02: Träningsbakgrund- hur tränar du nu?

7-14år - Truppgymnastik

När min syster gick i gymnastik ville ju självklart jag det också, ens syster är ju ens förebild? Så som sjuåring började jag träna och tävla i truppgymnastik. Under den tiden var det det enda sporten jag gick i och det är fullt tillräckligt. Gymnastik är en underbar sport, man kan lära sig nya saker i all oändlighet, det är otroligt bra träning och man får bra kroppskontroll. Men som tonåring så valde jag att sluta, jag tröttnade och var inte tillräckligt motiverad.

Som 14åring gick jag istället in och tog en ny grupp med 6-7åringar som startade. Det var det roligaste jag visste då, jag brann verkligen för gymnastiken, på ett annat sätt än att träna själv. Jag är fortfarande, nu 10 år senare tränare och har kvar några av mina tappra små gymnaster!

14-24år

När jag slutade med gymnastiken så började jag på friskis och svettis. Där har jag gått lite i omgångar till och från. Mest gått på ledarledda pass och inte riktigt trivts på gymmet.

Sommaren 2016 tränade jag lite smått hemma, lite tabata bland annat.

Nu

Hösten 2016 började jag plugga och då fick vi möjlighet att gå till gymmet 1 dag i veckan efter skolan. Då växte mitt intresse för gymmet. Tränade ihop med en klasskompis som hade mer gym vana än jag och hon visade mig olika övningar. Där startade hon min glöd, det är henne jag har att tacka!

Fick 2 veckor fri träning på ett litet gym så jag körde de två veckorna och efter det kände jag att det var dags att skaffa gymkort. Så 7 oktober 2017 Köpte jag mitt gymkort som jag har idag. Och nu är jag helt fast.

Mestadels är jag på gymmet, det jag tycker är smidigast och roligast men ibland provar jag lite olika pass.

Dessutom fick jag för ett par veckor sedan hem en poledance stång, så nu ska jag försöka bli lite smidig också! Riktigt rolig och smärtsam träning.

-

Jag och mitt lag på en av våra hemmatävlingar.

Handstående-lek hemma.

På gymmet.

Övning på mitt senaste tillskott här hemma.

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229