne igen. Snart är jag hemma hos henne och jag längtar ganska mycket ikväll!

2018-02-14

Onsdag, ny dag och nya tag. Dessutom alla hjärtans dag idag och jag saknar mitt hjärta, Märta! Men vi börjar dagen med frukost som vanligt för att sedan njuta av värmen. Brännan från igår har lagt sig något men det blir till att njuta en hel del i skuggan idag.
Dagen började vid poolen. Låg där och läste min bok och lyssnade på P3dokumentär om en dödsmisshandel.

Sen blev det hamburgare med sötpotatis pommes till lunch innan jag la mig till rätta i solstolen igen medan Adde kollade på fotboll inne i baren. Läste ut de sista kapitlet av boken, femtio nyanser av honom. På något sätt kändes slutet tråkigt och konstigt. Men känner också att man vill läsa vidare på fortsättningen för den är så spännande. Eftersom solen försvann från min solbädd bestämde jag mig för arr gå en promenad och se lite av staden. Fick med mig Adde på de också och vi gick längst stranden en sväng.
Sen hem för att duscha och sen ut och äta alla hjärtans dags middag. Blev ett fint ställe nere i sanden på stranden och jag åt 1/4 kyckling med pommes. Blev så mätt men det var så gott också. Sen gick vi hem och kollade på en film innan vi somnade så klockan hann bli runt elva faktiskt. För mig som somnat nio varje dag var de sent haha.

2018-02-15

Vaknade vid sju denna morgonen och vid åtta gick vi för att äta frukost. Äggröra och frukt fick starta min dag. Inte heller idag fanns det någon ledig solbädd så vi la oss på däck. Låg där och målade i lungan ro och plötsligt är det en penna som hamnar i rullning och snart åker den ner mellan springorna på terrassen.
Låg där tills lunch och åt sedan hamburgare på hotellet. Efter många om och men gick jag ut och la mig på solsängen som vi nu fått tag på. Lyssnade på P3 dokumentär, barnamorden i Arboga. Sen var solen borta men jag låg kvar och målade och njöt av ljumna vindar i skuggan. Beställde ett paket ifrån sportkost och skrev till gymstar och frågade vad de förväntas av en ambassadör eftersom de lagt ut på instagram att de söker en.
Duschade och smörjde mig innan det blev tidig middag. Redan vid sex serverades pizza på antichi saponi här i Tamarindo. Väldigt trevligt bemötande och dessutom kunde han erbjuda både glutenfri pizza och pasta. Blev pizza ikväll med pepperoni, riktigt god. Blev supermätt.