Träningsfrågor #2

1. Vilken kroppsdel gillar du att träna mest respektive minst?
Ben, man kan köra riktigt tungt och man blir också alltid helt mör efter ett benpass!

Vad jag gillar att träna minst är löpning och kondition, men ska jag säga en kroppsdel på styrketräning så är det nog just nu, mage.

2. Har du något träningsmål för tillfället?
Jag har flera mål med min träning. Som: 105kg knäböj, 70kg bänkpress, handstående brytning och chins. Det är några av många saker jag skulle vilja klara.

3. Tränar du hellre på gym eller hemma?
Helst på gym. Då har jag mer redskap att kunna utnyttja men träningen blir oftast mer ordentlig träning, hemma finns mycket annat som lockar att göra.

4. Föredrar du styrka eller kondition?
Helt klart styrka! Kondition har aldrig riktigt varit min grej men jag vet att jag måste bli bättre på de. Det är tråkigt att träna på de man är dålig på men det kan också bara bli bättre och det är roligt att förbättra sig.

5, Hur ofta och hur länge tränar du varje vecka?
Jag försöker träna i alla fall 4-5 gånger i veckan, ibland 6. Men alltid en vilodag minst!

6. Om du skulle få välja något ätbart som innehöll 0 kalorier, som du skulle få äta i resten av ditt liv, vad skulle det vara då?
Oj svårt! Men antagligen faktiskt lösgodis. Alltid varit en riktig sockerråtta så det hade ju varit lyxigt.

7. Ditt favorit träningsplagget?
Mina 2xU midrise tights!

8. Tränar du med eller utan sällskap?
Träna nästan alltid själv, trivs ganska bra med det men ibland är det kul att få lite sällskap och ny inspiration och motivation.

9. Hur länge har du tränat?
Snart ett år!

10. Ditt bästa träningstips?
Träna något som du själv tycker är roligt, annars kommer du antagligen sluta snart och gå inte ut för hårt. Både för din kropps skull och för att du ska orka och fortsätta vara motiverad. Kroppen behöver tid för att vänja sig vid belastning som den är ovan vid för att inte gå sönder men huvudet behöver också vänja sig vid att träna för att behålla motivation och för att inte känna att det blir för tufft och man tvingar sig själv.

Mitt motto brukar vara att ett träningspass som blir av är det bästa. Känner man någon gång att man verkligen inte vill köra de där knäböjen eller axelpressen så är det bättre att man går dit och kör något annat. För träning måste också vara lustfylld, även om man inte bara kan träna på det man är bra på för att det är roligt så har man faktiskt dagar när man inte har bästa motivationen eller helst bara vill ligga kvar i sängen och är så trött. De dagarna brukar jag ge mig själv nöjet att göra alla de övningarna som jag tycker är allra roligast, för då blir träningen av och då är träningen bra!
Varje träning kör jag i alla fall två övningar som jag tycker är roliga, oftast många fler för jag tycker de flesta är roliga!

Gillar

Kommentarer

Varganess
Varganess,
Haha jag är precis tvärtom med det där med kondition - det älskar jag, men styrka osv tycker jag är jättetråkigt :p Intressant att läsa om hur olika man kan vara inom samma intresse ändå 😊nouw.com/varganess
lydiaemanuelsson
lydiaemanuelsson,
Ja det är roligt att se hur olika de kan vara 😉 Men man vet ju att man behöver båda för bästa resultat😉👍🏼nouw.com/lydiaemanuelsson
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229