5 favoritövningar - Mage

Del tre i denna serien och det är dags att plocka fram och damma av mina bästa magövningar. Jag är den personen som tänker att jag ska köra mage efter ett pass, typ varje pass haha, och sen slutar det med att jag inte orkar och går hem utan att ha kört mage! Men det finns såklart övningar som jag tycker är gööör bra även om jag aldrig tränar mage!
Situps i maskin
De allra flesta gymmen har någon liknande maskin som denna för magen. Riktigt skön maskin där man blir stark ganska fort.
Sneda crunch

I ställningen där man vanligen kör ryggresningar är det toppen att köra sidoresningar för magens muskulatur.

Omvända crunch

En Crunch där du lyfter benen istället för överkroppen och har man tunga ben blir de tungt! Man kan alltid lägga på en vikt mellan fötterna eller runt fotlederna. Tar riktigt bra och man blir bra seg i magen.
Crunch med rep i cabel
Alla gym, tror jag, har en kabelmaskin och ett rep. Använd då denna till att köra raka crunches. Jag sitter helt ner med rumpan mot hälarna för att inte koppla in höftböjaren utan att enbart arbeta med magen. Viktigt att tänka på för att få bäst kontakt är att vinkla fram bäckenet, tänk svansen mellan benen.
Fällknivar med hand isättning
Fällknivar finns i massa olika varianter enligt mig och denna är en variant. Med händerna i och böjda ben. Jag brukar ha en lätt hantel mellan fötterna, benen stabiliseras då också. Sen brukar jag sitta på en bänk eller en bosuboll.
Tänk på att runda ryggen så att ni aldrig svankar.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229