- My days

Hej mina babes. Då var jag hemma från en resa i Tysklands huvudstad Berlin. Ska säga er en sak, Berlin är 1000 gånger bättre än vad ni tror. Jag vet själv hur jag kände inför denna resan och hur tråkig bild jag hade av Berlin. Men nu i efterhand förstår jag inte varför inte fler ser staden. Visst, staden va utspridd och hade platser som man kände "vät har vi åkt". Men när man hitta de där hallon-ställerna så va Berlin verkligen hur fint som helst.

Fredag: Efter bara 3 timmar sömn gick flyget klockan 4. Och när vi står i dörren påväg till taxin som var redo för att köra oss kom klantiga jag på att jag glömt passet. Vem glömmer ens passet? Men tur va så brukar Arvid alltid vilja vara vid flygplatsen "I bra tid", vilket innebär att vi hann med marginal åka hem och hämta mitt pass i Billdal. När vi kom fram så stod frukost på schemat och sedan var det bara at börja utforska staden. Hela dagen gick åt till museum och sevärdheter kring andra världskriget etc. När det vankades middag så hade vi lust att experimentera och valde därför att inte äta på resturang. Vi gick därför till olika affärer för att köpa lite billigt vin, glas och två stora pizzor. Det tog 2 timmar att hitta ett ställe i parken som inte hade 100 mygg i en kvadrat meter. Men det var en av de bästa middagarna jag ätit i mitt liv. Vi satt och njöt, prata och myste hela natten.

Lördag: Tidig morgon men inte lika tidig som fredagen. Men dock en av de godaste frukostarna jag ätit. Och en dag full med shopping. Men något vi inte planerat var att Pride ägde rum på shoppinggatan. Så det var inte så smidigt att ta sig på gatan. Men lite bra grejer fick jag med mig hem. Efter massor av affärer blev det en god middag på en av Berlins roof-top barer. Verkligen så häftig bar med en utsikt att dö för, och maten var absolut inte värre.

Söndag: Dagen började allt för sent då vi helt glömde sätta klockan. Runt halv tolv var vi ute ur rummet för att bege oss ut igen. Men tur var på vår sida då vi bokat ett sent flyg hem på kvällen. Dagen gick endast åt till att strosa längst gatorna. Vi la oss i en park framför Berlins domkyrka och bara kollade på människor. Vi åt en typisk tysk middag längst kanalen och kom hem runt ett inatt. Kort och gott en av de bättre storstäderna jag vart i. Pussar&kramar