Är nu tillbaka hemma efter en helt fantastik helg med Alice. Skulle försöka ta sovmorgon imorse då jag är så trött men självklart så vaknar jag vid 8 som vanligt.
Dagen är fock väldigt lugn. Jag tog brenna till parken en stund idag då vi har riktigt fint väder här. Det är sol och ca 15 grader varmt.
Jag är ledig resten av veckan då tjejerna har lov och min värdmamma också är ledig. Vilket betyder att jag kommer ha mycket fritid men har absolut ingen aning om vad jag ska hitta på.

//L

Idag har det varit vår sista dag här i New York och jag kan utan tvekan säga att dessa tre dagar gått alldeles för fort. Det har verkligen varit så skönt att komma bort lite och få en paus. I vanliga fall fast man är ledig så är man ändå inte riktigt ledig då man alltid är upp i barnen och familjen eller bara hör barnen osv. Så att komma bort och få en paus har varit så behövligt.
Idag så gick jag och Alice till Chelsea Market. Det var ungefär en timmes promenad från hotellet men det kändes absolut inte som så länge då det finns så mycket att kolla på på vägen dit. Efter vi varit där så gick vi till den svenska godis affären som finna här. Jag har verkligen saknat att gå runt och plocka lösgodis.
Efter det började vi dra oss tillbaka mot hotellet och times Square. Just nu sitter vi på Starbucks och vilar fötterna lite innan det är dags att gå och hämta väskorna på hotellet för att sedan röra oss mot bussen hem.

//L

Idag så passade jag och Alice på att ta lite sovmorgon, sedan klev vi upp och gjorde oss klara för att gå och äta frukost. Vi har hittat ett super mysigt café på samma gata som hotellet.
Efter frukosten började vi dra oss mot Central Park.
Där gick vi bara runt och myste i solen, vi passade även på att ta lite foton vid statyn som är med i Gossip Girl. Efter det passade vi även på att gå runt lite på Upper East side och kolla på alla fina lägenhetshus när vi ändå var på den sidan stan.

Just nu är vi tillbaka på hotellet för att vila lite då vi inte känner oss så pigga. Senare ikväll om vi känner oss piggare så ska vi dra oss mot Times Square ikväll igen.

//L

Ligger just nu på hotellet och vilar efter en sjuk kväll. Imorse så tog jag och Alice bussen till New York för att spendera en liten spontan weekend här. Vi var framme vid halv 12 ungefär, så vi gick och åt lunch direkt när vi kom hit. Vid 2 kunde vi äntligen checka in på hotellet och det är hur fint som helst. Vi bor på Hilton Garden Inn och det ligger på Manhattan och super nära till allt man vill se.
Efter vi checkat in vilade vi lite innan vi gjorde oss klara och började gå mot Times Square.
Times Square är verkligen så fint på kvällen. När vi i stort sätt nyss kommit dit så börjar det snöa och regna samtidigt men envisa som vi är så fortsätter vi gå och kolla i affärer. Sedan bestämmer vi oss för att ta en paus från regnet och gå och äta middag och efter mycket letande hittade vi friday’s och det var inte allt för lång väntetid.
Efter middagen så drog vi oss tillbak till hotellet men vid det laget så nästan spöregnar det. Och självklart har vi inget paraply.
Nu har vi äntligen kommit tillbaka till hotellet och vi båda var helt genomblöta. Vi måste ha sett ut som två blöta hundar när vi gick in genom entrén. Nu har både Alice och jag tagit en varm dusch och nu ska vi ladda upp inför morgondagen.
Imorgon ska det som tur är bli finare väder så vi har planerat att gå på Central Park Zoo, Upper East Side, times Square igen imorgon kväll och även ett besök på den svenska godisaffären.

//L

Trots vädret så lyckades vi hinna få lite fina bilder!

I onsdags så passerade jag 6 månaders sträcket på detta äventyr. Vilket betyder att jag nu gjort hälften. Känns riktigt skönt att vara på rätt sida halvåret om jag ska vara ärlig.
När man har varit här halva tiden får man ett mail från CC om förlängning, om man Bill förlänga eller inte. Om man vill förlänga så är det då dags att ha möte med sin LCC och börja sin Extension application.
Jag har tänkt så mycket på detta under en lång tid och har haft sån ångest över vad jag ska göra. Förlänga eller inte förlänga? Ja det var frågan och jag har verkligen haft sömnlösa nätter över detta.
Efter många om och men så har jag faktiskt bestämt mig för att inte förlänga utan att åka hem till Sverige när mitt år tar slut i augusti.
Efter att jag hade bestämt mig och pratat med mamma om mitt beslut så kände jag en otrolig lättnad, vilket för mig är ett bevis på att jag valde rätt.
I början på mitt år här var jag 100% säker på att jag skulle förlänga i Kalifornien och göra allt för att hamna i LA eller iaf nära. Jag har nu insett att jobbet som Au pair ännu ett år direkt efter inte är något för mig utan LA får bli ett semester val istället och jag kommer också åka dit på min resemånad.
Att jobba som au pair skulle jag ändå tänka mig att göra igen om det så är någon annanstans eller om jag väljer att åka tillbaka hit till staterna, vilket jag kan göra efter 2 år om jag vill.

I’m back!!

Var ett tag sedan nu. Har inte riktigt haft så mycket att blogga om då jag inte gjort så mycket första månaden av detta år. Jobbet flyter på som vanligt och dagarna ser ungefär likadana ut. Jag har lite spännande planer nu framöver så jag kommer börja blogga lite mer. Jag ska bli bättre, jag lovar.

Tidigare i veckan så var hela min värdfamilj sjuk, vi hade magsjuka allihopa vilket inte var så roligt.. Jag har inte haft magsjuka sedan jag var typ 4 år gammal men när man jobbar med barn så är det svårt att undvika.

Nu i februari ska jag och Alice åka på en weekend i New York. Det ska bli superkul. Jag har inte varit tillbaka dit sedan training school och det är nästan 6 månader sen. Vi har bokat ett superfint hotell som ligger på Manhattan så jag längtar.
Förutom det så har jag nu börjat räkna ner dagarna till min familj kommer och hälsar på. Nu är det bara 46 DAGAR KVAR!!! Längtar så otroligt mycket. Förutom att vi kommer hänga mycket här i Boston så kommer vi åka till Chicago.

Igår så hade vi ett au pair möte. Vi träffades i Littleton vilket är ca 1 timmes bilresa härifrån. Det var en superfin anläggning där vi skulle åka Snow Tubing. Det var superkul och gick så fort haha. Det var nästan lite läskigt men Gud vilken kick man fick. Otur för oss så hade vi nästan den kallaste dagen hittills igår, så att vara ute i flera timmar var inte riktigt det roligaste men de hade en värmestuga i alla fall.

Sedan igår kväll åkte jag och Alice in till Harvard Square för att träffa Alva och Emelina. Vi åt middag på en jätte mysig mexikansk resturang som heter Border Café. De hade supergod mat. Efter det gick vi hem till Alva för att kolla på melodifestivalen. Fast vi. Befinner oss på andra sidan atlanen så är det självklart en tradition vi behåller.

//L

Mitt sista blogginlägg för i år och detta år har nog tagit rekord i att flyga fram. 2017 kan nog vara mitt mest händelserika år hittills.

Efter alla år i skolan var det äntligen dags att ta studenten och ta de första stegen ut i livet ”på riktigt”.

Balen och hela studentveckan var så sjukt rolig men jag kan fortfarande ibland känna att det inte känns på riktigt.

Sista året på gymnasiet innebar praktik som jag fick äran att ha på make up store med en härlig chef och härliga kollegor. En praktik som sedan ledde till extra jobb och jobb hela sommaren. Ett jobb jag verkligen älskade. Sista året på gymnasiet innebar även sminkprov inför diplomeringen och även gymnasiearbetet som min kära syster ställde upp på.

Fick även uppleva lite härliga konserter i Sverige på våren. Jag var på Bruno & peter med familjen och även på Shawn Mendez med min syster och några av hennes vänner.

Sommaren 2017 var även året då jag fick äran att sminka och fixa håret på min fina styvmammas syster inför hennes bröllop.

Det största steget och den störta utmaningen detta år är definitivt att jag efter alla år jag pratat om detta äntligen tog steget klev på ett plan och åkte till USA för att följa drömmen om att jobba som au pair.

Hösten här i USA har varit väldigt händelserik och jag har fått uppleva så mycket nya och härliga saker. Jag har även vuxit så mycket som person, lärt mig så otroligt mycket nya saker om men själv men viktigast av allt så har jag lärt mig att jag är starkare än jag tror.

Äventyret i USA fortsätter även 2018 och jag längtar efter att se vart detta äventyr tar mig här näst.

Gott Nytt år allihopa!
Vi ses 2018

USA

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min födelsedag! Det känns så konstigt att fira min födelsedag i USA utan min familj men är så tacksam över att jag fått en andra familj här borta att fira med. Ikväll kommer Alice och hennes värdfamilj hit då vi ska ha ett litet födelsedagsparty för mig.

Julen här borta gick bättre än förväntat. Jag hade absolut inte lika mycket hemlängtan som jag trodde jag skulle ha. Vi hade ett ganska fullspäckat schema så jag hann inte tänka så mycket. Vi träffade så mycket släkt och vänner vilket var riktigt roligt.

Tjejerna har haft lov denna vecka så jag har jobbar ons, tors och idag. I onsdags så passade jag och tjejerna på att åka pulka i en backe som finns nära huset då det kom väldigt mycket snö på juldagen.

Igår och idag så har vi mest hållit oss inne då det är väldigt kallt. Idag är det -17, vilket känns helt sjukt. Det är så mycket svårare att underhålla tjejerna inne men de har haft lite vänner här och sen har vi även pysslat mycket osv.

Imorgon eller på söndag kommer jag skriva ett litet nyårs inlägg med nyårslöften, det bästa med detta år men också det sämsta osv.

Hej hej!
Nu är det äntligen fredag igen och jag laddar inför helgen.
Förra helgen spenderades i Montreal och den resan var sjukt rolig. Bara att komma bort en sväng och slappna av lite kändes så skönt, för fast man inte jobbar så har man ju ändå barnen och allt annat runt omkring sig hela tiden.

Fredagen:
Bussen avgick halv 2 från Newton och vi var framme i Montreal vid ca 9 tiden om jag minns rätt. Buss resan kändes inte alls så lång utan det flöt på väldigt bra. När vi kom fram så checkade vi in på hotellet. Jag delade rum med Alice och två tjejer från Danmark. Frida, Maja och Tanja jade rummet bredvid oss så det var skönt. Vi bytte om, gick på en karaoke bar och sedan gick vi vidare till en klubb. Det var så roligt att äntligen kunna gå ut igen, då ingen av oss förutom Tanja kan dricka är i USA. Vi var tillbaka på hotellet runt 2 så det blev inte en super sen kväll.

Lördagen:
Vi var tvungen att gå upp runt halv 9 då vi skulle ha en guidad busstur kl 10. Vi åkte runt till olika fina ställen, varav vi stannade på en utkiksplats där man hade super fin utsikt över Montreal. Vi stannade även i gamla stan, den är så fin. Det var även stoppet på turen. Vår guide var så duktig och rolig, så stor eloge till honom som gjorde hela turen intressant. När turen var slut stannade jag, Alice, Frida, Maja och Tanja i gamla stan och åt en härlig lunch. De hade även wi-fi på resturangen så det var ett stort plus. Efter lunchen åkte Maja, Tanja och Frida till olympic stadium medans jag och Alice gick igenom china town och sedan tillbaka till hotellet för att vila lite.
Alice, Tanja och Maja gick ut även den kvällen men jag och Frida stannade kvar på hotellet.

Söndag:
På söndagen gick vi och åt brunch på ett mysigt café och sen gick vi även tillbaka till gamla stan för att se lite mer och även för att köpa lite sovenirer.
Vi blev inte där så länge då det snöade och blåste väldigt kallt. Bussen avgick från Montreal kl 1 och vi var framme i Newton igen vid halv 9. Det hade snöat mycket här i Boston under helgen så alla fick börja med att leta fram bilarna och nästan igen hade någon skrapa. Tur för mig och Alice så hittade vi en i hennes bil.

Montreal är verkligen ett ställe jag vill åka tillbaka till men helst under sommaren när det är lite varmare.

Om någon av er funderar på att åka till Montreal kan jag verkligen rekommendera Hotell Chrome det låg väldigt centralt och det var nära till det mesta.

//L

Igår var det thanksgiving och det var så roligt att få uppleva detta.
Vi började dagen med att springa ett turkey trot vilket är ett 5km lopp. Jag gick loppet med brenna i vagnen och med kagan medans de andra sprang. Sen var det bara att förbereda inför eftermiddagen då vi hade familj och vänner över. Det var väldigt mysigt och väldigt god mat. Känns som att jag inte gjorde något annat än åt igår haha. Det var så roligt att höra vad alla var tacksamma för så jag tänkte gör en liten lista här över saker jag är tacksam över:
1. Att jag är frisk och att min familj är det
2. Mina underbara vänner som alltid finns där för mig.
3. Min fina värdfamilj här borta som verkligen fått mig att känna mig som en del av familjen.
4. Att jag träffade Alice, att vi stöttar varandra och att jag får dela detta äventyr med henne

Några av sakerna i alla fall. Skulle kunna fortsätta på denna lista i evigheter. Är så tacksam för det liv jag fått, vart jag växt upp och de möjligheterna jag har. Jag är tacksam för allt som jag egentligen tar för givet, saker som vissa andra inte ens kan drömma om.

Idag så startade vi morgonen med att åka och köpa julgran och jag är så taggad på alla julkänslor. Efter det så åkte jag och min värdpappa till gymmet och sen har jag inte gjort så mycket mer. Jag är så trött efter igår så har mest tagit det lugnt och kollat på serier.