Get your workout motivation back!

Posted i: Workout, Lifehacks, How to..

I day henvender overskriften sig til, når din motivation i din træning daler. Du vil altid komme til et punkt, hvor din motivation falder, men hvad gør man så? Det er et svært spørgsmål at svare på, da vores motivation er forskelligt, men jeg vil dog alligevel komme med mit bud på, hvordan du kan få gejsten tilbage og komme op og træne. Prøv følgende:

  1. Tag noget lækkert træningstøj på - som du føler dig godt tilpas i - og sæt evt. noget musik på til at få dig i stemning til træning. Har vi ikke alle sammen et nummer, der bare altid virker? Musik er ofte min måde til at gøre mig mentalt klar til træning - gerne noget up beat.
  2. Lav faste træningsaftaler med ven/veninde/mor (m.fl.)
  3. Gør en træningstaske klar, så du gør det nemmere for dig selv at komme derop.
  4. Gør det direkte efter arbejde eller skole. Det er oftest sværest, når man kommer hjem og - ligesom mig - får sat sig i sofaen.
  5. Vurder hvorfor du ikke vil derop. Er det reelt, fordi du ikke har lyst, eller er det måske bare dovenskab? Jeg vil samtidig sige, at det er vigtigt at lytte til din krop. Hvis den har brug for pause eller et pusterum, så respekterer det. Det kan også være svært at skelne imellem, Men jeg anbefaler at være opmærksom på punkt nummer fem. Mærk efter. 

Det er mine fem ting, jeg bruger, når jeg har brug for at få motivation tilbage. Prøv dem endelig af og del ud af jeres erfaringer!

Today the headline addresses when your motivation in your training drops. You will always come to the point where your motivation will drop, but what do you do? It's a hard question to answer because our motivation is different, but I still want to come up with my recommendations on how to get back up and start finding your motivation again. Try the following:

  1. Take some of your favorite sportswear on - something that you feel comfortable in - and put some good music on to get you in the mood for a workout. Don't we all have that one song that works everytime? Music is often a way to make myself mentally ready for a workout - something up beat is always good for me.
  2. Make regular training dates with friends / boy/girlfriend / mother (etc.)
  3. Make a training bag ready to make it easier for you to get up there.
  4. Do it directly after work or school. It's usually hardest when you get home and - like me - can sit on the couch. This happens to me a lot so I try to tell myself to do right after work or school.
  5. Consider why you don't want to workout?. Is it really because you don't feel like it or maybe it's just laziness? I would also like to say that it's important to listen to your body. If it needs a break, then respond to it. It can also be difficult to distinguish. But try to ask you the question weather it is your body who needs rest or if it is laziness. If it is laziness than try one of the steps 1-4.

These are my five recommendations to get our motivation up and running. So, try them out and you are more than welcome to share your experiences - as always.



With love

Synes godt om

Kommentarer

Annette
,
Jeg trænget til et gevaldigt ` spark`, når jeg kommer hjem 👀 🙈
loupersson
loupersson,
Det hjælper jeg gerne med!
nouw.com/loupersson