Jämför livsmedel #69 - KESOKVARG

I denna serien jämför jag skillnaden mellan originalet och en "smalare" variant, så som light, zero, utan tillsatt socker, sockerfritt eller också ett livsmedel där de marknadsför att produkten är proteinrik. Hur stor är egentligen skillnaden och vad gör det på en portion?


ENERGI: 70 kcal

FETT: 0,2 g
Varav mättat fett: 0,1 g

KOLHYDRATER: 3,2 g
Varav sockerarter: 2,7 g

FIBER: -

PROTEIN: 12 g

SALT: 0,8 g


ENERGI: 70 kcal

FETT: 0,2 g
Varav mättat fett: 0 g

KOLHYDRATER: 3,3 g
Varav sockerarter: 3,3 g

FIBER: -

PROTEIN: 12 g

SALT: 0,1 g

Här har vi två klassiska mellanmål inom fitness och träning. Vilket föredrar du? Personligen föredrar jag kvarg som jag häller i massa massa fun light i. Jag har så svårt för keso och får lite kväljningar utav de. Ur näringperspektiv tycker jag att skillnaderna där emellan är så pass små att man ska äta de man upplever är godast för det kommer ge dig samma effekt.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229