Paris-guide och min födelsedag del 1

Jag är omgiven av så fina människor. Under min födelsedag fick jag tonvis med fina grattis på sms, instagram och telefon. Men jag fick även kärleksförklaringar av mina vänner. Jag blir varm i hjärtat när jag läser deras texter om mig. Hannas inlägg fick mig att börja gråta (gråter till allt nuförtiden haha) Så fint att läsa om hur en annan person uppfattar en.

Jag tänkte göra en kort recap om våra dagar i Paris. Nu hade vi bara två heldagar men vi hann med en hel del. Några av er har efterfrågat hotell- och restaurang tips så de kommer här med .

Vi landade onsdag eftermiddag men var helt slut efter en lång dag med försenade flyg och långa köer så vi bestämde oss för att käka en snabb middag. Vi gick till ett ställe som heter L’eoile 1903. Allt var supergott, kanske inte så mysigt att sitta inne som vi gjorde men de va för varmt ute. Ett ställe som kanske inte är värd en omväg för men om ni går förbi och är hungriga skulle jag säga att det är ett bra ställe. Ligger på 4 avenue de wagram, bara några minuter från hotellet vi bodde på

Kappa - klick(reklamlänk) / Skor - Unisa
Eftersom vi bodde så nära Triumph bågen (tips på hotell kommer nedan) så gick vi förbi där på kvällen. En av sakerna jag uppskattat mest på den här resan var nog vår kvälls promenad då (efter jag bytt skor för mina fötter dödade mig). Vi bara strosade omkring och upplevde Paris . Det enda sättet för mig att känna av staden.

På morgonen på min födelsedag beställde vi in room service, här här hade jag ingen aning om att mina föräldrar just checkat in på samma hotell för att att överraska oss några timmar senare, så sjukt! Ovan ser ni utsikten från vårat rum.

Vi bodde på Hotell Napoleon, 40 Avenue de Friedland. Skulle verkligen rekommendera det då det både var gångavstånd till Triumphbågen, Eiffeltornet (lite längre promenad men ca 15-20 min) och shoppinggata Champs-Élysées.

Vi åt aldrig frukost på hotellet förutom just roomservice den morgonen men skulle säga att det är mysigare att gå ut och äta frukosten. Den var rätt dyrt på hotellet och man äter i en typisk hotellfrukost lokal, medan du kan hitta så mycket mysigare caféer som serverar frulle ute

Topp - klick (reklamlänk) / byxor - klick (liknande), reklamlänk / solglasögon - Corlin eyewear
Paris en hel del fina broar med utsikt till Eiffeltornet. Här är en av broarna. Någon timme efter vi ätit och fotat så köpte jag min drömväska och vi åkte sen tillbaka till hotellet för att byta om ytterligare en gång (rekomenderar ej magtröja till någon som är gravid Hahah, alla ba: nehee de menar du inte)

Vi hade nämligen bokat bord på Ralph’s Restaurant, 173 Boulevard saint-germain. En restaurang som jag hört så mycket bra om. Bästa är nog att gå dit på en söndag för deras brunch men lunchen var också riktigt bra. Som ni redan vet så överraskade ju hela familjen mig med att dyka upp i Paris. Jag blev så jäkla paff så vet inte vart jag skulle ta vägen. Där sitter alla samlade och firar mig, blev så lycklig.

Jag och pappsen
Vi tog in Burrata, hamburgare och lite kött. Riktigt gott och stället var så jäkla mysigt. Man satt som i en liten innergård med super fin inredning och härlig atmosfär

Personalen visste att jag fyllde år så dom kom ut med en efterrätter och tända ljus och så fick en stackars kille sjunga för oss (han var svensk haha)

Till efterrätt måste ni verkligen ta deras morotskaka, och karamellpopcorn, dom var helt sinnessjukt goda!

Snygga killar i väntan på taxi medan vi tjejer tog en egen

Klänning - klick / skor - klick / väska -klick (slut i ljusrosa) (reklamlänkar)

Några timmar senare, (vi var tvugna att skjuta upp middagen till 21:30 för vi blev så mätta efter lunchen) efter lite drinkar på hotellterassen och paketöppning så tog vi en taxi till kvällens middagsställe, något som stått på min must-do i Paris läänge.
Vi åkte nämligen till Kong, 1 Rue du Pont neuf som jag hört så gott om. Restaurangen ligger högt upp med glastak så man hade utsikt över Paris (och LV’s huvudkontor, riktigt coolt). Inredningen och allt var riktigt snyggt men maten var ingen höjdare. Skulle kanske inte rekommendera att käka middag där utan gå dit för drinkar då stämningen ändå var grym.

Nu måste jag äta frukost, snarare lunch kanske innan jag dör men del 2 kommer senare idag <3